Za 19/05/2012 Maarkedal :: 5de Herdermarathon

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
celiazed
Mountainbiker

Post by celiazed »

perfecte organisatie, prachtig parcours, tot volgend jaar!
Cockiemonster
Mountainbiker

Post by Cockiemonster »

Waar kunnen we de foto's bezichtigen? :)
ryz0k
Mountainbiker

Post by ryz0k »

Ik had deze uitgekozen als eerste kennismaking met het toertocht-gebeuren en ik had het niet beter kunnen treffen. Ik ben voor de 30km + optielus gegaan en heb de juiste keuze gemaakt. Het stukje muziekbos (inclusief Fortuinberg) was genieten! Vriendelijke mede-bikers, schitterend weer, gevarieerd parcours, super organisatie!
laagvlieger
Mountainbiker

Post by laagvlieger »

Chriske wrote:
Black-Knight wrote: Jammergenoeg hebben een aantal bikers nog steeds de behoefte om tubekes van voedingssupplementen op het parcours te gooien. 't Is nochtans niet moeilijk: ofwel de verpakking in de achterzak stoppen ofwel de verpakking samen met de energieboost inslikken. Opgeruimd staat netjes.
Heb mij hier ook aan gestoord.... bende vuilaards!
Ze zien dat van die "profs" van op tv hé...Daar erger ik me ook serieus aan ze!! Nemen een nieuwe drinkbus aan en smijten hun lege weg(ook zijn da biobussen ofzo iets ) in plaats van gewoon in de wagen te smijten. Ze rijden er toch naast. Zelfde met hun verpakkingen van gellekes en repen enzo.....
Dat er daar nog geen gemekker van de groene op gekomen is, verrast me wel.

Sorry voor het off-topic gaan even...
BinaryX
Mountainbiker

Post by BinaryX »

Dit jaar voor de 60km gegaan ipv de 80 vorig jaar.
Na 30 kilometer (Boonen-berg) helaas fiets even moeten laten checken door dichtgelopen remmen (dicht = dicht = wiel draaide niet meer rond zonder kracht)..

Helaas kon de herder-pechdienst daar ter plekke niet veel oplossen (no offence!) dus doorgereden...
Op de kanarieberg echter moeten 'opgeven' en "terug naar start" gekozen..
Alwaar de mensen van Decathlon het mogelijk gemaakt hebben om mijn rit alsnog uit te rijden!

Bijgevolg bedankt aan allen die meewerken aan deze tocht!
Mooie toch (zoals de voorbije 2 jaar), enige opmerking die ik kan bedenken, is het (iets) teveel beton misschien in het begin van de 60Km (stuk richting kerselare etc)...

Thanks guys!

Tot slot; zoals reeds aangehaald; neem jullie 'vuil' mee aub! Dit teneinde de toekomst van deze toch te garanderen! Waarvoor dank!
buzze
Mountainbiker

de referentie voor alle tochtorganisaties

Post by buzze »

85km genoten van een prachtig parkoers. De volledige organisatie is echt perfect!! Zalig dat er mensen zijn die onze sport zo mooi maken! merci herders!!!
filiep72
Mountainbiker
Location: Merida Big Nine Carbon Team '13; Specialized Epic Expert 29" '15

Post by filiep72 »

Eindelijk heb ik hier ook eens kunnen starten aan de befaamde 'Herdersmarathon'. Ik heb de 60 km + optielus gereden (is dat dan al 'marathon' waardig ?? :-k ).1x een pijltje gemist toen er één of ander landbouwvoertuig in de weg stond. Een naam voor zo'n machien zijn ze nog aan het uitvinden peis ik . Het voorste deel had iets weg van een 14 eeuwse driemaster uit de Spaanse Armada en het laatste gedeelte trok een beetje op een futuristisch ruimteschip. Enfin. Dat pijltje hebben we toch gevonden. Ik vond het een schitterend parcours. Gelukkig heb ik samen met Winnitou vorig weekend al de streek verkend (tt van Brakel) en wist ik een beetje wat me te wachten stond. Doseren dus als ik heelhuids het einde wilde halen. Die Pottelberg heeft me toch serieus wat krachten gekost . We hebben hier in het Kortrijkse ook een Pottelberg , maar die is duidelijk wa minder steil :-D (maar ook minder mooi :wink: ) . Tijdens de optielus voelde ik wel dat ik door de beste krachten heen was :-? . Ook de laatste km leek wel 3x zo lang :-? Maarrrrrrrrrr, de Ename en braadworst smaakten nog zo lekker. Nog vlug een afspraak gemaakt voor volgend jaar en hup,.... terug naar West-Vlaanderen.
vermeulen
Mountainbiker

Post by vermeulen »

Ja terug een mooi dagske daar bij de Herders.
Het stuk in Frasnes km aan een stuk technisch bos was zodanig mooi en lang dat al de rest maar doordeweeks leek buiten het Livierenbos.
Dikke chapeau ook om dit alleen volledig open te stellen voor de 2 langste afstanden in tegenstelling tot andere jaren(denk ik toch).

De 105km gevolgd en aangekomen met 94km (was er dan 11km geschrapt in totaal ?). Meer dan voldoende.

Wel beduidend lagere opkomst dan vorig jaar had ik indruk of was het de parcourswijziging ?
Een dikke proficiat voor de BV-ontwerper , met die kraantjes bvb en de meerdere toegangen. Organisatie is echt af en over nagedacht . =D>

Herders toppie doe zo verder en ga vooral nog meer naar het zuiden ;) .

Er wordt hier heel weinig over La Bête gepost , terwijl vorig jaar iedereen over het beest sprak ? Waarschijnlijk niemand op geraakt :-D :wink: ?
(ik vond hem zelfs tevoet moeilijk).
b@rtm@n
Mountainbiker

Post by b@rtm@n »

Cockiemonster wrote:Waar kunnen we de foto's bezichtigen? :)
op website sportfotograf.com of de startpagina van de herders en op het logo klikken van die site, je startnr in het balkje ingeven en alle foto's met jouw startnr verschijnen dan
de foto's staan wel nog niet online
b@rtm@n
Mountainbiker

Re: de referentie voor alle tochtorganisaties

Post by b@rtm@n »

de HM 12 was zwaar... zwaar...zwaar, maar super =D> =D> =D>
twas weer herderweer zoals de vorige 4 :oops:
Post Reply