Knappe docu over fietsen en verkeer in Brussel

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Jossen
Mountainbiker

Knappe docu over fietsen en verkeer in Brussel

Post by Jossen »

Brussels Express

http://www.brusselsexpressfilm.be/

http://vimeo.com/41982043

Voor de mensen die willen blijven staan schuiven op den Brusselsen binnenring #-o
pukkie89
Mountainbiker
Location: Specialized Stumpjumper sworks 29", Epic sworks 29"

Post by pukkie89 »

Knap idee
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

de max hee
ik kom die regelmatig tegen in BXl.
er zijn zo een paar koeriers die per dag 120 km doorheen bxl fietsen.

daar sta je dan te blinken met je 42 km :(

Streets
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

knappe documentaire!!!
Bunga
Mountainbiker

Post by Bunga »

die man had precies een fiets zonder remmen en versnellingen... vraag mij dan af hoe die int centrum zonder problemen kan rondbollen.
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Bunga wrote:die man had precies een fiets zonder remmen en versnellingen... vraag mij dan af hoe die int centrum zonder problemen kan rondbollen.
Fixie.
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Christ D. wrote:
Bunga wrote:die man had precies een fiets zonder remmen en versnellingen... vraag mij dan af hoe die int centrum zonder problemen kan rondbollen.
Fixie.
Stoppen in Brussel moet je niet echt doen :wink:

Streets
Joppie
Mountainbiker

Post by Joppie »

Ik vraag me steeds af, hoe zit het verzekerings gewijs met een 'remloze' fixie bij vb. een aanrijding ofzo?
ditCh
Mountainbiker

Post by ditCh »

Joppie wrote:Ik vraag me steeds af, hoe zit het verzekerings gewijs met een 'remloze' fixie bij vb. een aanrijding ofzo?
Is laatst nog op het VTM nieuws geweest ivm de "rage" van fixies. Wettelijk ben je niet in orde als je geen rem hebt, ik neem dat dat voor de verzekering ook zo is.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

ditCh wrote: Is laatst nog op het VTM nieuws geweest ivm de "rage" van fixies. Wettelijk ben je niet in orde als je geen rem hebt, ik neem dat dat voor de verzekering ook zo is.
Wettelijk ben je idd niet in orde, maar je hebt als fietser ook geen BA verzekering zoals je wel nodig hebt bij auto's, motoren, bromfietsen etc.

En als je op zo'n fiets aangereden wordt ben je meestal wel in je recht, en als je niet in je recht bent ben je nog altijd verzekerd voor je lichamelijke schade als zwakke weggebruiker. (als ik me niet vergis heb ik dat ooit ergens gelezen)

Ben je wel in fout ga je waarschijnlijk voor de schade van andermans spullen moeten opdraaien. Of je zou een goede famililiale verzekering moeten hebben die wil tussenkomen, ook al ben je wettelijk niet in orde.

Maar als die mannen nu gewoon eens zorgden dat die fietsen (wettelijk) in orde zijn, zou dat nie gewoon beter zijn?

Als je een topic over het wel of niet dragen van een helm leest is bijna iedereen het erover eens dat een helm een must is.

Gaan we naar de fixies, dan zijn remmen ineens niet meer belangrijk... want dat hoort nu eenmaal zo... #-o

Als ik flik in BXL was gingen ze één voor één aan de kant, hoe sjiek zo'n ding ook is, tussen dat verkeer heb je volgens mij wel nood aan een stel remmen.
Post Reply