Zo 24/06/2012 Raid des Hautes Fagnes - Malmedy

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Motorbiker
Mountainbiker

Zo 24/06/2012 Raid des Hautes Fagnes - Malmedy

Post by Motorbiker »

3 afstanden
65 (1700 hm),
90 (2200 hm),
115 (2900 hm)
De 3 voorgestelde parkoersen laten je toe om de rijkdommen van een schitterende streek te ontdekken. Je fietst langs befaamde toeristische sites in de streek van Malmédy. De herziening van de parkoersen zorgt in 2012 voor een veeleisende finale !Bereid je voor op de “Ultimate Bike Race”.

Als toertochtrijders zouden we graag eens de 65km rijden.
Gaan we hier in de weg rijden bij al die snelle mannen?
Is het parcours veel moeilijker dan bv de afdalingen in Malmedy van Happy bike days?
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Als ge het langste parcours van Happy bike days zonder veel problemen kunt rijden, moet het op technisch vlak wel lukken om de RDHF te rijden. Natuurlijk is dat maar één aspect, een goeie conditie is ook een vereiste :-)
slijkplaat
Mountainbiker

Post by slijkplaat »

vorig jaar was de start van de 65km de laatste van de afstanden , dus kun je niet in de weg rijden . als je bv de 90doen start je voor de 65 , en zou het kunnen dat je de snelle manne van de 65 gaat hinderen . maar ook hier (iedereen mag dit meedoen ) .
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

I.p.v dat hier weer liggen vol te zeveren , wacht gewoon tot lowie met de enige en juiste informatie komt .
Single Tracker
Mountainbiker

Post by Single Tracker »

Ik doe mee dit jaar en ga zonder al te veel voorbereiding toch die 115 km proberen uit te rijden. [-o<
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Motorbiker,

STOP met uw zorgen te maken.
Schrijf u in en geniet van de mooiste, meeste lastige, meest technische (jah, kwetet, er zullen kleinere organisatie's zijn die nog technischer zijn) ardennenmarathon!!!!

Start héél rustig aan, want de start is moordend. Maar die rit is O ZO mooi!! Reinhardstein kasteel, warchevallei en nog zo veel moois....

Ge gaat steendood over de finish rijden, maar wel met een glimlach tot over je oren.

En over in de weg rijden??? NERGENS, de rappe zijn na 200 meter uit je zicht verdwenen :-D
En na 1km zie je ze al helemaal niet meer. De 150 hoogtemeters in de eerste kilometer zorgen wel voor voldoende schifting.

Tot daar!!
.:bert:.
Mountainbiker

Post by .:bert:. »

Voilà, ook ingeschreven. Voor de 90.

Ivm in de weg rijden: da's een wedstrijd, daar rijden nie zoveel gefrustreerde wannabe's rond als op nen tt. Gene paniek.
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Aan het verschil in hoogtemeters te zien is de 115 km nog een heel pak zwaarder dan de 90 km?

Wegens een gunstig examenrooster zou ik eens voor de eerste keer kunnen deelnemen aan de RdHF, normaal beschik ik over een goede conditie maar na 5 weken blok en examen is de 115 km mss wat overmoedig..
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

spaghetti_2 wrote:Wegens een gunstig examenrooster zou ik eens voor de eerste keer kunnen deelnemen aan de RdHF, normaal beschik ik over een goede conditie maar na 5 weken blok en examen is de 115 km mss wat overmoedig..
Als ge effectief 5 weken hebt stilgelegen dan zou ik de 115km toch afraden.
fillebiker
Mountainbiker

Post by fillebiker »

spaghetti_2 wrote:Aan het verschil in hoogtemeters te zien is de 115 km nog een heel pak zwaarder dan de 90 km?

Wegens een gunstig examenrooster zou ik eens voor de eerste keer kunnen deelnemen aan de RdHF, normaal beschik ik over een goede conditie maar na 5 weken blok en examen is de 115 km mss wat overmoedig..
Als je conditie in orde is voor de blok en je kan tijdens de blok en exames op een hele week 5u blijve trainen dan lukt da goed!

Ik heb het vorig jaar gedaan met op 1 maand een kleine 20u training in de benen ook door de exames. Heb uitgereden op 6u 50min.
Post Reply