Zo 03/06/2012 Lovendegem :: Marcassou Classic - L V
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Deze morgen (ale rond 10u) gestart voor de 75km. Met een gemengd gevoel thuisgekomen....veel te veel asfalt, bevoorrading ok maar beperkt in keuze, bepijling: kon veel beter.Tip vr de organisatie: plaats in de speelbosjes aan de kant vh water bordjes met 'gevaar' als er een steile afdaling is want iemand die het parcours niet kent (zoals ik) en komt afgevlogen tegen 30km/u moet ferm in de remmen nijpen om niet in de vijver te belanden!
Denk niet dat ik er nog terugga.
- Herder Scubaluc
- Kerstman
Post by Herder Scubaluc »
Dat ligt volledig aan uzelf. Dit is geen circuit, en je moet trouwens ten alle tijde kunnen remmen voor onverwachte obstakels/hindernissen.stinoke wrote:Deze morgen (ale rond 10u) gestart voor de 75km. Met een gemengd gevoel thuisgekomen....veel te veel asfalt, bevoorrading ok maar beperkt in keuze, bepijling: kon veel beter.Tip vr de organisatie: plaats in de speelbosjes aan de kant vh water bordjes met 'gevaar' als er een steile afdaling is want iemand die het parcours niet kent (zoals ik) en komt afgevlogen tegen 30km/u moet ferm in de remmen nijpen om niet in de vijver te belanden!![]()
Maar aangezien je er aan denkt om niet meer terug te komen hoeven er ook geen waarschuwingsborden geplaatst te worden voor "rijders" zoals jij.
lovendegem
wat betrefd de reactie van stinoke heeft hij een héél klein beetje gelijk,niet voor t parcours zelf,daar moet je naar eigen kunnen remmen en de hindernissen nemen,tis tenslotte mtb en dit parcours was zeker niet veeleisend,wel mocht er soms een bordje staan als je op het jaagpad uitkwam aangezien daar enorm veel fietsers rijden,dikwijls zeer snel en als er dan zo onverwacht een mtb er uit de gracht komt gevlogen
,remember lotenhulle vorige week,zust van t zelfde.wij zijn om 8u vertrokken voor de 75km,t vrouwken heeft er 65 afgemaald en we waren min of meer tevreden,zeker op t eind zat er wel veel baan en ook enkele andere leuke stukjes werden gewoon overgeslagen,toch content om hier nog s gebold te hebben.in de namiddag nog 130km bijgedaan mé de raverschootboys(op de baan)zo dat we toch nog zoete dromen zullen hebben 
- veeteepepeetje
- Mountainbiker
Post by veeteepepeetje »
De rit startte voor mij in mineur. Cassette door bevriende fietshersteller iets te veel ingevet waardoor de veertjes binnenin aan elkaar plakten. Gevolg, luchttrappen en gene meter vooruit raken.
Dankzij de organisatie die mij doorstuurde naar alexis bikes in de Larestraat in Lovendegem kon ik toch de tocht van 75 km uitrijden.
Toch even vermelden dat ik om acht uur 's morgens aan de bel stond te duwen en hij maar om negen uur de deuren van de winkel opent.
Nog weinig vind je zulke mensen, waarvoor dank!!!!
Respect voor Alexis Bikes
http://store.alexisbikes.be/node/1
Dankzij de organisatie die mij doorstuurde naar alexis bikes in de Larestraat in Lovendegem kon ik toch de tocht van 75 km uitrijden.
Toch even vermelden dat ik om acht uur 's morgens aan de bel stond te duwen en hij maar om negen uur de deuren van de winkel opent.
Nog weinig vind je zulke mensen, waarvoor dank!!!!
Respect voor Alexis Bikes
http://store.alexisbikes.be/node/1
-
Feel Lucky Punk
- Mountainbiker
Post by Feel Lucky Punk »
Dit was een parcours voor bikers die kicken op een hoog gemiddelde.
Bevoorrading ok.
Gratis bewaakte fietsparking en vlotte bediening.
Douches ok.
Het weer: OK !
Salami: ok
Tijdens de rit kon ik me niet echt van de indruk ontdoen dat de organisatie nogal krap bij kas zat wat pijltjes betreft. Ze hingen er wel, maar nergens hing er eentje teveel
Daardoor 2 maal verkeerd gereden, en ook de dubbele doortocht in het begin in Drongen was verwarrend (thv oprit nr R4) (en ik was helemaal niet alleen ... het peletonnetje dat zich gevormd had stond vertwijfeld rond zich heen te kijken) (een bordje 'heen-en-terug' was verhelderend geweest)
Als de organisatie met de verbeterpuntjes wil rekening houden die op dit forum aangebracht worden ... komt het wel goed

Bevoorrading ok.
Gratis bewaakte fietsparking en vlotte bediening.
Douches ok.
Het weer: OK !
Salami: ok
Tijdens de rit kon ik me niet echt van de indruk ontdoen dat de organisatie nogal krap bij kas zat wat pijltjes betreft. Ze hingen er wel, maar nergens hing er eentje teveel
Daardoor 2 maal verkeerd gereden, en ook de dubbele doortocht in het begin in Drongen was verwarrend (thv oprit nr R4) (en ik was helemaal niet alleen ... het peletonnetje dat zich gevormd had stond vertwijfeld rond zich heen te kijken) (een bordje 'heen-en-terug' was verhelderend geweest)
Als de organisatie met de verbeterpuntjes wil rekening houden die op dit forum aangebracht worden ... komt het wel goed
- Herder Alex²
- Mountainbiker
- Location: Specialized FSR Epic Comp 2007 - Fatboy Expert 2015 - Camber FSR Comp 2017
Post by Herder Alex² »
Wij kozen voor de 62 km =de "officiële" shortcutversie die niet aangegeven stond. Raar, want het is een ideale tussenafstand.
Mensen geven hier uiteenlopende kritieken, maar neem van deze oude rot aan, er bestaan in de naburige clubs/gemeenten véél slechtere parcours dan deze ! Eénmaal je de andere gereden heb, zal je het verschil duidelijk merken. Hier doet men nog de moeite om "speelterreintjes" aan te doen. Al bij al ben ik tevreden van het parcours, rekening houdend dat de streek zich niet leent om hier een +70% offroad aan te bieden.
De bepijling was summier. Als je niet veel pijltjes heb, probeer dan een combi met rood/witte lintjes. Ook wij zijn 2 maal verkeerd gereden (aan die kleine bulldozer rechtuit gereden, maar we moesten in feite links af...). En bevoorrading 2 hebben we zelfs gemankeerd ... waarschijnlijk ook bordje gemankeerd, en omdat we nog het parcours van Lotenhulle uit ons hoofd kenden kwamen we uit aan het "Pauwelsbosje" alwaar er weer oranje pijltjes hingen. Gelukkig heeft de lijfelijke vetvoorraad de 45km zonder bevoorrading het gemis goed opgevangen.
Het gevaarlijkste vind ik het uitkomen van de bosjes op de jaagpaden. Daar zou ik linten spannen , zodat de bikers verplicht worden om te kijken waar ze moeten rijden (was trouwens ook niet op de organisatie van Lotenhulle).
We gaan stoppen met neuten. Nu nog enkele goede punten: de gratis bewaakte parking is een dik pluspunt.
En den après hebben we op het grasveld in het zonnetje gedaan. Onze namiddag was méér dan geslaagd!
Groetjes van de Herders!
Mensen geven hier uiteenlopende kritieken, maar neem van deze oude rot aan, er bestaan in de naburige clubs/gemeenten véél slechtere parcours dan deze ! Eénmaal je de andere gereden heb, zal je het verschil duidelijk merken. Hier doet men nog de moeite om "speelterreintjes" aan te doen. Al bij al ben ik tevreden van het parcours, rekening houdend dat de streek zich niet leent om hier een +70% offroad aan te bieden.
De bepijling was summier. Als je niet veel pijltjes heb, probeer dan een combi met rood/witte lintjes. Ook wij zijn 2 maal verkeerd gereden (aan die kleine bulldozer rechtuit gereden, maar we moesten in feite links af...). En bevoorrading 2 hebben we zelfs gemankeerd ... waarschijnlijk ook bordje gemankeerd, en omdat we nog het parcours van Lotenhulle uit ons hoofd kenden kwamen we uit aan het "Pauwelsbosje" alwaar er weer oranje pijltjes hingen. Gelukkig heeft de lijfelijke vetvoorraad de 45km zonder bevoorrading het gemis goed opgevangen.
Het gevaarlijkste vind ik het uitkomen van de bosjes op de jaagpaden. Daar zou ik linten spannen , zodat de bikers verplicht worden om te kijken waar ze moeten rijden (was trouwens ook niet op de organisatie van Lotenhulle).
We gaan stoppen met neuten. Nu nog enkele goede punten: de gratis bewaakte parking is een dik pluspunt.
En den après hebben we op het grasveld in het zonnetje gedaan. Onze namiddag was méér dan geslaagd!
Groetjes van de Herders!
- dark dingo
- Mountainbiker
Post by dark dingo »
De ganse rit samen gereden met 2 pinguins!!
alé...tis te zeggen 2 boskantrijders
Een goe tempo onderhouden en genoten van parcour,het lekkere weertje en het gezelschap!!Ook wij konden ons niet ontdoen van het gedacht dat er hier en daar een pijltje meer mocht hangen of op een betere,zichtbare plaats mocht gehangen zijn.3 maal misreden,ook omdat een dhl vrachtwagen het nodig vond te parkeren net voor een pijltje
bevooradingen waren méér dan ok. De laatste km nog aansluiting gekregen met de herders en nog enkele km samen gereden.De aprés genoten buiten in het zonnetje
Ik kom volgend jaar graag terug!! Bedankt aan Luc en Wim voor het gezelschap tijdens rit en aprés
groensels,
dingo
groensels,
dingo