BeMC - 26-28/05/2012

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
KRC
Mountainbiker

Post by KRC »

Ben ook aan het bekomen van een zeer zware maar super leuke Bemc. Volgend jaar zeker terug van de partij ( krijgen de deelnemers van dit jaar voorrrang bij de inschrijvingen 2013?) met een nog iets betere conditie. Dag 1 en 2 voor mijn doen zeer goed gereden maar dag drie beetje kopje onder gegaan door gebrek aan voldoende koolhydraten de avond voordien ( volgend jaar hopelijk pasta bolognese ipv kaassaus :cry: ) en hard moeten vechten om toch uit te rijden.
Dikke chapeau aan de organisatie =D> =D> =D> voor een prachtig parcours met zeer veel afwissseling en prachtige plaatjes onderweg. Dikke merci en een pluim voor de seingevers =D> die veilig oversteken op volle snelheid mogelijk maakten en ook de mechanische service tijdens en na de rit verdient een dikke pluim =D> =D> ; heb hiervan goed gebruik kunnen maken voor een nieuwe tubeless band en remblokjes op dag 2.
Kortom genoten met volle teugen en afgezien bij de beesten tijdens een zeer geslaagde driedaagse. Bij leven en welzijn zeker tot volgend jaar.
marathonmountainbiker
Mountainbiker

Post by marathonmountainbiker »

Top parcours en goed georganiseerd,heb ervan genoten!!Enkel de 3 of soms zelfs 2 Karchers om de bikes te kuisen zorgden voor iets te lange wachttijden daar,gelukkig zat het weer mee dan verloopt alles wat relaxer..:-)
Dikke proficiat aan organisatie en medewerkers!!
julie
Mountainbiker

Post by julie »

wat mij wel verbaasde was het feit dat de TT van Ferrières op hetzelfde pad liep maar dan in de afdaling, daar waar jullie ud omhoog gingen. Sommigen van jullie waren zo bezig met de wedstrijd, dat het hoofd naar beneden hing, waardoor er echt gevaarlijke situaties ontstonden. Is hier geen overleg geweest tussen beide organisaties? Hoe zit dit?
Loki
Mountainbiker
Location: Cannondale flash 29er & Cannondale F600 & Cannondale scalpel

Post by Loki »

Van mijnentwege eveneens nen dikken dank u voor de seingevers die niet alleen entousiast hun werk deden maar ook nog eens supervriendelijk waren.
't Was een super ervaring, en de kleine minpunten zij niet het vermelden waard !

@saiko met zijn sandman, mijn diepste respect om de bemc te eindigen, ik ben u dag één voorbijgereden, en dag 3 zien eindigen, echt waw
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

Ook ik ben terug van een prachtig zwaar Pinksterweekend; wat een organisatie voor de eerste keer, de parcours waren om duimen af te likken vooral stage 2 en ze hebben ons echt doen afzien, zeker die laatste beklimmingen op stage 3. man man man, wa was da.

Enkele minpuntjes: de startblokken waren nie altijd duidelijk, misschien wat meer afspuitstanden (2 is toch wa weinig), de aankomst van stage 3 zou "het moment" van de 3-daagse moeten zijn maar daar staat niemand. Begrijp wel dat de organisatie het risico niet kon nemen om die gevaarlijke afdaling ook nog in de stage op te nemen. Misschien ergens een andere uitweg zoeken waar de supporters toch iets zien van de aankomst.

Parcours: =D> =D> =D>
seingevers: =D> =D> =D>
bewegwijzering: #-o (toch nog velen verkeerd gereden; reden ????, mezelf inbegrepen)
organisatie: =D> =D>

Bedankt aan al de vrijwilligers die ons een prachtig maar zwaar weekend gegeven hebben.
saiko
Test team

Post by saiko »

Loki wrote: @saiko met zijn sandman, mijn diepste respect om de bemc te eindigen, ik ben u dag één voorbijgereden, en dag 3 zien eindigen, echt waw
thx

filmke day 1 (HD kwaliteit aanzetten !)

Densis
Mountainbiker

Post by Densis »

saiko wrote:
Loki wrote: @saiko met zijn sandman, mijn diepste respect om de bemc te eindigen, ik ben u dag één voorbijgereden, en dag 3 zien eindigen, echt waw
thx

filmke day 1 (HD kwaliteit aanzetten !)

Leuk! Ik ben die gast die je op 1:48 serieus hindert, waarvoor mijn excuses :)

Heb je 2 dagen later nog gevraagd of je met die sandman reed voor een weddenschap...

Respect alleszins!
rex 111
Mountainbiker

BEMC

Post by rex 111 »

Heb genoten van 3 dagen biken in een schitterende streek. Dag 1 vond ik een schitterend parcours: steil is mijn ding! Een dikke proficiat aan de organisatie, alles was super in orde! Misschien een klein minpuntje waren de slechts 2 reinigstanden. Vond de bepijling goed (geen enkele keer misreden), er waren super seingevers (dikke merci aan die mensen) en het was inderdaad "the hardest race in de Benelux", vooral als ik denk aan die klim in etappe 1 na ongeveer 65km en de 2 laatste klims in etappe 3. Is er iemand die de voorlaatste klim kan oprijden?

Mijn doel was uitrijden en dat is gelukt met een 65e pl in etappe 1, 105 pl na 2x pech in etappe 2 en 138 pl in etappe 3: na 14 km even buiklanding gemaakt waardoor voorrem afgebroken was en remhendel rechter rem gehavend was waardoor ik ook na 29 km zo goed als geen achterrem had, alsook 10 km voor de finsh een lekke achterband? Van opgeven wou ik niet weten, wou kunnen stoefen met de befaamde 't shirt!

Maandag was ik kapot, maar dinsdagmorgen verlangde ik al terug naar de Ardennen. Nu het poepke een beetje laten bekomen want motivatie is er genoeg voor volgend jaar!

Aan de organisatie: krijgen de deelnemers van dit jaar voorrang bij de inschrijvingen voor volgend jaar gezien het beperkt aantal plaatsen?
saiko
Test team

Re: BEMC

Post by saiko »

rex 111 wrote: Is er iemand die de voorlaatste klim kan oprijden?
Check, ik ben die naar boven gereden.
Die laatste is ook doenbaar trouwens.
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Jup, ik ben beide bovengereden.
Laatste is wel nie simpel, in de bochtjes af en toe bijna surplacen om terug wat op adem te komen en dan kon ge opnieuw een strookske stijl rijden. Ik heb wel drie keren tevroeg gejuicht omdat ik dacht dat het stijl voorbij was, maar dan kwam er weer zo'n loeistijl ding.

Tocht was de moeite met dag drie als uitschieter. Volgend jaar nog vandattem.
Post Reply