Canyon frames

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
Galluzi
Mountainbiker

Canyon frames

Post by Galluzi »

Ik ben van plan om mezelf dit jaar een Canyon aan te schaffen (volgende zaterdag testdag in Zelem, dus komt goed uit 8) ) ... maar ik lees 101 verschillende zaken over de frames die Canyon gebruikt. Na rondzoeken lees je op zen minst evenveel verhalen van voor- en tegenstanders, maar één zaak staat vast: goeie prijs/kwaliteit verhouding.

In de 'boekskes' komen de Canyon's er meestal goed tot erg goed, maar hier zit meestal geen duurtest bij, m.a.w. hoe gaat het frame mee gedurende de jaren? Iemand van jullie ervaring met een Canyon? [-o< Men voorkeur gaat uit naar XC 8.0 of MR 8.0 (beiden ALU).
Hookipa
Mountainbiker

Post by Hookipa »

Ik rij sinds 2008 met een nerve XC 5 en heb nog geen enkel probleem voorgehad, niet met de kader niet met onderdelen. En hij wordt zeker niet gespaard oa ardennenritten en 2X per jaar gaan biken in Spanje. Van de kwaliteit van het produkt moet je zeker geen schrik hebben :bounce:
Ik hoop nog 2 jaren probleemloos te rijden en ga me dan een nieuwe bike aanschaffen, terug Canyon???? mss wel, dat zal afhangen van het aanbod van het moment.
stef den 67ste
Mountainbiker

Post by stef den 67ste »

Ik rijd met grand canyon 7.0 sinds 2007

moet wel zeggen flinterdunne alu die kaders .

Ik zit met een flinke deuk in mijn kader dankzij een deftige valpartij (2 jaar geleden ) maar buiten een deuk is er dan verder ook niets aan te zien ( geen barsten of scheuren aan lasnaden te zien )
Het blijft een schitterende fiets waar ik nog steeds niet van kan scheiden

:-D :lol: :-D
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

grand canyon alu 6.0 van 2009.
Zeer tevreden van, nochtans gekocht als winterbike.
Kader is inderdaad deukgevoelig, maar hij rijdt daardoor niet minder.

Opnieuw een Canyon?
in 2011 kocht ik een Epic. Canyon had en heeft momenteel niks dat me interesseert.
Als ik nog iets koop doet Canyon zeker weer mee. Na de Happy Bike days zal het zeker een 29er zijn.
bartike
Mountainbiker

Post by bartike »

rij sinds 2 jaar op grand canyon AL7.0 van 2010
prima fiets
Post Reply