Ma 28/05/2012 Sint-Gillis-Waas :: Fietshappening Sgw
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Volgens de flyer:
Inschrijven: Aan de start
De Klimop, Kerkstraat 9, St-Gillis-waas.
Tussen 8 en 10u30,
MTB parcour: 37, 51, 63km.
3€ leden VWB
3,5€ niet leden VWB
Onderweg is er bevoorrading voorzien en bij aankomst een versnapering.
Na een beetje zoeken.....
Inschrijven: Aan de start
De Klimop, Kerkstraat 9, St-Gillis-waas.
Tussen 8 en 10u30,
MTB parcour: 37, 51, 63km.
3€ leden VWB
3,5€ niet leden VWB
Onderweg is er bevoorrading voorzien en bij aankomst een versnapering.
Na een beetje zoeken.....
Nog wat info gekregen:
Gemiddeld 80 % off road. Bossen , velden ,dreven ,waterwingebied, …..
Er is bevoorrading en bij aankomst krijg je nog een boterham .
Afspuitstand aanwezig , voldoende parkeergelegenheid .
Hebben vandaag het gedeelte in Stekene en waterwingebied gereden en plassen zijn we niet tegengekomen
integendeel het begint stoffig te worden, een ritje voor de snelle mannen mijn gedacht.
Misten wel een pijltje in Stekene nl. aan de splitsing korte dweerstraat/ boscafe, wss. weggenomen, de organisatie zal het parcour nog wel eens nazien zeker?
Gemiddeld 80 % off road. Bossen , velden ,dreven ,waterwingebied, …..
Er is bevoorrading en bij aankomst krijg je nog een boterham .
Afspuitstand aanwezig , voldoende parkeergelegenheid .
Hebben vandaag het gedeelte in Stekene en waterwingebied gereden en plassen zijn we niet tegengekomen
Misten wel een pijltje in Stekene nl. aan de splitsing korte dweerstraat/ boscafe, wss. weggenomen, de organisatie zal het parcour nog wel eens nazien zeker?
- Dickie
- Mountainbiker
80% off-road?
Die heb ik niet gevonden dan.
Na ellenlange asfaltstukken kwamen we terecht op de dijk langs de vaart.
Een test van 5 km voor de lassingen aan de fietskader en de polsen met de rigid.
Iig, de nieuwe Air9 heeft het gehouden, de vorige is op zulke stukjes naar de filistijnen gegaan.
Via lange dreven, rechte bospaden, en streepje singeltrack en af en toe een zandbak, kwamen we uiteindelijk bij de bevoorrading.
Daarna ging het off-roadgehalte gelukkig omhoog.
Via de Klingse en de Stropersbossen ging het terug richting St-Gillis.
Nog een plezant intermezzo met het Bmx-parcourtje aan De Route en plots waren we terug in St-Gillis city.
Ik onthoud van deze tt enkel het zalige weer, qua parcours zal er evenwel niet veel blijven hangen.
Die heb ik niet gevonden dan.
Na ellenlange asfaltstukken kwamen we terecht op de dijk langs de vaart.
Een test van 5 km voor de lassingen aan de fietskader en de polsen met de rigid.
Iig, de nieuwe Air9 heeft het gehouden, de vorige is op zulke stukjes naar de filistijnen gegaan.
Via lange dreven, rechte bospaden, en streepje singeltrack en af en toe een zandbak, kwamen we uiteindelijk bij de bevoorrading.
Daarna ging het off-roadgehalte gelukkig omhoog.
Via de Klingse en de Stropersbossen ging het terug richting St-Gillis.
Nog een plezant intermezzo met het Bmx-parcourtje aan De Route en plots waren we terug in St-Gillis city.
Ik onthoud van deze tt enkel het zalige weer, qua parcours zal er evenwel niet veel blijven hangen.
Last edited by Dickie on Mon 28 May 2012 19:47, edited 1 time in total.
best goede tocht voor het waasland , en da in heel goed weer , alleen dat mizerabel rotstuk naast dat water in het begin was echt slecht!
gele fluobepijling soms moeilijk te zien met de zon in het bos
laatste stuk ( mtb parcourtje aan centrum de route ) waren wa pijltjes verdwenen , reed daar enkele rondjes en zag 90% van de bikers verkeerd rijden , wat pijltjes afgetrokken en op de grond de goede richting proberen aanduiden..
gele fluobepijling soms moeilijk te zien met de zon in het bos
laatste stuk ( mtb parcourtje aan centrum de route ) waren wa pijltjes verdwenen , reed daar enkele rondjes en zag 90% van de bikers verkeerd rijden , wat pijltjes afgetrokken en op de grond de goede richting proberen aanduiden..
Om 11.05 uur gestart ( ja ietsje te laat ....) maar
- weinig pijltjes/ op tweetal plaatsen zelfs geen meer;...
- geen bevoorading meer
Als je mag starten tot elf uur: hou er rekening mee dat niet iedereen een gemiddelde heeft van 25 km/u en dat je ook al eens kunt pech hebben ( lekke band e.d.)...
Dus zo rap controlepost weg: ongehoord!
- weinig pijltjes/ op tweetal plaatsen zelfs geen meer;...
- geen bevoorading meer
Als je mag starten tot elf uur: hou er rekening mee dat niet iedereen een gemiddelde heeft van 25 km/u en dat je ook al eens kunt pech hebben ( lekke band e.d.)...
Dus zo rap controlepost weg: ongehoord!
- dark dingo
- Mountainbiker
Post by dark dingo »
Ik had er graag 2 uur rijden voor over.Vond het een heel leuk parcour,nogal wa anders dan dat wij gewend zijn in West-Vlaanderen!!Mooie singletracks en veel door groen en bos rijden,en met het mooie weer...zaaaalig genoten van de 63 km.Als ik al een minpuntje mag aanhalen...1 bevoorading op 63km is er toch wel 1 te weinig.Nogal een geluk dat ik een kameel van 3l op m'n rug had en wat extra proviand.
en je moest in het bos verschrikkelijk goed opletten voor de fluo gele pijlen of je was ze gepasseerd.Tip:misschien volgende keer lintje erbij hangen of een andere fluo kleur gebruiken
Gestart om 10u en niet veel volk meer tegengekomen op de 63km.Toen ik terug was waren de mannen van de bevoorading al terug dus vrees ik wawa dat de bevoorading reeds opgedoekt was.Als ik mij nog kan herinneren kon je eigenlijk maar inschrijven tot 10.30u
raar dat ze je nog lieten vertrekken
Heb trouwens uw camionette zien staan...ge kon er nu ook nie naast kijken é!!
Ik kom graag nog eens terug om in deze regio te biken!!
groeten,
dingo
[/b]
Ik kom graag nog eens terug om in deze regio te biken!!
groeten,
dingo