Zo saai ziet het parcours er anders niet uit, lijkt mij wel leuk. Het enigste wat mij enorm opvalt is het gebrek aan techniek van de cameraman. Wanneer er ook maar een beetje modder is of techniek nodig is dan staat hij te voet.HansP wrote:was ma saaie tt precies :) niveel bikers gezien , of vrij laat gegaan mss ?Phille81 wrote:Filmpje van Huissignies op 22-04-2012 :
http://www.youtube.com/watch?v=fv_LHl9ppXE
Met een mooie Franse terril erin + een steengroeve
Enjoy
Wekelijks maak ik een filmke van een mtb toerrit.
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
-
el gordo
- Mountainbiker
Hij doet het toch maar he! Oefening baart kunst, iedereen heeft leren wandelen met vallen en opstaan. Mtb-en is het net hetzelfde liedje.Reflex wrote:Zo saai ziet het parcours er anders niet uit, lijkt mij wel leuk. Het enigste wat mij enorm opvalt is het gebrek aan techniek van de cameraman. Wanneer er ook maar een beetje modder is of techniek nodig is dan staat hij te voet.HansP wrote:was ma saaie tt precies :) niveel bikers gezien , of vrij laat gegaan mss ?Phille81 wrote:Filmpje van Huissignies op 22-04-2012 :
Enjoy
- Phille81
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Door de slechte weersomstandigheden waren er redelijk weinig mensen vertrokken... daarmee dat ik inderdaad maar weinig andere bikers ben tegen gekomen. Het eerste deel (tot bevoorrading 1) vond ik ietwat saai, maar daarna viel het goed mee. Jammer dat het parcours er uiterst modderig bijlag door het slechte weer.Reflex wrote:Zo saai ziet het parcours er anders niet uit, lijkt mij wel leuk. Het enigste wat mij enorm opvalt is het gebrek aan techniek van de cameraman. Wanneer er ook maar een beetje modder is of techniek nodig is dan staat hij te voet.HansP wrote:was ma saaie tt precies :) niveel bikers gezien , of vrij laat gegaan mss ?Phille81 wrote:Filmpje van Huissignies op 22-04-2012 :
Enjoy
Om even te repliceren op mijn gebrek aan techniek en het dikwijls "te voet gaan" waar Reflex het over heeft...
ik ga van mezelf niet verkondigen dat ik een technisch perfecte rijder ben (verre van) en ik ben ook niet de allersnelste. Belangrijkste voor mij is en blijft genieten van de tocht zonder brokken te maken aan bike of lichaam.
1) de eerste zompige modderstrook (op 0m55s) was werkelijk onberijdbaar. Op die helling rijdt NIEMAND naar boven in dergelijke omstandigheden. Ik moest zelfs moeite doen om te voet niet onderuit te gaan toen ik naar boven ploeterde.
2) Op de terril heb ik inderdaad 10 meter gestapt toen ik zag dat we naar rechts moesten... Er waren anderen die de terril vanaf de voet naar boven zijn gewandeld. Hier had ik misschien 10 meter verder kunnen rijden en alsnog naar rechts draaien zonder af te stappen.
3) Op 20m05s ben ik zijdelings gevallen omdat ik geen grip had door de natte stenen.
4) Op 21m20s : aan de supergrote plas kon je aan de rechterkant niet langs.
Aan de linkerkant (waar ik afgestapt ben) stond het water denk ik een goei 10 cm diep en dan moest ge links dat verhoogske op om tot bij het paadje te geraken. Ook daar zie ik niemand doorheen het water rijden zonder te vallen of zijn voet tot boven zijn enkels in het water te moeten zetten.
5) Het stuk op 23m00s : daar had ik inderdaad iets rapper terug kunnen opstappen en verder rijden...
6) In het begin van de steengroeve : op die spekgladde stenen had ik geen goesting op "op mijn bakkes" te gaan. Dus ook hier weer : mijn excuses voor mijn gebrekkige techniek.
Als je de tocht niet zelf gereden hebt, is het uiteraard gemakkelijk om kritiek te geven op iemand anders zijn gebrek aan techniek of lef...
Als ik zie dat de kans redelijk groot is dat ik ga vallen of uitschuiven en in de modder / water ga terecht komen, dan ben ik echt niet te beroerd om mijn ego even aan de kant te zetten en even af te stappen. Op die momenten geef ik de voorkeur aan mijn gezond verstand.
Ik kan dergelijke stukjes film er heel gemakkelijk uitknippen, maar ik wil vooral ook tonen hoe het parcours erbij ligt/lag. En dat was toen op sommige plekken wel het geval.
Ik heb respect voor alle andere bikers (snel, traag, oud, jong, ...) en ik ben me er zeker van bewust dat er een heel pak rijders zijn die sneller zijn en/of meer technische bagage aan boord hebben.
Kleine voetnoot : ik ben pas vorig jaar in maart begonnen met mountainbiken en vorig jaar jammer genoeg al 2 keer zwaar op mijn rechterschouder gevallen + een knieontsteking gehad. Alles bij elkaar heb ik hierdoor een 3 maanden niet kunnen rijden.
Op die 12 maanden dat ik wel heb gereden ben ik er toch maar in geslaagd om 55 toertochten te doen en 15 kilo af te vallen.
Ik merk bij mezelf dat ik nu wel sommige technische passages rijdend kan nemen terwijl ik hier vorig jaar nog zou afstappen door gebrek aan techniek en/of vertrouwen.
Mijn ambitie is helemaal niet om de snelste of de beste te zijn. Wel om gewicht kwijt te geraken en te genieten van elke tocht. Doel is om er nog (minstens) 10 kg af te krijgen.
PS : als je overmorgen ook zou meedoen aan Les Cimes de Waimes, kijk dan uit voor een biker met een gele camelbak en een gopro op zijn helm... Als ge op voorhand roept dat ge eraan komt, dan zal ik afstappen en u laten passeren. Daar heb ik geen probleem mee, ook al rij ik tegen de klok. Ik vertrek voor de 85 km. Als je de 65 km zou meedoen, is de kans groot dat je mij voorbij steekt.
PS : er zijn al vele andere toertochten geweest waar ik bijvoorbeeld wel de helling op kon rijden terwijl ik tussen andere bikers door moest manoevreren die aan 't wandelen waren.
Alvast mijn excuses als deze post een beetje offensief overkomt, maar ik vond het minder leuk om dergelijke opmerking te moeten lezen terwijl jijzelf de tocht niet hebt gereden en dus eigenlijk geen idee hebt van hoe zwaar het parcours erbij lag...
Nu goed : wat anderen denken over mij laat mij in principe koud, maar nu kon ik het toch niet laten om even te reageren
- jimmyvlb
- Mountainbiker
Gebrek aan techniek? cameraman fietst daarom wel vlotjes omhoog tussen al die mensen die daar het wandelen aan het oefenen zijn (hebben nog steunstokjes nodig).Reflex wrote:Zo saai ziet het parcours er anders niet uit, lijkt mij wel leuk. Het enigste wat mij enorm opvalt is het gebrek aan techniek van de cameraman. Wanneer er ook maar een beetje modder is of techniek nodig is dan staat hij te voet.HansP wrote:was ma saaie tt precies :) niveel bikers gezien , of vrij laat gegaan mss ?Phille81 wrote:Filmpje van Huissignies op 22-04-2012 :
Enjoy
Het lijkt me trouwens ook een hele mooie tocht.
- HansP
- Mountainbiker
bedoelde niet her parcours maar geen andere mtbers, enkel wandelaarsReflex wrote:Zo saai ziet het parcours er anders niet uit, lijkt mij wel leuk. Het enigste wat mij enorm opvalt is het gebrek aan techniek van de cameraman. Wanneer er ook maarHansP wrote:was ma saaie tt precies :) niveel bikers gezien , of vrij laat gegaan mss ?Phille81 wrote:Filmpje van Huissignies op 22-04-2012 :
Enjoy
een beetje modder is of techniek nodig is dan staat hij te voet.
parcours ziet me er zel vet uit , over techniek lul ik niet, ieder rijd op de manier die voor hem comfortabel is
Als je een filmpje op het forum zet kan je commentaar verwachten. Enkel hoef je niet iedere actie die je doet te verdedigen hoor. Zo bedoelde ik het ook weer niet. Het kijkt gewoon niet zo lekker weg wanneer je regelmatig stilstaat en daarom viel het zo op.
Iedereen moet kiezen wat hij zelf doet op de fiets, dat is nu juist het mooie aan de sport. Je zal mij dan ook niet horen zeggen dat je niet mag afstappen, verre van. Enkel zal je techniek ook niet vooruit gaan als je het niet probeert. Rij eens de modderstrook in om je dan desnoods vast te rijden. Daar krijg je techniek van.
Maar terug ontopic, Van het begin zat weinig in de film maar er zat wel een leuk speeltuintje in met al die kleine heuveltjes. Daar alleen kan je al een mooi parcourtje uitzetten.
Iedereen moet kiezen wat hij zelf doet op de fiets, dat is nu juist het mooie aan de sport. Je zal mij dan ook niet horen zeggen dat je niet mag afstappen, verre van. Enkel zal je techniek ook niet vooruit gaan als je het niet probeert. Rij eens de modderstrook in om je dan desnoods vast te rijden. Daar krijg je techniek van.
Maar terug ontopic, Van het begin zat weinig in de film maar er zat wel een leuk speeltuintje in met al die kleine heuveltjes. Daar alleen kan je al een mooi parcourtje uitzetten.
Zo 20/05/2012 Burg Reuland :: Le Tour d'Our
Hoi,
Dit weekend ook gaan genieten van deze mooie streek.
Er zaten nog wel wat onvolkomenheden in de tocht, maar de vriendelijke mensen mooie omgeving en goed weer maakten er een in mijn ogen een terug te doen topper van. Alleen de terugweg naar huis +/- 1.5 h aanschuiven was een beetje te van het goede.
Hier mijn filmpje,
Grt.
Dit weekend ook gaan genieten van deze mooie streek.
Er zaten nog wel wat onvolkomenheden in de tocht, maar de vriendelijke mensen mooie omgeving en goed weer maakten er een in mijn ogen een terug te doen topper van. Alleen de terugweg naar huis +/- 1.5 h aanschuiven was een beetje te van het goede.
Hier mijn filmpje,
Grt.