Nozisch nieuw dichtingsmiddel !!!

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
R.D.
Mountainbiker
Location: Grand Canyon CF SLX 9.9 SL '15, Rotwild R.R1HT '11 custom

Post by R.D. »

On topic, gisteren op route 3 in Ondenval (Oostkantons) tijdens een snelle maar 'bumpy' afdaling op rotsen en wortels lek gereden, maar het lek was even snel weer dicht dankzij Nozisch.
Ik reed met RoRo (Performance) 2.1 op 1,7 bar. Oorzaak was een scherpe steen, die een sneetje van een halve cm maakte in het loopvlak. Na het lek ongeveer 0,5 bar verloren, dus even bijgepompt en me verder nog lekker in de afdaling kunnen storten. Overigens nog 40km afgelegd op ruw terrein zonder drukverlies.

Ik gebruik dit middel ondertussen in 3 wielsets, zeer tevreden gebruiker.
Vasconcellos
Mountainbiker

Post by Vasconcellos »

Ik ben allesbehalve content van dit middel. Gisteren een hele bus naar binnen gekapt en ik heb nog steeds last van winderigheid.
Longobardi
Mountainbiker

Post by Longobardi »

The Doctor 46 wrote:No Zisch dicht goed maar ben toch terug overgeschakeld naar notubes. No Zisch is een veel te grote smeerlapperij als ge van band wilt veranderen.
Dit vind ik heel raar daar ik eerst een product had van FRM en vervolgens No Zisch aangeschaft heb en het eerste een veel grotere rotzooi was om te verwijderen.
Bij FRM had ik serieus opgedroogde stukken die plakten en die ik beetje bij beetje moest verwijderen.
Bij No Zisch had ik de band eraf gehaald en wat afgeveegd en deze was dan zo weer klaar om opnieuw te gebruiken.
Raar is dan ook weer dat mij No zisch beter afsloot ondanks wat ik hier aangeef.
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Ik stop er ook mee. Als ge plat rijdt is het echt een dikke miserie als ge geenen emmer met water langs uw parkoer tegenkomt. Heel de boel plakt aan mekaar, de band is veel moeilijker van de velg te krijgen en ik heb niet echt gemerkt dat ik minder plat reed...
Burdishoe
Mountainbiker

nozich versus notubes

Post by Burdishoe »

Leuk dat er wat concurrentie is dat houd een producent wakker maar 12,5 voor 200ml tegen 19,5 voor een liter notubes?

BS
Crazy Pudel
Mountainbiker

Re: nozich versus notubes

Post by Crazy Pudel »

Burdishoe wrote:Leuk dat er wat concurrentie is dat houd een producent wakker maar 12,5 voor 200ml tegen 19,5 voor een liter notubes?

BS
Correctie : NoTubes is 946ml, geen liter.

Je krijgt altijd waarvoor je betaald. Vergelijk het met een Skoda tov een Audi.

Ik heb een liter fles NoZisch gekocht : kost 52,95 euro, de prijs van 4 x 200ml NoZisch, wat dus voordeliger is.

Voor mij primeert kwaliteit en gemoedsrust. Onlangs nog een scheurtje in mijn Schwalbes, alweer perfect gedicht. Met dat klote weer de laatste weken had ik niet graag gestopt om een binnenband te steken in al die modder.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

Heb laatst eens wat getest met verschillende spullen, en die van Rubena kwam er voor mij als beste uit. Zal binnekort eens een foto posten hoe goed en sterk dat spul is.
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

Vorige week vrijdag, net voor het vertrek met mijn Epic 29er & Maxxis Ikon's EXO banden er op, nog net gezien dat er een scheur in de flank van mijn band zat van +/- 15 mm.

Heb dan de band goed opgepompt, zodat de scheur voldoende open stond & dan de Nozisch er in laten gaan.
Dichtte onmiddellijk & zelfs zondag nog 75 km in Oud-Heverlee gereden zonder druk verlies.

Voordien ook:
Ik had net mijn S-works Epic 29er & de lbs had hier NoTubes in gedaan.
Voorste band bleef goed staan, maar de achterste band moest ik wekelijks bij pompen.
Heb dan de Notubes verwisseld met Nozisch & allebei onmiddellijk dicht.
Drukverlies in de weken nadien nihil of minimaal zelfs.

Een zeer tevreden klant van Nozisch & ben blij dat er nu ook 1L flessen beschikbaar zijn. No cheaper :-D
kootje
Mountainbiker

Post by kootje »

Een gat van 15(!!)mm gedicht met Nozisch?? Dat lukt met Stan's niet...
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

Geen gat hé, maar een scheur!
Wereld van verschil 8)
Post Reply