nochtans volgens wat ik zie blijkt het mee te vallen voor de Ardennenjulie wrote:even gecheckt op de buienradar.... dat ziet er toch echt niet goed uit![]()
om 11u regent het "stront met strepen" volgens de radar..
Zo 03/06/2012 Mont-Saint-Guibert :: 9ieme VTT des hayeffes
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Motorbiker
- Mountainbiker
Post by Motorbiker »
woordje van de org.:
Vous trouverez ci-joint la trace des différents parcours ainsi que le dénivellé.
Nos parcours se passent essentiellement dans les bois et chemins de campagne. Le 56 km est varié avec des single-tracks et des passages techniques. Certains passages trop techniques ont dus être enlevés pour obtenir l’autorisation de passage des communes.
Nous sommes à la neuvième édition et de nombreux participants reviennent chaque année parce qu’ils apprécient les parcours, les ravitaillements, l’ambiance, …
Il y a des douches chaudes disponibles dans le centre sportif à coté du départ, et à l’arrivée il y a de la petite restauration et des bières spéciales.
En espérant vous voir nombreux ce dimanche.
Vous trouverez ci-joint la trace des différents parcours ainsi que le dénivellé.
Nos parcours se passent essentiellement dans les bois et chemins de campagne. Le 56 km est varié avec des single-tracks et des passages techniques. Certains passages trop techniques ont dus être enlevés pour obtenir l’autorisation de passage des communes.
Nous sommes à la neuvième édition et de nombreux participants reviennent chaque année parce qu’ils apprécient les parcours, les ravitaillements, l’ambiance, …
Il y a des douches chaudes disponibles dans le centre sportif à coté du départ, et à l’arrivée il y a de la petite restauration et des bières spéciales.
En espérant vous voir nombreux ce dimanche.
- DudeWithBike
- Mountainbiker
- Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur
Post by DudeWithBike »
@tomwings: als je de tijd hebt en ook neemt ben ik er vrij zeker van dat je deze toer zult kunnen uitrijden in de langere variant. De hoogtemeters zijn er inderdaad, maar wat je hier wellicht iets minder gaat hebben dan in jouw thuisstreek is het vele bochtenwerk (waar ook veel energie inkruipt: afremmen, weer optrekken om wat verder terug af te remmen, ...). En "vlak" is't aan de kanten van Aarschot ook niet he, zoals je zelf zegt!
De klimmen zullen langer zijn, gewoon niets forceren, kleiner schakelen als je het gevoel hebt dat het te zwaar wordt...
Om je even een idee te geven: ik heb op 20/05 de 85 (in't echt 82) van de WOEW gedaan, jouw streek dus, en zou volgens Garmin ongeveer 3500 kcal verbruikt hebben. Dat was goed voor 840 hms.
Vorige week heb ik 59 km in Lasne gedaan met 1130 hms. Alweer volgens Garmin zou ik dit maal 2500 kcal nodig gehad hebben.
Moe was ik na beide ritten, misschien zelfs nog iets meer na Lasne, maar het is moeilijk te vergelijken. Bij de TT van de WOEW was er meer/beter spul voorzien op de bevoorradingen en zo van die gellekes smaken van geen kanten lekker maar lijken wel hun effect te hebben
Wat het zweten betreft: nat worden zullen we maar ik vrees dat het niet alleen van't zweet zal zijn
Veel plezier!
De klimmen zullen langer zijn, gewoon niets forceren, kleiner schakelen als je het gevoel hebt dat het te zwaar wordt...
Om je even een idee te geven: ik heb op 20/05 de 85 (in't echt 82) van de WOEW gedaan, jouw streek dus, en zou volgens Garmin ongeveer 3500 kcal verbruikt hebben. Dat was goed voor 840 hms.
Vorige week heb ik 59 km in Lasne gedaan met 1130 hms. Alweer volgens Garmin zou ik dit maal 2500 kcal nodig gehad hebben.
Moe was ik na beide ritten, misschien zelfs nog iets meer na Lasne, maar het is moeilijk te vergelijken. Bij de TT van de WOEW was er meer/beter spul voorzien op de bevoorradingen en zo van die gellekes smaken van geen kanten lekker maar lijken wel hun effect te hebben
Wat het zweten betreft: nat worden zullen we maar ik vrees dat het niet alleen van't zweet zal zijn
Veel plezier!
Als je regelmatig in het Hageland mtb-t kan je deze zeker aantomwings wrote:Merci voor de info, StrammerMax!
Langdorp en Werchter... Ik ben van die streek, maar wil wat anders zien dit weekend.
Dan denk ik dat ik toch ook eens ga zien in Mont-St-Guibert!!! Maar gezien het aantal hm, zal het de 37km worden. Ik wil me nu al op voorhand excuseren aan mijn achterliggers...
Heb ook gezien dat er langs Villers-la-Ville wordt gereden. Hopelijk kunnen we de ruines zien. Dan kan ik ook nog wat de toerist uithangen
mooie streek maar de heuveltjes duren iets langer maar zijn daarom niet stijler en natuurlijk wat meer bos-passages en nen leuke gezellige aprés
een aanrader ook al kan ik er dit jaar ni bij zijn
Fantastische tocht geweest. Zoals voorspelt is er rond 10.00u wat regen gevallen, waardoor bepaalde afdalingen plots technischer werden. Maar dit gaf eigenlijk een meerwaarde als je van afdalen houdt (net als ikzelf dus). Het parcours bevatte eigenlijk alles: lange klimmen, korte hevige klimmen, technische stukken, recuperatie stukken, "omgeving bekijk" stukken, "verdomme ik moet weeral afstappen" stukken, survival stukken en grappige stukken. Iemand tegen de aarde zien vliegen terwijl wij onder een brug doorrijd, is grappig. Hij had zich wel geen pijn gedaan, (anders was het ook niet grappig geweest) maar was wel doorweekt. In ieder geval, volgend jaar terug en als de tijd het toelaat gaan we dan voor de lange afstand
- Mobyboy
- Mountainbiker
Om 08.00 vertrokken voor 56.5km... was een zalig tochtje maar de regen en bijhorende staat van het parcours maakten het toch best wel zwaar.
Blijkbaar zijn die gasten wel niet zo'n vroege vogels aangezien er op de 2e bevoorading nog geen kat te bespeuren was
Daar hadden we even niet op gerekend... dus enkel een hapje kunnen eten na 15km
Deze TT is allesinds wel een superaanrader bij iets droger weer :)
Blijkbaar zijn die gasten wel niet zo'n vroege vogels aangezien er op de 2e bevoorading nog geen kat te bespeuren was
Deze TT is allesinds wel een superaanrader bij iets droger weer :)
- DudeWithBike
- Mountainbiker
- Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur
Post by DudeWithBike »
tomwings: da's misschien nog zo slecht niet want de toestand ginder was niet echt ideaal te noemen, het ging je wellicht alleen maar ontmoedigd hebben om in de streek te komen rijden.
Mobyboy: dan hebben jullie te rap gereden want ik ben rond 0745 vertrokken en bij mij stond BV2 er wel
Moet er wel bij zeggen dat ik ne voorzichtige ben in de modder (zeker met mijn zomerbandjes die er sinds een dikke week opliggen)
Mijn avg speed was 14.4
Wat mij betreft: mooie tocht voor als't droog is!
BTW: volgens mijne Garmin was de langste goed voor 640 hms, wat volgens mij een paar honderd minder is dan aangekondigd. Heeft er nog iemand gemeten? (niet dat ik het erg vond met die moddertoestanden)
Mobyboy: dan hebben jullie te rap gereden want ik ben rond 0745 vertrokken en bij mij stond BV2 er wel
Wat mij betreft: mooie tocht voor als't droog is!
BTW: volgens mijne Garmin was de langste goed voor 640 hms, wat volgens mij een paar honderd minder is dan aangekondigd. Heeft er nog iemand gemeten? (niet dat ik het erg vond met die moddertoestanden)