ten eerste ik ben een langzame rijden en ten tweede ik kom van antwerpen en weet niet hoelaat ik daar zou kunnen zijn en vertrekken maarin ieder geval bedankt voor het aanbod,mischien rij ik wel ooit eens mee
groetje
Kalender nachttochten
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- CyclingDream
- Mountainbiker
Dat is inderdaat het grootste naadeel dat het altijd vrij ver is maar ik woon dan niet zo ver van brussel en dan ben je op een uur rijden al op veel van die avondtochten en ik gaan meetstal niet alleen offsord en mijn zoon zijn mijn bike maten en wij doen bijna altijd aan carpoelen Ik weet dat stammermax, rubber12 en jimbai ittai uit ekeren en wechelderzande komen en geregeld een nachttocht mee pikken. Heb ook al enkele malen iemand uit pulderbos tegengekomen die altijd met enkele bikers uit wetteren samen is.
Duisburg, Vlezenbeek, Bergen op zoom, Bonheiden, Wiekevorst, Afligem, Eindhoven en Stabroek zullen zo wat de korste bij zijn voor dit jaar.
Ik ga nu de wagen inladen voor naar Escoudain(fr) te gaan is van bij mij thuis ongeveer 120km en bijna altijd autostrade dus iets meer dan 1uur rijden Wij vertrekken hier om 19u ongeveer en ik denk rond 1u deze nacht thuis te zijn
Duisburg, Vlezenbeek, Bergen op zoom, Bonheiden, Wiekevorst, Afligem, Eindhoven en Stabroek zullen zo wat de korste bij zijn voor dit jaar.
Ik ga nu de wagen inladen voor naar Escoudain(fr) te gaan is van bij mij thuis ongeveer 120km en bijna altijd autostrade dus iets meer dan 1uur rijden Wij vertrekken hier om 19u ongeveer en ik denk rond 1u deze nacht thuis te zijn
Escoudrain
Na hier verleden jaar een 1ste maal gereden te hebben dit jaar terug naar noord frankrijk afgezakt Na de groepstart 1,5km over asfalt een oude treinspoor opgedraaid waar de groep op een heel lang lint getrokken werd na een 6km kwamen we aan de eerste mijnteril die we in de tegenovergestelde richting reden van verleden jaar na wat op/af links/rechts en een venijnig helingetje kwamen we terug op een oude spoorwegbedding Mijn bikematen Tom en Brent lagen al ver achter en de streek nog een beetje kennende na ongeveer 8à9km ik links waar het parkoer rechts ging Na 500 meter zat ik terug op de 1ste offroadstrook en kon mijn achtervolging beginnen op mijn bikematen Op volle snelheid zonder hinder van trage bikers over de track gevlogen tot het speelstukje op de eerste teril hier kwam ik de eerste tragere bikers al tegen maar deze gingen allen zeer vrindelijk opzij. Aan de plaats gekomen waar ik daarstraks het parkoer verlaten had nu rechts waar we al vrij snel een 2de mooie pasage onder de wielen geschoven kregen. Hier net voorbij hoorde ik tot mijn grote verbazing vlaams spreken 5bikers uit Jabeke. Na 14km (voor mij 24km) kwamen we aan de ravi waar er een gezellige drukte heerste. Terug vertrokken samen met deze westvlaamse gasten er terug de pees opgelegt mijn 2 bikematen inhalen was mijn doel voor de avond Aan de splitsing nam we de verkeerde afstand en we stonden na 1km terug aan de start. Rechtsomgekeert terug naar de splitsing gereden begonnen we aan een dubbele achtervolging Een jabekenaar achter zijn bikemaats en ik achter de 2 andere nu volgde het minste stuk van het parkoer veel boerewegels kaseibaantjes gedurende 7km, maar onze snelheid lag vrij hoog dus dit paseerde vrij vlot. De jabekese bikers haden we snel terug ingelopen maar die kerel zij me dat hij mee ging op jacht naar mijn maten zogezegt zo gedaan. Nu kwamen we op de 2de teril singletrakje licht oplopend haarspeldbochtje en daar lag de eerste echte helling op 50meter een hoogte overwinnen van 10meter hier zag ik er vele wandeldelen ik net boven gereden (ik wist nog van verleden jaar dat deze nog net tedoen was) Na nog wat tracks op deze teril kwamen we in Denain waar we direkt de 3de teril op ons bord geserveerd kregen. Terug wat op/af draaien en keren kwam ik op en hoogte met het uitzicht over de skyline van een of anders frans stadje/dorpje waar ook van die linten gespannen waren om de mooiste afdaling van de avond te vinden met onderaan een struik om rond terijden en terug naar boven de helling op vlammen waar ik een staande ovatie kreeg van menig franse mede mens om dat ik hier tot boven fietse. Ik voelde hierdoor me net een toprenner die op een of ander wedstrijd door het publiek scheerde. Vanaf nu was het echt vollebak geven ik zou en moest die 2jonge gasten inhalen nog verschilende tracks op deze teril en toen kwan ik op een baan. Deze herkende ik. In mijn laatse sprintje naar de finisch toe zag ik 2bikers die zo waar aan mijne auto stopte. Mijn misie was geslaagt ik had ze net te pakken en we moesten zelfs niet op elkaar wachten. Nu konden we de gezelige bbq opzoeken om onze gratis hotdog en drankje te verorberen. Ik ben nu al aan het aftellen naar volgend jaar om deze terug te rijden.
-
Offshore
- Mountainbiker
- Location: Cube Reaction Pro, Cube AMS Race 130 en ouwe Specialized Stumpjumper
Kalken
Kalken nog maar eens gaan rijden. Was eens te meer een sympathieke bedoening ! Zoals de voorgaande jaren be"man"den de vrouwelijke clubleden (allemaal even lief en vriendelijk) de bevoorradingen en zorgden zij voor een snelle en attente bediening in de kantine van H.O. Kalken. Ondertussen stond het voltallige (mannelijke) bestuur aan de toog van de Beize, waar we weer over een waterbak en dwars door het café moesten. Onderweg heel even in het wiel gehangen van gewezen kampioen Etienne Dewilde, nog steeds even scherp als vroeger. Etienne is niet alleen een Blonde Pijl, maar bovendien ook een zeer voorkomend persoon, die zeer zeker niet naast zijn schoenen loopt, ondanks zijn palmares.
Het parkoers lag onverwacht droog, ondanks een onweer in de namiddag. De kilometers (50 !) en enkele leuke bospaasges compenseren in ruime mate de afwezigheid van hoogtemeters. Bovendien is de afdaling over de trappen van de Scheldebrug te Wetteren altijd een leuk extraatje.
Het parkoers lag onverwacht droog, ondanks een onweer in de namiddag. De kilometers (50 !) en enkele leuke bospaasges compenseren in ruime mate de afwezigheid van hoogtemeters. Bovendien is de afdaling over de trappen van de Scheldebrug te Wetteren altijd een leuk extraatje.