Zo 20/05/2012 Langdorp :: 3Action Classic

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Ghost-biker
Mountainbiker
Location: Ghost RT5700 - Merida HFS 3000V - Ridley ignite team

Post by Ghost-biker »

3de keer op rij de 110 afgehaspeld, evenveel keer genoten van een heerlijk parcour (alleen gevloekt op de roeselberg met al die wortels), zeker de laatste 20 km =P~ . Goede afpijling, super bevoorradingen met vriendelijke bediening, achteraf nog een heerlijke spaghetti + gratis drinkbus.
Aan de organisatoren, de "helpende handen" en 3 action voor de mooie sponsoring =D> =D> =D> =D> =D> =D> en tot volgend jaar!
Voor de statistieken, had 110km met 1160Hm op mijn VDO.
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Prachtige tocht, om 7u30 vertrokken voor de 110 km. Erg jammer dat we even in een stevige regenbui kwamen te zitten, waardoor we in een half uur vol modder hingen. Beetje slechte moment op de slechte plaats denk ik, want heb veel mensen met een zo goed als propere tenue gezien. Heel mooi parcours, en de laatste 20 km waren dan nog het mooiste, één lange singletrack.

Toch enkele kleine opmerkingen: 3x een pijl gemist omdat die helemaal links van de baan hing. Een extra pijl rechts kan helpen, want in eerste instantie kijk je toch naar rechts. Voor de rest was de bepijling prima, er is niet op pijlen bespaard.

En ondanks het mooie parcours had ik toch net op iets meer technische afdalingen gehoopt. Ik weet dat het parcours voor iedereen toegankelijk moet zijn, maar op de lange afstanden mag er misschien toch al eens een 'heavy' stuk in.

Ondanks zo vlak voor de blok, volgend jaar opnieuw van de partij :)
Michaël
Mountainbiker

Post by Michaël »

Rond half negen gestart voor de 110. Zeer mooi parcours en.goede organisatie. =D>
enkele keren gevloekt omdat mijn :evil: :evil: :evil: fietsenmaker een deore groep op mijn MTb geplaatst heeft ipv de gevraagde XT. Nadat de lx er was afgebroken door en tak. Omdat anders de,shifters ook moesten vervangen worden. Waardoor schakelen niet precies ging en het kleinste voorblad niet pakte :evil: En ook waardoor ik meer als een maand niet heb kunnen trainen want zolang duurde de herstelling.
Maar nogmaals proficiat aan organisatie. Een keer slechts verkeerd gereden, samen met nog drie anderen, waardoor we aan de grote baan naar Aarschot uitkwamen. Een extra helling gedaan dus. Inderdaad de pijl hing links achter een struik.
corratec
Mountainbiker

Post by corratec »

85 km gereden, begin misschien iets te plat. daarna werd het er alleen beter op met als kers op de taart de laatsts 20 km singletrack.
prima organisatie!!!!!!
tot volgend jaar.
Teekitiezie
Mountainbiker

Post by Teekitiezie »

Ik heb maar de bescheiden 50 km gereden. De langere afstanden zitten nog niet in de benen, hoewel het geringe aantal hoogtemeters het wel had toegelaten.
Prachtig parcours! Goede organisatie!

Iemand toevallig een GPX trackje van de tocht van 45/50 vandaag?
s-works et
Mountainbiker

Post by s-works et »

Waar kan je de foto's bekijken ?
Scott<3
Mountainbiker

Post by Scott<3 »

s-works et wrote:Waar kan je de foto's bekijken ?
Komen op http://www.mtb-you.be/ .
phieke
Mountainbiker

Post by phieke »

een dikke pluim voor de organisatie...110km genieten! ook bedankt aan de bikers en organisatie om me te helpen na m'n ongelukkige val de laatste KM van de aankomst.
Tis gelukkig geen erg, een paar draadjes en we kunnen er weer tegen aan!! tot volgend jaar
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

Voor alle zekerheid op de 85 km ipv de 110 ingeschreven met de rigid.
Op de verschillende hobbelstukjes en de veelvuldige wortelpaadjes gaven mijn knoken me gelijk.
Aan de ravi kregen we een energiegelleke, de volgende bevoorrading van die roze 'boost-dropjes' en een paar km verder een tent waar ze Guarana busjes aanreikten.
Die spullen leken wel te helpen, nog nooit zo fris aangekomen en eig een beetje spijt dat ik toch de 110 niet aangepakt heb.
Mss is de enorme afwisseling plus het feit dat je je op deze tt nergens verveelt ook wel een oorzaak dat de kms voorbij lijken te vliegen.
Ik hou de 110km voor de volgende editie.
Nog een warm doucheke kunnen pakken en genoten van de zon op het Pleintje...
Super genoten
=D>
adval
Mountainbiker

Post by adval »

heb helaas na een goeie 35 km (bij de afdaling van de de Wijnberg die nu officieel de Pijnberg heet ;-) ) een goeie tuimeling gemaakt --> rechtersleutelbeen gebroken :-( :-( :-( :-( :-( :-( :-(

bedankt aan iedereen die is gestopt (een 6-tal bikers vroegen : "Alles ok", toen ik nee zei, onmiddellijk fiets opzij, mij ondersteunen, noodnummer bellen, drinken en eten aanbieden ... gewoon TOP mannen) de organisatie (onmiddellijk papieren voor verzekering klaargemaakt) het Vlaamse kruis voor de rit naar het ziekenhuis en de ondersteuning ter plaatse ... kortom, ook dit was net als de rest perfect georganiseerd.

Ook mijn vaste fietsbuddies uiteraard die terug zijn gekomen (hadden mij na de bevoorrading los gereden), jullie krijgen allemaal nog een paar pintjes van mij (of iets anders ;-) ...

Zit nu aan de pijnstillers en in een harnas, hopelijk evolueert het goed en zit ik binnen een maand of zo terug op de bike.
Post Reply