BeMC - 26-28/05/2012

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
sneln eddy
Mountainbiker

Post by sneln eddy »

Aan organisatie:
Mag er iemand anders mijn startpakket afhalen de vrijdagavond?
Zal er waarschijnlijk niet geraken voor 21uur.
den daler
Mountainbiker

Post by den daler »

parcival wrote:
aj kwak wrote:
vivkemobiel wrote: Als je supporters hebt, is het wel leuk dat ze weten waar ze je eens kunnen zien; het is niet om de GPS te volgen maar voor onze supporters -)))
Bruikbaar voor supporters ?
www.bemc.be/files/Rit1.pdf
Geeft toch gewoon de GPS coördinaten van de bevoorradingen. Dat maakt het plannen toch een héél stuk gemakkelijker...
is toch perfect doenbaar met da kaartje
je kruist een paar keer de grote wegen
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

Weet de organisatie iets van de staat van ondergrond? hebben ze daar al te maken gehad met lelijke onweders?
't is kwestie van te weten of de modderbanden nog moeten gestoken worden of nie.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Waarneming weerstation nabij La Roche: http://www.meteobelgie.be/waarnemingen/ ... id=50&lg=2

Gezien de weersvoorspellingen lijken me modderbanden niet nodig. Ik vond het in Waimes, ondanks al de regen die toen de dagen ervoor gevallen was, verrassend goed te doen qua modder.
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Het is ondertussen al genoeg gezegd, maar dus nog maar nekeer.
Het gaat hier om
- een driedaagse, met kans op een deftig onweer
- de ardennen, waar er al eens ne scherpe steen op het pad ligt
- mountainbikers die niet op topniveau moeten of kunnen presteren en bijgevolg de laatste 5 min nog hun banden of wielen kunnen (laten) wisselen

Steek dus gewoon fatsoenlijke banden die grip bieden en tegen ne stoot kunnen. De nodige grip wordt mijn inziens bepaald door de mate waarin ge uwe techniek beheerst (en als die goed genoeg is weet je zelf wel waar je met welke banden kan rijden). De stevigheid past ge best aan aan de ondergrond, en dat zijn (scherpe) stenen.

Ikzelf geef het slechte voorbeeld en rij met de zalig soepele, maar veel te delicate Schwalbe EVO's die standaard op mijn nieuwe bike zaten. Maar dat ligt aan mijn luiheid en gierigheid om nieuwe banden erop te leggen voordat deze versleten / gescheurd zijn. Ik heb wel een reserve mee.
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

Kristof Huyck wrote:Waarneming weerstation nabij La Roche: http://www.meteobelgie.be/waarnemingen/ ... id=50&lg=2

Gezien de weersvoorspellingen lijken me modderbanden niet nodig. Ik vond het in Waimes, ondanks al de regen die toen de dagen ervoor gevallen was, verrassend goed te doen qua modder.
Heb jij ervaring met de Renegades van Specialized?? deze liggen er nu op.
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Ik rij zo goed al altijd met Schwalbe Evo's: RoRo en/of RaRa. Nobby Nic vind ik overkill op een 29er. Vooraan ligt er altijd ne RoRo en achteraan RaRa voor de zomer en RoRo in de winter. Af en toe probeer ik eens een ander merk uit.

Nu op mijne Stumpjumper 29" in der tijd (velo is al verkocht :lol:) staken er standaard van die Renegade S-Works op en op licht modderig parcours viel dat nog te doen, maar veel konden ze ook weer niet hebben. De Renegade Control's zouden nog beter zijn en dit jaar op HBD leek dat toch te kloppen: parcours lag goed vettig bij momenten en toch verrassend 'veel' grip met de Renegade. Natuurlijk wel maar 6km met gebold, dus in hoeverre dat representatief is... :wink:
indy
Mountainbiker

Post by indy »

parcival wrote:
aj kwak wrote:
vivkemobiel wrote: Als je supporters hebt, is het wel leuk dat ze weten waar ze je eens kunnen zien; het is niet om de GPS te volgen maar voor onze supporters -)))
Bruikbaar voor supporters ?
www.bemc.be/files/Rit1.pdf
Geeft toch gewoon de GPS coördinaten van de bevoorradingen. Dat maakt het plannen toch een héél stuk gemakkelijker...
Hieronder de coördinaten van de bevoorradingspunten:

5.48519, 50.22781, "Rit 1 - bvr 1"
5.56180, 50.28037, "Rit 1 - bvr 2"
5.63676, 50.32534, "Rit 1 - bvr 3"
5.60796, 50.45224, "Rit 2 - bvr 1"
5.70815, 50.42537, "Rit 2 - bvr 2"
5.64593, 50.38390, "Rit 2 - bvr 3"
5.60964, 50.34148, "Rit 3 - bvr 1"
5.66090, 50.20681, "Rit 3 - bvr 2"
5.67454, 50.29172, "Rit 3 - bvr 3"
indy
Mountainbiker

Post by indy »

sneln eddy wrote:Aan organisatie:
Mag er iemand anders mijn startpakket afhalen de vrijdagavond?
Zal er waarschijnlijk niet geraken voor 21uur.
Ja, geen probleem!
dikken
Mountainbiker
Location: Trek Top Fuel 9.8 - Trek Superfly 9.8 - Singular Swift

Post by dikken »

heb meegedaan aan LCMT ; in het bos beneden aan het water ligt het nog vrij modderig. Ik was blij dat ik 2x RoRo had liggen.
Post Reply