soms wat zoeken maar is goe te doen zonder kaart of gps
Bouillon
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- mountainsurfer
- Mountainbiker
Post by mountainsurfer »
zijn het hele jaar door bepijld

Bouillon 70km
Gisteren in Bouillon de 70 km gereden. Het was in 1 woord fantastisch!
De bewegwijzering is op enkele plaatsen na perfect en op de ene plaats waar we gemist zijn hebben we een veel mooier stuk in de plaats gedaan.
Tijdens de toch moet je wel voldoende eten en drinken meenemen want je rijdt werkelijk in "the middle of nowhere"
Gemiddelde snelheid 15 km/u, maximum snelheid 73,25 km/u.
Vanuit Gent is het wel efkes rijden (2,5u) maar dat woog zeker niet op tegen de prachtige rit die we gehad hebben.
Voor gedetailleerdere info stuur je maar een mailtje.
De bewegwijzering is op enkele plaatsen na perfect en op de ene plaats waar we gemist zijn hebben we een veel mooier stuk in de plaats gedaan.
Tijdens de toch moet je wel voldoende eten en drinken meenemen want je rijdt werkelijk in "the middle of nowhere"
Gemiddelde snelheid 15 km/u, maximum snelheid 73,25 km/u.
Vanuit Gent is het wel efkes rijden (2,5u) maar dat woog zeker niet op tegen de prachtige rit die we gehad hebben.
Voor gedetailleerdere info stuur je maar een mailtje.
-
Guest
Post by Guest »
Het heeft zondagnacht blijkbaar lelijk huisgehouden in Bouillon. Op maandag waren de paden van de 90 erg geërrodeerd tov een week geleden. Op sommige plaatsen was de grond gewoon weggespoeld en moest je over de naakte rots rijden. En overal diepe geulen en samengespoelde bladen op de track.
-
Guest
Post by Guest »
Tis te doen, ik heb het gedaan dus dan kan iedereen dat hè
Maar ik zou toch maar goeie noppenbanden steken en je remmen eens checken.
Ik had wel een 26-32 steken als kleinste, was wel net op het randje bij sommige beklimmingen. Je kon niet soepel genoeg blijven draaien en achteraan slipte je soms wat door omdat de overgebrachte kracht te groot was op de gladde ondergrond.
Mijne maat met zijn 22-34 ging het veel beter af.
Maar ik zou toch maar goeie noppenbanden steken en je remmen eens checken.
Ik had wel een 26-32 steken als kleinste, was wel net op het randje bij sommige beklimmingen. Je kon niet soepel genoeg blijven draaien en achteraan slipte je soms wat door omdat de overgebrachte kracht te groot was op de gladde ondergrond.
Mijne maat met zijn 22-34 ging het veel beter af.
Deze week nog in Bouillon de GRG90 gedaan. Best plezant maar de omstandigheden waren niet ideaal, vrij koud (3°) en vochtig dus niet zo plezant biken. Probleemke is dat de tracks momenteel vol bladeren liggen. Wetende dat daaronder een hobbelige rotsgrond schuilt, weet je vaak niet wat je voorwiel het volgende moment zal doen. Iedere afdaling moet je je dus serieus intomen en zeer geconcentreerd blijven.
Pijlkes zijn nog altijd (>1 jaar na de laatste GRG) dik in orde, behalve op sommige kruispunten waar je niet meteen weet welke richting je uit moet. De wandel(!)kaart van het toerismebureau meenemen is dus geen luxe. Wel grappig dat er op sommige punten pijlkes in meerdere richtingen wijzen. Wat verder blijken die dan allemaal weer op dezelfde plaats uit te komen.
De gemakkelijkste startplaats (vind ik) is in het centrum van Bouillon aan het rond punt bij de brug. Vandaar de straat in noordelijke richting en de eerste zijstraat rechts omhoog en je zit meteen op het parkoers.
Niet vergeten proviand mee te nemen!! De eerste bakkerij vind je pas in Alle, en het duurt een tijdje eer je daar geraakt.
Pijlkes zijn nog altijd (>1 jaar na de laatste GRG) dik in orde, behalve op sommige kruispunten waar je niet meteen weet welke richting je uit moet. De wandel(!)kaart van het toerismebureau meenemen is dus geen luxe. Wel grappig dat er op sommige punten pijlkes in meerdere richtingen wijzen. Wat verder blijken die dan allemaal weer op dezelfde plaats uit te komen.
De gemakkelijkste startplaats (vind ik) is in het centrum van Bouillon aan het rond punt bij de brug. Vandaar de straat in noordelijke richting en de eerste zijstraat rechts omhoog en je zit meteen op het parkoers.
Niet vergeten proviand mee te nemen!! De eerste bakkerij vind je pas in Alle, en het duurt een tijdje eer je daar geraakt.