Klimmen , en rap een beetje!

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
gvb
Mountainbiker

Post by gvb »

Wat bedoel je juist met buikademhaling?

Ik trap ook altijd op mijn adem als het wat bergop gaat vooral als het een helling is die ik niet ken, als ik dat parcour later nog eens afleg gaat het beter omdat ik weet wat er op me af komt en dus ook weet dat ik niet alles moet geven omdat het meestal langer/lastiger is dan het werkelijk lijkt.

Het is dan meestal iets vlotter boven komen maar meestal nog altijd het gevoel dat mijn longen er ver uit komen.

Maar dat heb ik op het vlakke ook als ik de eerste keren op mijn fiets kom dus het is grotendeels gebrek aan conditie.
ThaDoc
Mountainbiker

Post by ThaDoc »

gvb
Mountainbiker

Post by gvb »

thanks.

lijkt me maar een rare taktiek, zeker als je al ne ferme pens hangen hebt :wink:
wim040
Mountainbiker

Post by wim040 »

Buikademhaling: doe een jaartje muziekschool, dan leer je ook je buikademhaling gebruiken :lol: (zonder buikademhaling kan je niet deftig zingen) . Pavarotti was ook een hangbuikzwijn(tje) en kon meesterlijk zingen met zijn buikademhaling ! :-D

W
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

neogenyl action
of dephatyl +

mss fout geschreven maar goede vitamine kuur

eigenlijk moet je iedere maand(max 2 maand) andere vitamines nemen zodat u lichaam ze nie gewoon kan worden en je echt het effect hebt.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

[quote="Sophie17"]neogenyl action
of dephatyl +

mss fout geschreven maar goede vitamine kuur

eigenlijk moet je iedere maand(max 2 maand) andere vitamines nemen zodat u lichaam ze nie gewoon kan worden en je echt het effect hebt.[/quote]

als je nu water drinkt met citroensap, zal het evenveel doen als de 2 bovengenoemde producten.... niets dus.
de beste bestandsdelen die wel werkten in die producten, hebben ze jaren geleden eruit gehaald.
geloof geen reklames, je koopt haast altijd een kat in een zak. zeker die neogenyl is om je slap te lachen.
Het is puur effect vanuit het kopje : een mentale kwestie dus.
Ratchet
Mountainbiker

Post by Ratchet »

Bon, dit weekend de groene toer in Wanze gereden en hetzelfde, halverwege de hellingen ging het licht dus uit, nu met leeg gevoel in de benen, brandende longen en de kots in mijn neus. Dat is dus duidelijk een kwestie van
1. nog eens naar de longarts om meds te laten checken
2. geen kilo ontbijt binnenspelen (kwam van een baan renner, maar die moeten geen 20% omhoog hier in Limburg)
3. trainen, trainen en nog eens trainen.

Wat me meer parten speelt in dit verhaal is dat ik op stukken van de hellingen zelfs in mijn "granny gear" niet meer vooruit kwam. Ligt dit nu aan de techniek of aan slappe beentjes? #-o
BerggeitCasualFietser
Mountainbiker

Post by BerggeitCasualFietser »

ik klim zelf heel graag maar net na de winter klimmen of in de zomer is bij mij ook een verschil. Is kwestie van opbouwen voor mij, in het begin niet zo stijle klimmen nemen en nog niet te lang.
Zo opbouwen en je hartslag inde gaten houden. In de winter gaat de mijne ook direct omhoog omdat ik dan minder rij, maar nu rij ik de gewone klimmen dus niet de stijlste muren op gewone hartslag omhoog zonder dat die amper of niet omhoog gaat.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Ratchet, het is niet omdat iedereen u voorbijvliegt dat het evident is dat je overal opvliegt!
De longarts doet u geen conditie cadeau, en om een meer dan een groot brood op te kunnen vreten als ontbijt moet je ook serieus getraind zijn, neem een boterhammeke mee voor onderweg :wink:
ik zou tippen op tip 3, Trainen, en geduld hebben :wink:

Als je u onderweg in een kleine versnelling zet omdat het niet meer lukt op de grote, wees dan blij dat je met die granny kan blijven fietsen; Zonder granny stond je zeker te voet :roll: Als je beneden op die granny staat en op het gemakje naar boven kart dan kan je de laatste 100 meter misschien nog even wat versnellen en wat van de mensen die zichzelf overschatten oprapen :lol:

Buikademhaling/ borstademhaling?? Dat is zever zover ik weet?
Als je zorgt dat je diep in en uitademt maakt dat niks uit. Mensen die baat hebben bij buikademhaling hebben daar vooral baat bij omdat ze niet genoeg uitademen, maar de tip diep uitademen is dan minstens even effectief als proberen uitleggen wat buikademhaling is, ook weer zover ik weet :wink:
BGT
Mountainbiker

Post by BGT »

Ikzelf heb ook (inspannings)astma dus ik ken uw probleem. Het gebeurt bij mij ook op elke marathon dat ze mij in de start en bergop voorbij vliegen. Ik ken mijn beperkingen, ik weet dat ik mij moet inhouden, zoniet haal ik het einde niet of zijn mijn benen direct verzuurd.

Wat ik je kan aanraden is jezelf goed te leren kennen zodat je weet aan welke hartslag je kan blijven klimmen en desnoods nog een tikkeltje kan bijgeven om een hindernis te overwinnen.

Training is natuurlijk een vereiste. Zoals hierboven reeds gezegd, gaat het bij mij na de winter veel moeilijker dan in de zomer.
Ook het weer is voor mij bepalend. Als het snikheet is, is het voor mij ook veel moelijker dan dat het 18 graden. (Ardennes Trophy <-> Hagelandse Chrono)

Wat eten betreft, eet ik voor een marathon/toertocht een 2 uur op voorhand. Niet te veel: een boterham of 3 met banaan. Bij een marathon eet ik vlak voor de start nog een halve energie reep. Tijdens de rit minstens elk uur nog een halve reep.

Laat je net ontmoedigen door de mannen die u voorbij vliegen! Dit is aan ons niet besteed. Uitrijden en genieten (afzien) is voor mij veel belangrijker dan een goede tijd neer te zetten.
Post Reply