Scott Yecora

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Locked
Rollo
Mountainbiker

Post by Rollo »

kennytuning wrote:En nu op naar de afstelling van de schoenplaatjes :evil:
links staat al goed (geen pijn) en rechts krijg ik in mijn kleine teen pijn ,. Is dit kwestie van gewenning of afstelling?

Gaat dat niet eerder aan de (binnen)zool van die schoen liggen dan aan de afstelling van dat schoenplaatje?
Met slechte afstelling schoenplaatje denk ik eerder in richting, last van alles wat beweegt vanaf uw tenen, maar niet uw tenen... (wel enkel, knie, heup, rug, ...)

Schoenplaatjes correct afstellen/plaatsen is niet zo simpel. Heb dat laten doen (body2bike, na een meting), links en rechts staan dan ook nog eens verschillend...
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

links staat al goed (geen pijn) en rechts krijg ik in mijn kleine teen pijn ,. Is dit kwestie van gewenning of afstelling?
Ik denk beide , mischien ?

Die schoenen en pedalen ? Goeie keus aan die prijs , maar ik denk dat de meesten die schoenen associeren met DH en Freeride enzo.

Zijn die redelijk stijf van zool ?
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

Christ D. wrote:
Ik denk beide , mischien ?

Die schoenen en pedalen ? Goeie keus aan die prijs , maar ik denk dat de meesten die schoenen associeren met DH en Freeride enzo.

Zijn die redelijk stijf van zool ?

denk niet dat zulke goedkope schoenen stijf van zool zijn.. denk ook dat pijn aan de teen meer komt van de pasvorm en de vastheid van de schoen(denk niet dat je veters even hard kan spannen als velcro) maar dat is mijn mening dan.. nuja, van platform pedalen naar klikpedalen is zowiezo al een hele goede stap vooruit!
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

zefii wrote: denk niet dat zulke goedkope schoenen stijf van zool zijn.. denk ook dat pijn aan de teen meer komt van de pasvorm en de vastheid van de schoen(denk niet dat je veters even hard kan spannen als velcro) maar dat is mijn mening dan.. nuja, van platform pedalen naar klikpedalen is zowiezo al een hele goede stap vooruit!
Normaal zijn die zo goedkoop niet . Ik heb schoenen met velcro en veters en zit liever in die met veters.Veters kan je namelijk steviger aantrekken dan velcro (mijn gedacht).
kennytuning
Mountainbiker

Post by kennytuning »

't zal gewoon puur gewenning zijn ...
Schoenen kosten normaal 94,- en zijn stijf van zool
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Schoenen kosten geen 94 euro hoor en zijn al helemaal niet stijf vergeleken met een carbon zool. Maar dat doet ook niet ter zake. Ik zou gewoon eens kijken wat het doet maar ook zeker niet te lang met pijn doorrijden. Speel eens met de positie van je plaatjes of zet je veters eens strakker of meer los.
Kinnie
Mountainbiker

Post by Kinnie »

misschien u sok die niet goed zat ofzo, kan ook voor pijn zorgen :wink:
MC Staf
Mountainbiker

Post by MC Staf »

Of uw ene voet is wa breder dan uw andere. Das bij mij ook het geval, khad ook altijd pijn in mijne linker kleine teen.. da was wel in northwave schoenen met ne heel smalle tip. Verder kan het liggen aan uw kousen ofwel hebt ge uwe ene veter wa meer toegetrokken dan de andere of moeten uw schoenen gewoon nog wa zetten :)
Glennvh
Mountainbiker

Post by Glennvh »

Probeer eens met een dunnere inleg zool, heb da soms ook bij mijn gewone schoenen..
Da zijn toch Shimano SPD sneaker he ?
Voor de ongelovige, ze kosten op rose.nl 99 euro, dus zeker geen goedkope schoenen !

Volgens de uitleg daar: is het een robuust kunstleer, met verhoogde rubberen loopzool, dus zou zeker eens een nieuw zooltje proberen

grtz
kennytuning
Mountainbiker

Post by kennytuning »

Daarjuist gezien dat ik blijkbaar toch een langere zadelpen nodig zou hebben... Ze zit nu net boven het max. ingesteld...
Iemand een idee voor een lange zadelpen?
Edit: Heb de huidige opgemeten , ze is nu 350mm dus één van 400mm zou de oplossing moeten zijn...
Locked