Overzicht 29er banden

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Karkas van ne Continental zal wel soepler zijn denk ik= minder rolweerstand.
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Re: Hmmm

Post by Jeanke6 »

Bulkie wrote:Klinkt interessant :-)

Kun je de rolweerstand vgl met een Race King? Waarschijnlijk iets minder, of ben ik mis?

En qua doorstoten, net genoeg volume??

Ken
Heb de Race King nog niet getest dus kan jammer genoeg niet vergelijken. Qua doorstoten vind ik hem ok en best vergelijkbaar met een Raven 2.2 vind ik. Die heeft wel groter volume, maar doordat die zo soepel is heb ik de indruk dat hij ook sneller doorstoot. Op de Mezcal kan je ook een iets hogere druk zetten en toch veel grip behouden. Bij de Raven heb ik de lage druk echt nodig... M'n Mezcal is trouwens na 1 rit al behoorlijk bijgekomen: toen ik hem net gemonteerd had was hij rond 50mm, nu zit hij eerder tegen de 53mm.
Dit weekend ook een Renegade Control 1.95 op een testfiets gehad. Heel breed voor een 1.95 en ook nog net aanvaardbaar qua volume vind ik. En qua grip/rolweerstand ook zeker niet slecht. Weet wel niet wat die weegt.
Jeanke6
Mountainbiker
Location: Niner Air9 Kermit Green, GT Force Carbon Sport, Genesis Fortitude, Trek Madone 4.5

Post by Jeanke6 »

El Perro Diablo wrote:Karkas van ne Continental zal wel soepler zijn denk ik= minder rolweerstand.
hangt ook veel van de versie af he. Die eerste originele versie kan je moeilijk soepel noemen...
kevx
Mountainbiker

Post by kevx »

Iemand ervaring met de WCS Z-Max Shield 29 x 2.1 Blackwall van Ritchey?

Image
KruisBikerWithNoBrakes
Mountainbiker

Post by KruisBikerWithNoBrakes »

Ik rij het hele jaar door met:
vooraan: rocket ron(530gr) - meer dan voldoende grip + rolt goed
achteraan: bontrager XR3(525gr). Deze laatste vind ik een zeer goede band. Voldoende spatie tussen de noppen en rolt toch zeer goed. Mijn vorige band was de 29-3 van bontrager en deze rolde beter maar had te weinig grip in de modder, wat er toch het gans jaar door kan liggen hier in België.Ook was deze laatste band te snel versleten.

Combinatie rocket ron en XR3 liggen er nu ongeveer een jaar op en rij gemiddeld tussen de 25 en 50 km op de weg per week met deze banden en dan een 50km in de bos. De XR3 is nu net versleten tot aan de groeven die in de noppen gemaakt zijn maar zelfs nu heb ik nog voldoende grip/nop. Persoonlijk denk ik dat deze band nog een ganse zomer gaat kunnen meegaan. Nadeel de band moet besteld worden en kan redelijk lang duren vooraleer hij geleverde wordt.
pieterp
Mountainbiker
Location: Niner One9,Transition Smuggler,Transition Rapture,Magneet Cafe Racer ,Achielle Craighton Pick Up

Post by pieterp »

_anonymus_
Mountainbiker

Post by _anonymus_ »

Nog maar eens geschrokken dit weekend hoe goed ik de Geax Saguaro's wel vind.
Tijdens een ritje op de weg even over de Kesterheide gereden, en met de banden op 2.5 bar was dat glijden geblazen, natuurlijk. 't Ligt daar serieus vettig.
De bandendruk laten zakken tot 1 bar voor, 1.3 achter, en nergens nog problemen.

Ik heb ook nog Aka's liggen die eens moeten getest worden, maar met de huidige weersomstandigheden mogen die nog wel even in de kast blijven.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Specialized Control Fast trak 2.2

Post by Dr.Gonzo »

Deze week Fast trak 2.2 gestoken, versie Control.
Een bandje woog 590gr, de andere 615gr.
Net gemonteerd de breedte gemeten en dit was 53 en 54mm.
Niet echt breed dus.
Eerste ervaring na ritje met deze band is voonamelijk beduidend minder rolweerstand op harde ondergrond dan RoRo en SB8.
Nog niet echt op uiterste getest offroad maar dat komt wel in Waimes!

Enig probleem, ik rij op 1,5bar of zelfs minder en bij deze lage bandendruk durft band uit velgrand komen richting velgbodem.
Verliest wel geen druk maar al rijdend is dat net een slag in je wiel.
Misschien eens extra inzepen?
eekhoorn
Mountainbiker

Post by eekhoorn »

Iemand ervaring met het monteren van een conti race king op een dt swiss velg? Schwalbe's gaan erop gelijk niks, de conti's willen maar niet op druk geraken, zelfs niet voor even, zelfs niet met een compressor.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

pieterp wrote:Skinwall is terug, joepie!
http://bikemagic.com/gear/onza-skinwall ... ction.html
Image

Da's ferm retro, volgen jaar witte porci's???
Post Reply