Het lijkt me leuk om een nieuw topic te openen omtrent MTB-woordenschat. Meer bepaald over woorden die zijn uitgevonden voor en door mtb'ers.
Ik zal alvast de voorzet geven:
Een TINGLETRACK: is een singletrack die overwoekerd wordt door distels. (Bij ons, in Hamme, is een distel een tingel)
Hopelijk volgen er nog leuke! :)
MTB-woordenschat
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Re: MTB-woordenschat
Tingelen zijn wel netels he, in het Waasland, en ik denk dat dat in Hamme ook zo is.Selfsport wrote:Het lijkt me leuk om een nieuw topic te openen omtrent MTB-woordenschat. Meer bepaald over woorden die zijn uitgevonden voor en door mtb'ers.
Ik zal alvast de voorzet geven:
Een TINGLETRACK: is een singletrack die overwoekerd wordt door distels. (Bij ons, in Hamme, is een distel een tingel)
Hopelijk volgen er nog leuke! :)
En distels noemt men destels in het wase dialekt.
- BerggeitCasualFietser
- Mountainbiker
Post by BerggeitCasualFietser »
Heb in Zelzate daar eens controle gehad na trainingske toen ik daar nog woonde...bastard wrote:En nie alleen in het bos in Waasmunster!
Ook al tegengekomen in het kloosterbos in Zelzate.3 man aan een struikske aan een singletrack!
Nen teek: enen die in het wiel blijft hangen en niet wil overpakken terwijl hij wel zou kunnen maar niet wil
't valt wel op dat er in de bossen van Zelzate en Waasmunster meer witte zakdoekjes liggen dan elders.
En als je er eens over rijdt met je wiel blijven ze zo in je wiel plakken, dan moet je ze er nog uitpeuteren ook...raar reukje aan...misschien mensen met een pollenallergie die veel moeten niezen in de bos ?
En als je er eens over rijdt met je wiel blijven ze zo in je wiel plakken, dan moet je ze er nog uitpeuteren ook...raar reukje aan...misschien mensen met een pollenallergie die veel moeten niezen in de bos ?