Zo 27/05/2012 Grotenberge / Zottegem :: 14de Jokertocht VTT

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
winnitou
Mountainbiker

Zo 27/05/2012 Grotenberge-Zottegem

Post by winnitou »

Raar , nog geen topic gezien van deze rit.
Ziet er nochtans niet slecht uit. :-k

Start : Voetbalterrein , Gentsestwg , 7u30-10u00 , 41-70 km

Extra informatie van de organisator:

(2r)VTT-parcours over 75% onverharde wegen. Wat het parcours betreft is er terug variatie in afstand en moeilijkheidsgraad om aan ieders wil en kunnen te voldoen. U kunt er fietsen in een rustige en natuurlijke omgeving.
Via hoofdzakelijk golvende landwegen loopt het parcours langs het ‘Domein Breivelde’ naar Godveerdegem ,Erwetegem, Sint-Maria-Oudenhove (Hostellerie) om zo na een 20-tal kilometers bij de eerste bevoorrading aan te komen te Sint-Goriks-Oudenhove.
Na de bevoorrading gaat de tocht verder via Strijpen,volgen we- ter hoogte van de Moriaan-een deel van de Zwalm tot aan het waterzuiveringsstation om dan Velzeke aan te doen waar we over de gekende kasseistroken dokkeren van de Ronde (Paddestraat en Lippenhovestraat). Het heen en weer dokkeren brengt ons in Elene waar we vervolgens richting Leeuwergem fietsen. De lange mooie landweg leidt ons voorbij het kasteel tot aan de kerk.De 40km loopt ten einde en ter hoogte van de spoorweg te Leeuwergem is er de splitsing.Voorbij de spoorweg links(40km) om via de wijk Bijloke terug te keren naar start/aankomstplaats.
De tocht van de 70km neemt een klein pad rechts voor de spoorweg om dan het pad ‘Duivelsvoetstap’ te volgen tot in Herzele. Aan de trambaan(parking ex-Profi) kunnen de bikers zich aanmelden bij de tweede bevoorrading.
Vervolgens fietsen we verder richting Borsbeke, Ressegem (met uitzicht op kasteel), Woubrechtegem om via Sint-Lievens –Esse de ‘Brouwerij Van Den Bossche’ te passeren alwaar men Pater Lieven brouwt. De laatste kilometers brengen ons terug naar de start/aankomstplaats.
Er is ook de mogelijkheid tot een wegtocht van 40-60 en 80km. Ook met heel het gezin kan men genieten van een familietocht van 25km. Dezelfde inschrijvingsuren als de toertocht. Parcours op de weg over bijna 100% landelijke en verkeersluwe wegen. 5de manche binnen het circuit Ronde van Zuid-Oost Vlaanderen-Bokaal.
thomas B
Mountainbiker

Post by thomas B »

Is het parcours gewijzigd tegenover de vorige jaren? Ik lees nogal wat klachten over een laag offroad%...
Severus
Mountainbiker

Post by Severus »

Geen idee, vorig jaar niet gereden maar dit jaar eens extra vroeg starten om 7u30 :-D
stuffie
Mountainbiker

Post by stuffie »

jammer dat er geen afstand is tussen de lange en korte rit.Een verschil van 30km is toch veel.
TOMBA
Mountainbiker

Post by TOMBA »

De Veldploeters uit Lokeren komen ook afgezakt naar hier met een redelijke delegatie.[/b]
www.develdploeters.be
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

stuffie wrote:jammer dat er geen afstand is tussen de lange en korte rit.Een verschil van 30km is toch veel.
Vind ik eigenlijk ook. :roll:
cube-rider
Mountainbiker

Post by cube-rider »

winnitou wrote:
stuffie wrote:jammer dat er geen afstand is tussen de lange en korte rit.Een verschil van 30km is toch veel.
Muggezifters,ofwel zijde fit ofwel ni hé [-X
Organiseer zelf eens een tocht,kijken of je het dan nog vraagt.
stuffie
Mountainbiker

Post by stuffie »

cube-rider wrote:
winnitou wrote:
Dit heeft niks met fit zijn of niet fit zijn te maken.Deze reactie heb ik niet nodig.
winnitou
Mountainbiker

Post by winnitou »

cube-rider wrote:
winnitou wrote:
Wat heeft dat nu met muggeziften te maken????????

Dit is gewoon opbouwende kritiek , niets meer , niets minder.
Als je regelmatig aan toertochten deelneemt , zul je al wel opgemerkt hebben dat bijna alle organisaties een tussenafstand ( meestal rond de 55km) voorzien.
Dus helemaal geen reden om zo overdreven te reageren.

Nu de rit zelf :
Wegens tijdgebrek vertrokken voor "slechts" 41 km maar ons goed geamuseerd.
Charmant tochtje met de nodige afwisseling en in tegenstelling tot wat hier eerder werd gesuggereerd viel het off roadgehalte zeer goed mee. =D>

Bevoorrading in orde maar op een paar plaatsen mocht wel een pijltje meer hangen.

Wat ik misschien ook nog wil meegeven (opbouwend 8) ) is het feit dat een waarschuwingsbordje op het einde van de Lippenhovestraat niet zou misstaan aangezien je goed gelanceerd van de kasseien plots op een gevaarlijk kruispunt komt en er eigenlijk over zit zonder dat je het beseft.

Zeker voor herhaling vatbaar.
Last edited by winnitou on Mon 28 May 2012 15:00, edited 1 time in total.
Severus
Mountainbiker

Post by Severus »

Het off road gehalt kon iets beter, als je weet dat ze nog enkele wegjes bij hadden kunnen nemen. De bepijling kon beter maar dat zal wsjl aan de kleur gelegen hebben. Die rode pijltjes op de witterachtergrond vielen soms niet zo goed op.
De tocht zelf was inderdaad een afwisselend geheel, alleen jammer dat ik er niet met mijn hoofd bij was : gevallen op de paddestraat, gevallen in de prikkeldraad en dan nog eens, ja hoor, gevallen.
Na mijn passage aan de paddestraat serieus gas moeten lossen.

Toch content dat ik de 70 km heb gereden.
Post Reply