Ardennes Trophy - 28/05/2012 - Theux

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
koenvools
Mountainbiker

Post by koenvools »

Headshot wrote:
koenvools wrote:
Headshot wrote:ook verkeerd gereden int begin, zag perro terug omhoog wandelen en dacht van ''huh???'' tot ik enkele seconden later ook stil stond, spijtig van de tijd zo ver waren we eigenlijk niet mis, maar het staan kijken naar elkaar en de verbazing heeft wel effe geduurd

als je was doorgereden had je een top tijd gehad, ben geen tijdopname tegengekomen dus je had makkelijk 17km kunnen afsnijden :lol: :lol: :lol:

enkel op somiige klimmen kan ik niet begrijpen hoe traag sommige deelnemers naar boven kunnen rijden, ze sourplasse bijna naar boven #-o
Dat traag naar boven rijden is een kunst hoor, dit vereist nog wat techniek ook. Ik persoonlijk rijd liever aan 3à4km/u naar boven dan te voet te moeten gaan... Ieder zijn goesting natuurlijk. #-o
idd, maar vind dat het soms beter gaat aan 2km/uur sneller
Op dat moment moet je dan ook wel kunnen hé :-D . Ik denk dat niemand express te traag naar boven rijdt hoor...
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Lampion wrote:ik rijd ook liever alles naar boven, wat ik dan ook gedaan heb, net zoals vorig jaar, de lange technische klim voor BEV1 volledig boven gereden en dat geeft wel een bepaalde voldoening! Wat me wel mateloos gestoord heeft op een 3-tal klimmen is dat de wandelaars steeds kiezen voor het 'best berijdbare' pad en niet uit de weg gaan voor zij die wel naar boven fietsen waardoor je nog meer energie verspilt door de moeilijke optie te moeten nemen! Idem voor CDW!

Ik moet vooral klagen over de bepijling net voor de laatste BEV! Daar ging iedereen op een heel snelle afdaling (road) plots in de remmen om heeeeel scherp naar links in te draaien ... ik had dit te laat gezien waardoor ik niet tijdig kon stoppen. Ik probeerde nog te waarschuwen door te roepen 'ik kom langs rechts'! De biker in kwestie week echter zelf uit naar rechts waardoor ik er vol op vloog. Ik heb er een geschaafde elleboog, knie en bil aan overgehouden + een enorme blauwe plek aan de binnenkant van mijn dij, ter hoogte van de lies :wink: door mijn stuur! De arme Nederlander in kwestie was er iets minder goed aan toe, hij dacht dat zijn pols gebroken was. Ik hoop dat hij het goed stelt.
Ja da punt was levensgevaarlijk!!
Heb er daar ook bijna op elkaar zien vlammen die zich draaide als ze net te ver waren. Ik ben 100meter verder gereden, kleinder geschakeld en gedraaid. Toen ik naar boven reed waren ze daar allemaal aan het draaien en er kwam ene van de top 50 denk ik van de 90 volle bak af..... Godverdomme weg weg weg godverdomme... Ja die had geluk ze...topsnelheid daar denk da diene 50 reed. bbbbbrrrrr dacht als dat hier maar goed afloopt.
pukkie89
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"

Post by pukkie89 »

Hier een foto hoe de 50 de 90 passeerde in het begin.

Was nogal een chaos :-D

Image
kenneth
Mountainbiker

Post by kenneth »

koenvools wrote:
Headshot wrote:
koenvools wrote: Dat traag naar boven rijden is een kunst hoor, dit vereist nog wat techniek ook. Ik persoonlijk rijd liever aan 3à4km/u naar boven dan te voet te moeten gaan... Ieder zijn goesting natuurlijk. #-o
idd, maar vind dat het soms beter gaat aan 2km/uur sneller
Op dat moment moet je dan ook wel kunnen hé :-D . Ik denk dat niemand express te traag naar boven rijdt hoor...
rij soms liever wat trager de berg op, dan me der stuk op te bijten :D
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

pukkie89 wrote:Hier een foto hoe de 50 de 90 passeerde in het begin.

Was nogal een chaos :-D
Ik stond in het midden van dat wegske en heb het ganse tafereel gefilmd :-)
Dat zal ik zeker in mijn filmpje verwerken. Achteraf gezien wel grappig, maar op die moment was het inderdaad een beetje chaos.
Byorka
Mountainbiker

Post by Byorka »

Hoe hebben jullie op een dergelijk parcours de 29-er ervaren.
Ik werd op het laatst voornamelijk door 29-ers voorbij gereden. Het aantal 26 viel flink mee.
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Ik heb gezien dat de foto's beschikbaar zijn op de website van Sportograf...

Bij "Les Cimes de Waimes" waren er ook een aantal sfeerbeelden die je gratis erbij kreeg wanneer je je eigen pakket foto's (Foto-Flat) kocht.
Zou dat bij de Ardennes Trophy niet het geval zijn ? :-k
Het zou me sterk lijken dat ze hier bij de AT ook niet een aantal mooie sfeerbeelden zouden genomen hebben...
PoolseKakatoe
Mountainbiker

Post by PoolseKakatoe »

Heb hem met een 26 inch hardtail gereden en groot volume banden, was eigenlijk prima te doen. Mooi in de top 30 van de 90km ge-eindigd. Teamgenoot van me had een 29-er fully en zei dat het wat comfortabeler was maar veel meer voordeel had hij er nu ook weer niet mee naar zijn zeggen.

Ik vond het een mooi tochtje! Heb nog veel te leren qua marathons rijden, dat wel!
Lampion
Mountainbiker
Location: Cube Elite 29 2012 / Trek Fuel EX6.5 2008/ Giant Yucon 2006

Post by Lampion »

Byorka wrote:Hoe hebben jullie op een dergelijk parcours de 29-er ervaren.
Ik werd op het laatst voornamelijk door 29-ers voorbij gereden. Het aantal 26 viel flink mee.
ik denk dat dat heel persoonlijk is ... het is uiteindelijk toch nog steeds de motor die er op zit die het moet klaarspelen hoor :-D

en ik denk dat een zoveelste discussie 29 vs 26 hier niet op zijn plaats is, het forum wordt er al genoeg door vervuild #-o
YannickL
Mountainbiker

Post by YannickL »

weet er nog iemand ergens foto's staan buiten sportograf? moet 20 euro betalen voor de foto's ofwel 6euro voor 1 foto, is me wa veel zunne ...
Post Reply