hallo,
welke bike zouden jullie mij aanraden.
Ik zit te twijfelen of ik bike zou kopen met alleen een verende voorvork of een fully. Ik was iemand die veel aan atletiek deed maar door mijn knie operaties mag ik bijna niet meer lopen. Nu ga ik rijden met de racefiets maar zou ook willen gaan biken omdat de parcoursen toch wel veel mooier zullen zijn of gewoon langs de weg te fietsen.
Door mijn knieoperaties twijfel ik nu of het niet beter zou zijn om een fully te kopen om toch meer schokken op te vangen met de fiets in plaats met mijn benen (knieên)
Graag had ik jullie visie gehad, zowel de pro's en de contra's zou ik graag horen.
Thanks.
eerste aankoop
Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Een fully gaat niet echt de schokken op de knieën opvangen denk ik. Meer op de rug. Je krijgt enkel schokken op de knieën als je rechtstaat op de pedalen in een afdaling maar ook dat valt reuze mee als je wat werkt aan een soepele manier van rijden. Volgens mij kan je dan beter voor een hardtail gaan.
Maar als je zeker wil zijn kan je altijd een paar fietsen gaan testen, HT's en fully's.
Maar als je zeker wil zijn kan je altijd een paar fietsen gaan testen, HT's en fully's.
- Jossen
- Mountainbiker
+1ThaDoc wrote:Een fully gaat niet echt de schokken op de knieën opvangen denk ik. Meer op de rug. Je krijgt enkel schokken op de knieën als je rechtstaat op de pedalen in een afdaling maar ook dat valt reuze mee als je wat werkt aan een soepele manier van rijden. Volgens mij kan je dan beter voor een hardtail gaan.
Volgende is dan te weten komen wat je wil doen:
Zo snel mogelijk een parcours afleggen => hardtail
Lekker comfy, en misschien iets avontuurlijker => fully
Je kan natuurlijk ook voor een soort van mengeling tussen de 2 gaan, bvb een Specialized Epic of iets dergelijks.
Meer dan keuze genoeg in die prijsklasse.
Zo snel mogelijk een parcours afleggen => hardtail
Lekker comfy, en misschien iets avontuurlijker => fully
Je kan natuurlijk ook voor een soort van mengeling tussen de 2 gaan, bvb een Specialized Epic of iets dergelijks.
Meer dan keuze genoeg in die prijsklasse.
Daar kan je al heel wat richtingen mee uit. Best is dat je gaat testen, dan merk je ook dadelijk wat het beste is voor je knieën.jan123 wrote:budget dacht aan een 2500€.
Kijk eerst eens rond welke fietsen je bevallen in die prijsklasse. Persoonlijk ben ik zeer tevreden van mijn fully (en mijn rug ook). Ik heb gekozen voor een Specialized Epic omwille van het Brain systeem op de achtervering. Dit zorgt ervoor dat je de achtervering kan blokkeren zodat hij enkel gaat werken wanneer er een schok van onderen komt. De fiets 'pompt' dus niet als je op de pedalen gaat staan wat bij andere fully's meestal wel het geval is. Bij Specialized kan je altijd gaan testrijden mits een kleine vergoeding die je bij aankoop terugkrijgt. Er zijn natuurlijk nog andere merken met goede fully's voor die prijs. (Canondale, Canyon, Trek, ...)
Post Reply
7 posts
• Page 1 of 1