Geen garantie volgens Scott

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Als ik iets op een tweedehandsbeurs of via het internet koop dan kijk ik dat goed na om dergelijke fratsen te vermijden, maar blijkbaar moet je bij een fietsenmaker ook eerst de boel eens grondig inspecteren ipv gewoon blij te zijn met je nieuwe aankoop #-o

trouwens, haal je je benen soms niet open aan die gekrakeleerde lak?
Dan is er een functioneel probleem!
Reflex
Mountainbiker

Post by Reflex »

Er is niks mis met dit product en alles is volkomen normaal zoals je in dit topic van andere ook al kan lezen. De foto is misleidend daar dit enorm is ingezoomd maar het is niet meer of minder dan een simpele naad. Je kan inderdaad twijfelen of dit wel nodig is maar het zit er altijd bij Scott en het zat er ook al bij aankoop.

Geen gefrats dus :wink:
RD
Mountainbiker

Post by RD »

Rolla wrote:
radicalbiker wrote:
bosse wrote:
Niet enkel bij scott, ook bij speci , merida of elk ander topmerk zie je dit...

En dan lacht men als iemand ne chinees koopt. #-o Bij mijn chinees frame heb ik da toch nie zenne. =D> =D>
Dan is er met mijne Speci iets mis... ik ben nog steeds zoekende... #-o
Speci's hebben dit ook hoor, mijn S-works HT heeft het in elk geval ( ik durf zeggen dat de meesten dit hebben) , echter je ziet het nauwelijks omdat het grootste deel van het frame in een kleurlak is gedaan, er is slechts een klein plekje in transparante lak en daar zit ook die lijn, niet dat die me stoort verre van...
Samuel
Mountainbiker

Post by Samuel »

Vroeger hadden veel frames een extra carbonlayup zodat je een gekruiste carbonstructuur kon zien. vb bij een scale 20 2008 is dit te zien. Dat is puur esthetisch.
Dit is bij scott weggelaten (ook bij andere merken) -> te zwaar en vaak werd het volledige frame gelakt, dus niet zichtbaar.
Nu heb je een lichter en beter frame dan in 2008, je ziet nu ook het bloot carbon liggen, puur natuur maar nu is 't weer niet goed. :roll:
Wees content dat je een topframe hebt en dat je er topprestaties mee zal kunnen doen. Als je hard genoeg vlamt heb je geen tijd om te kijken naar je bovenbuis. :wink: dus vlammen maar !!
RD
Mountainbiker

Post by RD »

nothing 's impossible wrote:
trouwens, haal je je benen soms niet open aan die gekrakeleerde lak?
Dan is er een functioneel probleem!
Ik denk dat je toch eens goed moet kijken, die lak is helemaal niet gekrakeleerd #-o , over de carbonnaad ligt een laag vernis hé , zie naar de opdruk trouwens, daar kan je zien dat er helemaal geen voelbare naad is maar dat het " probleem " onder de lak zit ik snap dus niet hoe je dus je benen zou open halen...

Los daarvan is het mijns inziens vrij zinloos om te gaan protesteren bij de fietsenzaak aangezien je toch perfect zag wat je zou gaan kopen, als je een auto uit de showroom koopt waar een kras inzit moet je de week later ook niet meer naar de garage gaan om te protesteren hé... Ik zou zeggen ga lekker fietsen met je fiets ipv je te ergeren aan zo een naad...
svennus
Mountainbiker

Post by svennus »

nothing 's impossible wrote: De lak begint op die naad ook te splinteren of zie ik dat verkeerd?
Lak is daar zeker niet aan het splinteren :wink:

Voor zoiets gaan ze zeker geen ander frame geven ze!
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Volgende keer frame bestellen op het internet, dan kan je die wel terugsturen #-o
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

Ik ga ook terug naar de winkel met al mijn jeansbroeken en t-shirts. Die naad langs de zijkanten zijn volgens mij ook productiefouten dan...

Een nieuwe broek voor den deze!
svennus
Mountainbiker

Post by svennus »

bosse wrote:Ik ga ook terug naar de winkel met al mijn jeansbroeken en t-shirts. Die naad langs de zijkanten zijn volgens mij ook productiefouten dan...

Een nieuwe broek voor den deze!
Das voor da schoon brunetteke dat gij terug naar diene winkel wil gaan 8)
Post Reply