Ardennes Trophy - 28/05/2012 - Theux

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Moser
Mountainbiker

Post by Moser »

GeeCee wrote:
highlander wrote:Aan iedereen die verkeerd is gereden omwille van de gebrekkige bewegwijzering op bepaalde plaatsen: je was niet alleen! Vraag het maar aan iedereen met een startnummer tussen 300 en 400
Kon inderdaad beter...
Ook twee keer (beetje) misgereden, telkens in een snelle afdaling :drunk:
Op één plaats ook gevaarlijke oversteek van een openbare weg (okee twas maar een klein wegje maar toch) zonder verwittiging #-o
Dat wegje was langs beide kanten afgezet, er kon geen verkeer doorheen. Ok, ze hadden het misschien beter kunnen aangeven maar als het echt gevaarlijk was geweest had daar zeker iemand gestaan...
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

Robert Brand wrote:Maar weet nu iemand waar het mis gegaan is in het begin. Ik heb geen bordje gezien met splitsing of iets.
Om een of andere onverklaarbare reden is jullie golf de 50km opgereden.
Vincent199
Mountainbiker

Post by Vincent199 »

Kuddementaliteit? Den eersten slaat af en de rest volgt? :-D
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Iegienie wrote:
Robert Brand wrote:Maar weet nu iemand waar het mis gegaan is in het begin. Ik heb geen bordje gezien met splitsing of iets.
Om een of andere onverklaarbare reden is jullie golf de 50km opgereden.
En bijgevolg enorme frustraties bij de topbox 70km, omdat we na de startklim al meteen gehinderd werden door een massa tragere bikers.
De eerste 5km was het voor beiden onaangenaam biken en heb ik onkoosjere dingen gezien en gehoord.
Los daarvan heb ik genoten en afgezien =D>
Flashy
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Post by Flashy »

mol wrote:eerst de startklim 3 keer gedaan als opwarming

gestart voor de 90

goed gestart,eerste afdaling na de start hoor ik sssssssssss.... G*DV*D*MM* !!!! PLAT!! zie ik daar de hele horde voorbijkomen #-o #-o #-o #-o .... na een tijdje stond dat daar allemaal plots stil :roll: blijkbaar iedereen verkeerd gereden :-D

ik snel men bandje gefixt en de schade kunnen beperken [-o< [-o<

229ste van de 596 .. best tevreden

enkel aan de afdaling voor laatste bevoorrading snap ik niet waarom iedereen stilstond,iedereen die ik net had afgeschud kwam terug bij door de file #-o #-o

het was gevaarlijker om daar te voet naar beneden te gaan dan op de fiets !!! :roll: :roll: :roll:

vond het wel geslaagd dagje =D>
Zelfde hier, aan die k***te start had ik ook niets (allemaal verkeerd gereden)
Ik was dus één plaatsje voor u lol 228ste
PS die bepijling kon wel beter......voor herhaling vatbaar.
En voor de rest een mooie dag (beetje LASTIG) beleefd in La reid.(Tot volgend jaar) =D>
kenneth
Mountainbiker

Post by kenneth »

Was men eerste keer dat ik deze reed en heb me ook serieus verkeerd gereden. Die van de 50 en 70 moesten na het fort van franchimont rechts over het rode stukje. heb daar enkel het splitsings bord gezien en nergens een bepijling om rechts af te gaan. dan maar paar man gevolg wat dachten hoe ze terug op het pad konden geraken. Maar blijkbaar mis want we kwamen toen op de lus van 90 km uit. Wat ik pas te weten kwam aan de laatste bevoorrading, had toen al 55km en moest er nog 11km. Totaal leeg gereden de laatste 5 km omdat ik dacht dat ik er bijna was maar niet dus XD dan maar gewoon over de weg terug want et vat was serieus af :) al bij al een leuke warme dag gehad. Parcour was wel sjiek, al zaten er bij cimes de waimes toch wat sjiekere stukjes tussen. Zowiezo volgend jaar zeker van de partij en hopen dan wel goed te rijden :p
de jo
Mountainbiker

Post by de jo »

bij het afhalen van mijn nr kreeg ik een plan in mijn handen en daaruit kon ik al vaststellen dat we na +/-5km al een splitsing voor de 50/70 km en dit is voor mij de 2de x dat ik hier deel neem maar vond het weer gewoon dangelijk goed vooral in de afdalingen volledig mijn ding kunnen doen 2013 zal ik e terug bij zijn =D> voor iedereen
lucas mtbP
Mountainbiker

waar het misging...

Post by lucas mtbP »

na een 3tal km was er een kruispunt, waar diagonaal een lint gespannen hoorde te zijn...wellicht is er van de 2de golf iemand daar door het lint gegaan (letterlijk dan :-)), maar die is dan doorgereden in plaats van het lint terug te hangen...er stond 1 flauwe pijl op de grond, maar die was zo goed als weg...de eerste 100 man van de 3de golf ging daar dus de mist in...jammer, misschien was een seingever op die plek nie verkeerd geweest, maar eigenlijk kon het met het lint nie misgaan...de organisatie valt dus weinig te verwijten, diegene die door het lint reed had iets meer solidariteit moeten tonen, in plaats van 30 seconden snellere tijd te willen rijden...heb zelf de lus na de aankomst nog bijgedaan, en had er dus 97 op de teller, jammer dat de bevoorrading al weg was :-) toch een schoon tochtje, en zalig weer!
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ik zat bij die 2de startgolf mee vooraan, wij zijn gewoon gereden zoals de seingevers ons gestuurd hebben....nix lint of kapot lint gezien.....

Was ne knappe tocht, maar als ge voor een goed resultaat gaat(rijdt) dan is het wel triest dat ge na 15min al weet, dat ge voor nix on't koersen zijt....MAAR, 't was al bij al ne bijzonder mooi tocht, heb echt genoten van het parcours.
(had wel een oplossing van de organisatie verwacht eigenlij, zoals bij finish nog die extra lus te rijden, of een apart klassementje...., mor bon 't blijven Walen)
den boskletser
Mountainbiker

Post by den boskletser »

Voila, bij deze is mijn eike gepeld mee den Ardennes Trophy (vorig jaar moeten stoppen met hevige rugklachten) Het parcours was super, lekker zwaar ;-)
Met een goed gevoel 232ste gefinished op de 90KM.
Post Reply