crank wissel

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
janpietjoris
Mountainbiker

crank wissel

Post by janpietjoris »

Ik zit nu met een shimano xtr m985 group 40/28. Gezien de mindere conditie had ik dus graag vooraan een kleiner verzet gehad, wat volgens mijn alleen maar gaat door ander crank te steken. Aangezien dat maar iets tijdelijks zou zijn, had ik de xt m785 38/26 in gedachten.
Kan ik dan alleen het crank vervangen of moet ik ook een nieuwe derailleur, ... steken?
tek-zotic
Mountainbiker

Re: crank wissel

Post by tek-zotic »

janpietjoris wrote:Ik zit nu met een shimano xtr m985 group 40/28. Gezien de mindere conditie had ik dus graag vooraan een kleiner verzet gehad, wat volgens mijn alleen maar gaat door ander crank te steken. Aangezien dat maar iets tijdelijks zou zijn, had ik de xt m785 38/26 in gedachten.
Kan ik dan alleen het crank vervangen of moet ik ook een nieuwe derailleur, ... steken?
normaal gezien kan je toch ook enkel de tandwielen vervangen?
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

wat soort derr heb je nu?
bij een direct mount gaat het niet zonder een andere te steken in ieder geval.
janpietjoris
Mountainbiker

Post by janpietjoris »

bij dat crank lukt dat niet, de bouten staan bij de 28 al aan de buitenzijde zodat een kleiner blad niet mogelijk is, daarom dat ik een ander crank nodig heb (met ander bcd of hoe noem je dat...)
veewee
Mountainbiker

Post by veewee »

Crank gewoon veranderen en v.der late zakken en probleem opgelost
Post Reply