Zo 03/06/2012 Dikkebus :: Tweelandentocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Vertrek morgen om 06.30 met fiets uit Ledegem (auto kapot #-o )
Afstand zien we nog, we moeten nog tegen wind were.

Twee Vwo's present!
Tubeken
Mountainbiker

Post by Tubeken »

Deze morgen om half zeven in de regen met de fiets uit Ledegem vertrokken naar Dikkebus, samen met metgezel Diederik. Wind in de rug, beloofde al voor 't terugkeren.

Half acht daar vertrokken, één van de eersten. Aanloopparcour via Reningelst, om vervolgens de heuvels aan te treffen. Vervolgens een mooi parcour, al had ik hier en daar (zeker rond de Cats) de indruk dat men niet het zwaarste parcour had voorgeschoteld.

Nu, toch content van hetgene we kregen. Tegen dat Kemmel eraan kwam, was de pille al 'tén'. Terugkeren tegen de wind ... Was sterven de laatste 15 km's ... Uiteindelijke 128 km op de teller, met 75 km VTT.

Derde keer hier gestart, niet zoveel volk had ik in de indruk, al naar de Hagelandse Chrono zeker? Toch vielen er hier ook voldoende hoogtemeters te rapen. 6.15 uur op de fiets, goede uithoudingstraining voor Houffa (al zijn't daar 2000 hm's #-o )
Keystof
Mountainbiker

Post by Keystof »

keybones komen af met de bende!
Grtz
Buffalo mtb
Mountainbiker

Post by Buffalo mtb »

Mooie tocht over de gekende wegen in het heuvelland. Goede en mooi verdeelde bevoorradingen. Vriendelijke mensen ook aan de bevoorradingen.
Daarna nog met fiets naar huis gereden en goed voor 175km, waarvan 100km vol tgenwind naar huis, op die momenten voel je dat je leeft :drunk:
gedewe
Mountainbiker

Post by gedewe »

schoon tochtje ,deze namiddag van thuis uit vertrokken , de 54 gereden en dan terug inderdaad tegen wind 92 km op de teller , goeie training voor houffamarathon
Astratommy
Mountainbiker

Post by Astratommy »

Deze morgen gestart met de 29er voor de 74 km. Nog voor de start werd mijn fiets nog even getest door een onbekende die mij zijn sleutels van zijn Audi Q3 als borg gaf. Heel leuk parcours en met een strak tempo kunnen doorrijden. Maar na valpartij van mijn broer in de afdaling na de zwarte berg (net een goede 30 km op de teller). Nog een 16 km op adrenaline doorgereden maar na afdeling van Boeschepeberg besloten om via de baan terug te rijden. Toch nog een goede 60 km op de teller. . Wel in de afdaling van de boeschepeberg mijn minitool van crank brother verloren. #-o
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Deze morgen gestart met een 5-tal grysperres , toch weer een aangename voormiddag beleefd , meer moet dat niet zijn =D> =D>

@astratommy : dendezen die u de sleutels gaf was ene van ons nl bushrider , uwe 29er is dus officieel grysperre approved. :wink:

En als ge da nog ne keer tegenkomt , efkens afwegen 29'er versus Q3 :-k ...ik ware al lange weg gewist wijeeeeeee :lol: :lol:
plummecrosser
Mountainbiker

Post by plummecrosser »

met de drie plummestampers ingeschreven voor de 54km conditie niet helemaal op pijl en een dertien jaar jonge kerel mee, de twee broers begeleiden ons door de eerste km, waar nogal wat veel baan in zat maar dat veranderde snel en dan, maar besloten ons eigen tempootje te rijden om ons zeker niet kapot te rijden,aan de eerste bevoorrading die net als de andere goed in orde waren weer de broers kunnen volgen, aan de slitsing van de 54 en de 74 toch besloten om de 74 te volgen en daar zeker geen spijt van gehad, leuk parkoer, de zon kwam er door en met een goed groepje onderweg,wat moet een mtbiker meer hebben, na de kemmel waren we terug met drie( omdat onze twee metgezellen hier en daar nog een pijl moesten bijgangen, prachtig werk van die jongens) en we hadden nog alle drie wat brandstof in de tank dus nog even alles gegeven, aangekomen met 76km op de teller en daar mijn beloofde leffe gekregen en zeker ook niet vergeten onze extra euro bij te betalen omdat we maar ingeschreven hadden voor de 54, bedankt aan de mensen van dikkebus en tot de volgende, morgen een sneukeltocht in koekelare mee rijden, minder hoogtemeters maar meer promielemeters denk ik.
Nog besluiten met een dikke proficiat te wensen aan onze dertienjarige medebiker voor zijn prestatie vandaag, elke week trouw op post voor onze wekelijkse training en zijn doorzettings vermogen en dat loont.
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Buffalo mtb wrote:Mooie tocht over de gekende wegen in het heuvelland. Goede en mooi verdeelde bevoorradingen. Vriendelijke mensen ook aan de bevoorradingen.
Daarna nog met fiets naar huis gereden en goed voor 175km, waarvan 100km vol tgenwind naar huis, op die momenten voel je dat je leeft :drunk:
Ja man tegen wa kun jij jong dutske... haha... enne de gekende wegen in heuvelland...wist niet dat jij daar zo veel vertoefde???

Goede training man =D> =D>
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

Zaterdagmorgen om 7u30 vertrokken voor de 54 km en het was een veel beter gevarieerd parcours in vergelijking met 2011!!!!!

Nu hebben we wel degelijk alle heuvels en hellingen gekregen die voorhanden lagen. De bevooradingen lagen goed ingeplant op het parcours telkens na de beklimming van de rode berg, maar toch het meest afgezien op de offroad beklimming van de zwarte berg.

Na 55 km terug aangekomen te Dikkebus, moe maar voldaan.
Na gebruik gemaakt te hebben van een superwerkende bike wash en een lekker heet douchke, vlug naar huis voor een gepland feestje, volgend jaar komen we zeker terug om dan eens de 74 km te proberen.

De bepijling kon op bepaalde plaatsen ietsjes beter zijn, want vele stukken waar men geen bevestigingspijltje tegenkwam en dan zou menig biker wel eens durven twijfelen, dus probeer hier en daar iets meer te bepijlen......... :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Post Reply