Za 26/05/2012 Rollegem-Kapelle :: 2de Mtb gezinssport Ledege

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Sloebertje
Mountainbiker

Post by Sloebertje »

Na al die mooie reacties van vorig jaar en hier op het forum ben ik eens vroeg uit m'n bed gestapt. Na een autorit van zo'n 50 tal minutjes aangekomen op m'n bestemming rond 7u10. De organisatie was nog druk in de weer om hun terras te plaatsen. Dus wat wachten en dan als eerste ingeschreven en direct aan de tocht van 59 km begonnen.
Het was een mooie tocht al moet ik zeggen dat die kleiput en de berm voor mij veel te technisch waren maar ja wat wil je als je 45 jaar bent en nog maar een 3 tal jaar met de mountainbike rijdt. :lol:
De bevoorradingen waren super en ik mocht er m'n bidon vullen met sportdrank =D> wat bij vele toertochten maar water is.
Het is een tocht die ik zeker nog eens zal terug rijden in de komende jaren.
1 klein minpuntje heb ik met iemand van de organisatie besproken en dat is dat men enkele pijltjes meer moet plaatsen. Zeker na een bocht een bevestigingspijl zo weet je dat je juist rijdt en een pijltje meer op lange rechte wegen.
Voor de rest moet ik zeggen chapeau mannen =D> =D> =D> doe zo verder.
STUKA
Mountainbiker

Post by STUKA »

Gestart voor de 59 km en zonder problemen uitgereden.
Op het einde heb ik die boskes wel links laten liggen ; dat draaien en keren en surplacen ligt mij persoonlijk niet zo, liever vlammen. :-)
Eén negatieve opmerking, die pijltjes zijn niet goed zichtbaar, groen is echt wel een onopvallende kleur, ondanks dat rode puntje.
Voor de rest, houden zo. :wink:
pompier
Mountainbiker

Post by pompier »

Een tocht waar veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele uren werk is ingestoken.
Respect.
Aan ieder medewerker een dikke proficiat.
follow
Mountainbiker
Location: giant,ridley crosswind, cube reaction pro 2012 en een colnago

Post by follow »

hopelijk laat de organisatie z'n moed niet zakken door de weinige opkomst en het vele werk die in zo'n tocht kruipt en kunnen we volgend jaar terug rijden
MANNEN VAN LEDEGEM BEDANKT EN RESPECT VOOR JULLIE VELE WERK =D> =D> =D> =D>
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

alles is hier al gezegd zekers.....suuuuper voor deze streek.Kzal ne keer moeten gaan trainen op de flanken want hier was toch wa kennis nodig.

En ja laat jullie nie ontmoedigen door mindere opkomst(begrijp ook nie hoe waarom).ik en de bovenstaande posters zullen zekers terugkomen.
KUBA
Mountainbiker
Location: Speci Stumpjumper , Canyon Grand Canyon CF SLX RS1.LTD , Rocky Mountain Element 70 RSL

Post by KUBA »

Hello , t'is even windstil geweest maar had z'n reden , ne mens pent best niets neer zolang z'n humeur op onweer staat.

Vooreerst staan we erop alle aanwezigen te danken voor een aangename voormiddag en de positieve reactie's na en tijdens de rit. =D> =D>

Reeds vorig jaar hebben we willen aantonen dat we niet van plan waren zomaar een zoveelste TT te organiseren nee het moest er een zijn die mits hier en daar een kronkel toch eens een leuke afwisseling bracht in de streek maar ook perfect kon gereden worden door mensen die minder van die uitspattingen houden.
Vandaar we dit jaar toch ietwat gehoopt hadden om de vruchten te dragen van de vorig jaar geleverde inspanningen + de extras die er dit jaar bijgekomen waren zodoende hadden we ons bescheiden doel gesteld van 400 inschrijvingen.

Helaas zijn we blijven steken op 300 inschrijvingen en heeft dit toch een ietwat wrange nasmaak nagelaten , ondanks het feit dat we er plezier aan hebben de mensen die deze tocht gereden hebben toch wat te hebben kunnen plezieren rest ons wel enkele bedenkingen.
- Is de verhouding inspanning / opkomst hier niet uit evenwicht :-?
- heeft het bijgevolg nut om zonder zekerheid van opkomst volgend jaar terug te organiseren.
Indien ja
=> doen we dit volgens huidige formule of kiezen we beter voor de lage inzet/hoge opkomst formule door er ons het hele jaar geen bal van aan te trekken om dan enkele dagen voor de rit hier en daar wat bloso stroken te bepijlen :evil:
=> is het hoegenaamd de moeite nieuwe stukken aan te leggen..

Enz.

Er komt zo vlug mogelijk een snelkoppeling betreft de foto's
Feit betreft de pijltjes is genoteerd.

momenteel kunnen we enkel afsluiten met , misschien tot volgend jaar.

Tot ergens te velde.
Grts
Kuba 8)
mayohagar
Mountainbiker

Post by mayohagar »

Zaterdag hier gestart voor de 59 km. Van thuis uit vertrokken en uiteindelijk 77 km op de teller. Leuke tocht in eigen streek. Wel blij dat er op technische stroken voor een alternatief kon gekozen worden. Met 114 kg, kapotte knie en 47 jaar zijn die stroken niet echt mijn ding. Weinig volk tegengekomen op de 59 km. De lange strook in Gullegem (industrie, autostrade, Bergelen) vind ik schitterend.
Bevoorradingen super.

Reden lage opkomst daar kan ik maar naar gissen. Ligt zeker niet aan organisatie. Verlengd weekend ? Eerste mooi weer ? Communies ?

@ kuba, voor de bepijliing kan ik jullie wel enkele rollen afbakenlint bezorgen. Stukjes bevestigen aan pijlen zal ze zeker zichtbaarder maken. Wil hier gerust mee helpen.
spider81
Mountainbiker

Post by spider81 »

Ik had vorig jaar gekomen en vond het een leuke tocht, waardoor ik dit jaar weer van de partij was. En er waren e paar technische stroken bij gekomen waar die mensen van de organisatie enorm veel werk aan gedaan hebben: DIKKE PLUIM HOOR VOOR JULLIE ALLEMAAL!! Fantastisch gedaan, hoewel ik een paar keer gevloekt heb op die flanken van de autostrate :).
Ik vind het enorm jammer dat er een lage opkomst was, waarom? ik zou het ook niet weten, het was den enigste toertocht in de streek... maar mss idd het mooie weer of de communiefeesten ofzo ...
Sommige mensen klagen dat er nooit een mooie toertocht in de streek is, en als der dan éne is zoals van jullie, komen die klaagbeesten niet af, schande, maarja wat doe je eraan?

Ik had ook nog geprobeerd een paar vrienden, mtb'ers mee te brengen maar het pastte voor niemand :(... Het verlengd weekend aan zee, ardennen...

Hopelijk volgend jaar weer deze leuke toertocht!!! Met mooi weer, en meer deelnemers!
slooverke
Mountainbiker

Post by slooverke »

@ Kuba, ik vond het in alle geval een supertoertocht!!!! Heb met volle teugen van de volle 59 km genoten!!! Het is idd heel spijtig van de matige opkomst voor zo'n prachtige rit in de achtertuin waar verdorie zeer veel werk ingestoken is. =D> =D> =D> =D> =D> =D> =D>

Maar zoals ik ter plaatse kon zien, beschikken jullie toch over een mooie grote groep medewerkers, waarom overwegen jullie niet om er een MTB weekend van te maken op zaterdag en zondag, het is toch veelal geweten dat er in de zomer meer opkomst is op zondag dan op zaterdag omdat er op zaterdag meer gewerkt wordt............ misschien eens in overweging nemen, maar a.u.b. zeker niet opgeven!!!!

KUBA wrote:Hello , t'is even windstil geweest maar had z'n reden , ne mens pent best niets neer zolang z'n humeur op onweer staat.

Vooreerst staan we erop alle aanwezigen te danken voor een aangename voormiddag en de positieve reactie's na en tijdens de rit. =D> =D>

Reeds vorig jaar hebben we willen aantonen dat we niet van plan waren zomaar een zoveelste TT te organiseren nee het moest er een zijn die mits hier en daar een kronkel toch eens een leuke afwisseling bracht in de streek maar ook perfect kon gereden worden door mensen die minder van die uitspattingen houden.
Vandaar we dit jaar toch ietwat gehoopt hadden om de vruchten te dragen van de vorig jaar geleverde inspanningen + de extras die er dit jaar bijgekomen waren zodoende hadden we ons bescheiden doel gesteld van 400 inschrijvingen.

Helaas zijn we blijven steken op 300 inschrijvingen en heeft dit toch een ietwat wrange nasmaak nagelaten , ondanks het feit dat we er plezier aan hebben de mensen die deze tocht gereden hebben toch wat te hebben kunnen plezieren rest ons wel enkele bedenkingen.
- Is de verhouding inspanning / opkomst hier niet uit evenwicht :-?
- heeft het bijgevolg nut om zonder zekerheid van opkomst volgend jaar terug te organiseren.
Indien ja
=> doen we dit volgens huidige formule of kiezen we beter voor de lage inzet/hoge opkomst formule door er ons het hele jaar geen bal van aan te trekken om dan enkele dagen voor de rit hier en daar wat bloso stroken te bepijlen :evil:
=> is het hoegenaamd de moeite nieuwe stukken aan te leggen..

Enz.

Er komt zo vlug mogelijk een snelkoppeling betreft de foto's
Feit betreft de pijltjes is genoteerd.

momenteel kunnen we enkel afsluiten met , misschien tot volgend jaar.

Tot ergens te velde.
Grts
Kuba 8)
JAT
Mountainbiker
Location: Canyon AL6.9 2015 (29") - Thompson Curve 2011 (26")

Post by JAT »

Net zoals Slooverke denk ik persoonlijk ook dat een zondag meer volk lokt.
Dus inderdaad een MTB weekend misschien?
Ik begrijp Kuba als hij een wrang gevoel heeft met de 300 deelmeners,
deze tocht verdient beter !!!!
Los hiervan hebben wij zeker volop genoten van de vele leuke stroken,
vriendelijke mensen aan de tussenstops en het mooie weer.
Deze tocht heeft een ziel.
Wat mij betreft tot volgend jaar. =D> =D>

ook wel benieuwd naar de foto's.
Post Reply