Skareb Manitou

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Post Reply
enriques
Mountainbiker

Skareb Manitou

Post by enriques »

Wie kan mij zeggen waar ik kan vinden hoeveel druk ik op de vork mag zetten?
Of welke is jullie ervaring?
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Dit heb ik gevonden in Bike-magazin,vandaag een Skareb super gaan kopen bij Barracuda aan 399eur.

Manitou Skareb: Der richtige Luftdruck

Foto: Daniel Simon

Die Manitou-Anleitung ist etwas ungenau. Deshalb hier der richtige Luftdruck für Ihre Skareb.

Manitou gibt 75 Prozent des Körpergewichtes als den richtigen Luftdruck an. Dabei muss das Körpergewicht in Pfund und der Luftdruck in PSI angenommen werden. Beispiel: für einen 80 Kilo schweren Fahrerliegt der richtig Luftdruck bei 120 PSI. (80Kilox2=160 Pfund, 160x75%=120).

Manitou-Importeur Canurion weißt jedoch darauf hin, dass die Einstellung nur ein Richtwert ist. Den richtigen Luftdruck hat man, wenn man ca 25 Prozent Negativ-Federweg einstellt.

zurück
_eli_
Mountainbiker

Post by _eli_ »

0.11 maal je gewicht in kilo's = druk in Bar

Dit heeft de vertegenwoordiger me aangewezen, mag iets meer zijn.
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Dit heb ik gevonden in Bike-magazin,vandaag een Skareb super gaan kopen bij Barracuda aan 399eur.
-------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb ze teveel betaald,vandaag bij Vaneyck aan 325eur.Dus voor ik nog iets koop altijd eens langs gaan bij VanEyck.
sorrow
Mountainbiker

Post by sorrow »

Ik heb een manitou skareb elite , ik weeg zelf 73 kg en hij staat nu ingesteld op 9 bar.
Die regeltjes zijn wel handig als richtlijn, maar je moet daar zelf toch een beetje mee experimenteren om ze in te stellen op de druk die voor jou comfortabel is.
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

roger wrote:Ik heb ze teveel betaald,vandaag bij Vaneyck aan 325eur.Dus voor ik nog iets koop altijd eens langs gaan bij VanEyck.
Weer iets bijgeleerd! Ik wist niet dat die ook Manitou verkochten. In Tessenderlo al wat loss RS vorken gezien, maar ook niets meer. 325€ is wel héél weinig, is dat dan model 2004/2005?

Enfin, vanwaar m'n interesse, ik hoop in de winter van 2005 m'n voorvork te 'upgraden' en een goed geïnformeerd biker is er 2 waard hé!
roger
Mountainbiker

Post by roger »

Thorgal wrote:
roger wrote:Ik heb ze teveel betaald,vandaag bij Vaneyck aan 325eur.Dus voor ik nog iets koop altijd eens langs gaan bij VanEyck.
Weer iets bijgeleerd! Ik wist niet dat die ook Manitou verkochten. In Tessenderlo al wat loss RS vorken gezien, maar ook niets meer. 325€ is wel héél weinig, is dat dan model 2004/2005?

Enfin, vanwaar m'n interesse, ik hoop in de winter van 2005 m'n voorvork te 'upgraden' en een goed geïnformeerd biker is er 2 waard hé!
Bij Barracuda gekocht als model 2005,die bij Vaneyck was juist dezelfde
ze staat in een stadje tussen de racevorken helemaal vanonder.
Post Reply