Over vrijheid: je hebt altijd de vrijheid om niet in te schrijven.
Trouwens, laatste keer dat ik ben gevallen was met mijn stadsfiets. Ik geef het toe, ik was redelijk dronkeIk ben vrij zeker dat ik niet zomaar zal vallen met een stadsfiets.
Trouwens, laatste keer dat ik ben gevallen was met mijn stadsfiets. Ik geef het toe, ik was redelijk dronkeIk ben vrij zeker dat ik niet zomaar zal vallen met een stadsfiets.
Post by Sunn Xtreme »
Post by Icebreaker »
En als ge crasht dan moet de verzekering alles gaan betalen zeker? Nee sorry, ik ben het eens dat je degelijke kledij moet dragen op een moto, en je beseft zelf toch ook wel als je aan 120 over de snelweg gaat dat je echt zomaar tegen de grond kan belanden? Ik begrijp dat je dat liever niet doet voor een rustig ritje naar de bakker, maar ik zie niet in hoe je daar onderscheid in kan maken. Bij de fietsers kan je zeggen in groep of met spd's = helm (bijvoorbeeld hé), dan zijn tochtjes naar de bakker ok zonder helm. Maar hoe maak je dat onderscheid bij de moto?Metalpe wrote: Met de moto hebben ze ons al verplicht om in de zomer een lange broek, botinnen en een jas aan te doen om een brood te gaan halen. Laat de mensen toch zelf kiezen.
Icebreaker wrote:En als ge crasht dan moet de verzekering alles gaan betalen zeker? Nee sorry, ik ben het eens dat je degelijke kledij moet dragen op een moto, en je beseft zelf toch ook wel als je aan 120 over de snelweg gaat dat je echt zomaar tegen de grond kan belanden?Metalpe wrote: Met de moto hebben ze ons al verplicht om in de zomer een lange broek, botinnen en een jas aan te doen om een brood te gaan halen. Laat de mensen toch zelf kiezen.
Post by Icebreaker »
Tegen 150 waar je 70 mag, moet voor mijn part de verzekering niet tussen komen. Gordel niet aan: idem. Gebruik van GSM: idem. Sorry maar die regels zijn er wel om het leefbaar te houden hé. Ik denk dat velen niet beseffen dat deze regels ervoor zorgen dat er véél minder doden zijn. En dat je zelf dood gaat, daar heb je zelf het risico voor genomen. Maar als de ander in fout is, gaan ze het wel allemaal op die andere steken, terwijl jij nog had kunnen leven als je degelijke kledij aan had. Bedenk je maar eens hoeveel mensen er al uit hun wagen zijn geslingerd en nog steeds geslingerd worden bij een aanrijding. De ander mag dan wel in fout zijn bij een accident, jij bent dood (wat je eigen keuze was) en de ander kan zijn leven lang gaan boeten en een ontzettend schuldgevoel meedragen dat jij had kunnen voorkomen door jezelf degelijk te beschermen.kawa wrote: Dus volgens u hoeft de verzekering niet alles te betalen als je niet in orde bent met je kledij op de motor?
En wat ga je doen aan die mannen die tegen 150km/h op een 70lm/h baantje crashen met hun machien?
Of in de auto, zonder gordel, geen verzekering meer?
Of als je te snel reed, ook maar afschaffen, die verzekering?
etc.
Vind het altijd straf dat mensen die verzekering er zo snel willen bijhalen, denk eerst maar eens na of je zelf niet dikwijls in gevallen komt waar de verzekering maar al te graag zou willen dat ze niet hoeven te betalen.
Eigen schuld, dikke bult? Als we naar die regeling gaan hebben we wat aan de hand, geloof me....
Post by Icebreaker »
Inderdaad, waarom moet ik een duurdere verzekering betalen omdat er andere medeverzekerden roken? Omdat zij niet handenvrij bellen? Iedereen weet dat het risico daarbij behoorlijk groot is. Bij niet handenvrij bellen hangt dat nog van je reflexen af, maar een roker weet dat dat enkel maar kwaad kan doen en doet het toch. En nadien ligt daar een aantal van hen met kanker en moeten we allemaal medelijden hebben en moet onze ziekenkas zijn kosten vergoeden en gaan ze klagen als ze torenhoge facturen hebben.Metalpe wrote: En met die verzekering, daar heeft kawa ook gelijk in. Dan moeten rokers geen ziekteverzekering krijgen, mensen die niet handenvrij bellen ook niet, mensen die de straat oversteken op plaatsen waar geen zebrapad is ook niet, noem maar op. Aan alles zitten risico's verbonden. Ik heb liever dat de staat ons ons gezond verstand laat gebruiken dan al die regelnichterij, die eigenlijk bedoeld is om de staatskas te vullen want nu kunnen ze weer onbeperkt beboeten terwijl de regels voor de moto niet eens duidelijk zijn.
ben zelf geen roker, maar ge moet die mensen niet weer viseren. Waar ga je dan de lijn trekken? Mensen die per dag minder dan 300gram groenten eten meer laten betalen? mensen die veel vet gebruiken meer laten betalen? mensen die (bijna) nooit beweging hebben meer laten betalen? Mensen die in een stad met veel fijn stof wonen meer laten betalen? en zo kan ik nog wel even uren doorgaan. want je weet ook dat deze mensen allemaal een hoog risico lopenIcebreaker wrote: Inderdaad, waarom moet ik een duurdere verzekering betalen omdat er andere medeverzekerden roken? Omdat zij niet handenvrij bellen? Iedereen weet dat het risico daarbij behoorlijk groot is. Bij niet handenvrij bellen hangt dat nog van je reflexen af, maar een roker weet dat dat enkel maar kwaad kan doen en doet het toch. En nadien ligt daar een aantal van hen met kanker en moeten we allemaal medelijden hebben en moet onze ziekenkas zijn kosten vergoeden en gaan ze klagen als ze torenhoge facturen hebben.
Roken is wel iets waar je zelf voor kiest, daar kan je toch simpel te lijn trekken? Of je rookt of je rookt niet. Heb zelf ook jarenlang gerookt (ondertussen 4-5 jaar gestopt) en ik zou zeker voorstander zijn van een verhoging van de ziekteverzekering voor rokers. Net als de taksen die ze verhogen...tek-zotic wrote:ben zelf geen roker, maar ge moet die mensen niet weer viseren. Waar ga je dan de lijn trekken? Mensen die per dag minder dan 300gram groenten eten meer laten betalen? mensen die veel vet gebruiken meer laten betalen? mensen die (bijna) nooit beweging hebben meer laten betalen? Mensen die in een stad met veel fijn stof wonen meer laten betalen? en zo kan ik nog wel even uren doorgaan. want je weet ook dat deze mensen allemaal een hoog risico lopenIcebreaker wrote: Inderdaad, waarom moet ik een duurdere verzekering betalen omdat er andere medeverzekerden roken? Omdat zij niet handenvrij bellen? Iedereen weet dat het risico daarbij behoorlijk groot is. Bij niet handenvrij bellen hangt dat nog van je reflexen af, maar een roker weet dat dat enkel maar kwaad kan doen en doet het toch. En nadien ligt daar een aantal van hen met kanker en moeten we allemaal medelijden hebben en moet onze ziekenkas zijn kosten vergoeden en gaan ze klagen als ze torenhoge facturen hebben.