Zo 03/06/2012 Mont-Saint-Guibert :: 9ieme VTT des hayeffes

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
tomwings
Mountainbiker

Zo 03-06-2012 MONT-SAINT-GUIBERT - 9ieme VTT des hayeffes

Post by tomwings »

Datum: Zo 03-06-2012
Uren: 8.00-12.00
Naam evenement: 9ieme VTT des hayeffes
Afstanden: 15-21-37-55 km
Bijdragen: 2-5 €
Afspuitstand
Douches
Bewaakte fietsstalling
http://www.vttdeshayeffes.be

Weet er iemand iets meer hierover? Is dit de moeite?
De site is ieder geval uitnodigend met veel info!
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Ik vermoed dat het parcours vergelijkbaar is met Tangissart. Het is alvast dezelfde streek en te zien op het kaartje worden er nogal wat bossen doorkruist. De hoogtemeters mogen er ook zijn. Zelf reed ik deze tocht nog nooit...misschien zondag de eerste keer.
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

VTT des Hayeffes

Post by StrammerMax »

Deze toertocht is de moeite waard. Met een levendige après (schoolfeest in het Institut Notre Dame des Hayeffes). Ik heb de twee voorgaande edities gereden. Voor een uitgebreid verslag klik hier: 2011 en 2010!

De kans is groot dat ik hier ook start. Andere opties zijn Langdorp (De Hagelandse Toertocht), Lennik, Werchter, Lommel of Oostmalle (als ik dicht bij huis wil blijven). Spijtig dat al dit moois op dezelfde dag is!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Bezoek ook eens StrammerMax’s Papegaaienblog * ???
tomwings
Mountainbiker

Post by tomwings »

Merci voor de info, StrammerMax!
Langdorp en Werchter... Ik ben van die streek, maar wil wat anders zien dit weekend.
Dan denk ik dat ik toch ook eens ga zien in Mont-St-Guibert!!! Maar gezien het aantal hm, zal het de 37km worden. Ik wil me nu al op voorhand excuseren aan mijn achterliggers...
Heb ook gezien dat er langs Villers-la-Ville wordt gereden. Hopelijk kunnen we de ruines zien. Dan kan ik ook nog wat de toerist uithangen :-)
DudeWithBike
Mountainbiker
Location: Ene van Cube met toppen en ene van Cube met krom stuur

Post by DudeWithBike »

tomwings wrote:Merci voor de info, StrammerMax!
Langdorp en Werchter... Ik ben van die streek, maar wil wat anders zien dit weekend.
Dan denk ik dat ik toch ook eens ga zien in Mont-St-Guibert!!! Maar gezien het aantal hm, zal het de 37km worden. Ik wil me nu al op voorhand excuseren aan mijn achterliggers...
Heb ook gezien dat er langs Villers-la-Ville wordt gereden. Hopelijk kunnen we de ruines zien. Dan kan ik ook nog wat de toerist uithangen :-)
Welke afstanden rijd je gewoonlijk in je thuisstreek? Gewoon voldoende doseren, d'er nie over vliegen zoals sommigen, dan kan je wellicht langere afstanden aan. Haja, en zien dat je voldoende voedingscompensatie binnenkrijgt, eventueel extra bidonneke met energiedrank (nee, geen rode stier, de sportvariant ervan!) want met meer hoogtemeters verbruik je uiteraard ook meer :-D :bounce:
peerke1967
Mountainbiker
Location: Canyon Exceed CF SLX , Pinarello Dogma 65.1 Custom Build

Zo 3/06/2012 Geromont/Malmedy

Post by peerke1967 »

Voor de liefhebbers van GGHF.

Parcours volledig gewijzigd t.o.v vorig jaar.
Ze hebben dit jaar gekozen om meer in noordelijke richting te rijden, tot net tegen de hoge venen aan.
Vertrek richting Lamonriville vervolgens Hurdebise, Thioux, Wavreumont, Bernister, Mont, Lonfaye tot in Ovifat voor de 60 km.
Grotendeels door de omliggende bossen met enkele km asfalt.

De hoogtemeters dan:
- 60 km / 1330 m met 4 bevoorradingen
- 48 km / 990 m met 3 bevoorradingen
- 35 km / 880 m met 2 bevoorradingen
- 25 km / 490 m met 2 bevoorradingen
- 15 km / 280 m met 1 bevoorrading
Zoals altijd bike wash, douches, bar en eetgelegenheid.
Nu nog hopen dat de weergoden ons gunstig gezind zijn want voorlopig beloofd het niet veel goeds te worden
cube biker ;-)
Mountainbiker

Re: Zo 3/06/2012 Geromont/Malmedy

Post by cube biker ;-) »

peerke1967 wrote:Voor de liefhebbers van GGHF.

Parcours volledig gewijzigd t.o.v vorig jaar.
Ze hebben dit jaar gekozen om meer in noordelijke richting te rijden, tot net tegen de hoge venen aan.
Vertrek richting Lamonriville vervolgens Hurdebise, Thioux, Wavreumont, Bernister, Mont, Lonfaye tot in Ovifat voor de 60 km.
Grotendeels door de omliggende bossen met enkele km asfalt.

De hoogtemeters dan:
- 60 km / 1330 m met 4 bevoorradingen
- 48 km / 990 m met 3 bevoorradingen
- 35 km / 880 m met 2 bevoorradingen
- 25 km / 490 m met 2 bevoorradingen
- 15 km / 280 m met 1 bevoorrading
Zoals altijd bike wash, douches, bar en eetgelegenheid.
Nu nog hopen dat de weergoden ons gunstig gezind zijn want voorlopig beloofd het niet veel goeds te worden
Zolang het niet zo erg is als in Esneux #-o #-o dan valt het nog wel mee
Marc L
Mountainbiker

Post by Marc L »

Volgens de buienradar gaat het precies nogal meevallen !
julie
Mountainbiker

Post by julie »

even gecheckt op de buienradar.... dat ziet er toch echt niet goed uit :-?
om 11u regent het "stront met strepen" volgens de radar..
tomwings
Mountainbiker

Post by tomwings »

@DudeWithBike

Ik rij iets van een 40-60km, afhankelijk van de familieverplichtingen... Vorige week 75km gedaan. Meestal in de buurt van Herselt, Aarschot, Tielt-Winge. Dus ik ben wel wat hellingen gewend. Maar de hm van deze toertocht zijn wel stevig. Bij toertochten hier in de buurt moet je al zo'n 60-70km rijden voor dezelfde hm te hebben als de 37km hier. Als ik het kalmaan doe, zal het wel lukken.

Het is mijn eerste toertocht over de taalgrens. Dus het is nog nieuw voor mij. Ik verwacht zowiezo dat ik morgen ga zweten :wink: [/quote]
Post Reply