Dit zal wellicht aan de kaartgegevens te wijten zijn, om te routeren heb je routeerbare kaarten nodig, zoals Topo Be(ne)lux of City Navigator (=Garmin) of Openmtbmap, Openfietsmap of OSM (= free source).gem 10km/h wrote:*de etrexen werkten goed, maar ik kon ze niet als routeplanner gebruiken (door onvoldoende kaarten?). ze leken me ook solide in vergelijking met bv een edge of een ander touchscreen toestel.
Collega had een betere track, heeft terug niks met het toestel te maken.gem 10km/h wrote:*mijn collega reed hetzelfde traject met een Dakota 10, en had toch wel betere tracks, met een correcter traject met meer waypoints
Edge 800 is een fietscomputer met navigatiemogelijkheden, Etrex (10/20/30), Oregon (450/550), Dakota (10/20), GPSmap 62(st) en Montanta (600/650) zijn 'pure' navigatietoestellen, maar perfect te gebruiken op de fiets (Montana is daarvoor een beetje te lomp voor).gem 10km/h wrote:*op basis van wat ik lees lijkt de edge 800 mij een supertoestel (de snufjes mogen erbij: kan ik eindelijk eens wat gerichter aan m'n conditie werken?), maar op alle afbeeldingen staat de edge met minder gedetailleerde kaarten, en op de site kan ik ook niet opmaken of de edge 800 evenveel waypoints opneemt als de Dakota: het lijkt me zelfs minder.
Die afbeelding met minder gedetailleerde kaarten heeft terug niks met het toestel te maken, je kan hier ook alle beschikbare kaarten op laden. Edge 800 kan 200 waypoints aan, de meeste outdoortoestellen +1000.
Een site waar de toestellen duidelijk omschreven worden is deze: http://www.tramsoft.ch/index_en.htmlgem 10km/h wrote:* de bestaansreden van de montana en oregon-reeks is mij onduidelijk: wat is er specifiek aan deze toestellen buiten het optionele fototoestel?
Qua degelijkheid zijn de outdoortoestellen robuuster gebouwt dan de Edge 800, maar zijn dan ook lomper qua uitzicht, zeker op een racergem 10km/h wrote: En dan is er nog de duurzaamheidsvraag: ik had ook veel gebruikte etrex legend-toestellen gehuurd, en de rubberen afsluiting was volledig los: is zo'n edge 800 solide genoeg voor een mountainbike (ik blijf lang niet altijd recht!), en heeft er iemand zich op de levensduur van de Garmintoestellen? Is dat een kwestie van jaren, of moet je rekenen op een maximum van ongeveer 3 jaar zoals bij een veel gebruikte laptop?