Marzocchi MX Comp ETA 2004

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

Maar dus op de site van bike discount verkopen ze er eentje van 85 mm als los stuk. Dus dat mag ik dan geloven?
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

Klopt niet leffen, diegene waar ik over spreek 85 comp eta 2004 is gekocht in retail op actions sports [-X
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Was het ook een retail versie?

Want vele winkels verkopen OEM spul...
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

OEM spul, kan goed zijn, feit is dan wel dat het verkrijgbaar was en verkrijgbaar is dus kan men dan nog spreken van OEM... bij mijn weten is OEM bijlevering bij bestaande producten. Op deze manier ga je over naar retail eh. Aangezien het aanbod hierin toch ook vrij constant en groot is bij sommige shops
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Het is en blijft OEM materiaal (soms verschillend van het retail product, maar vaak identiek, meestal zonder fancy verpakking en extra's) wat dan in principe onrechtmatig over de toonbank gaat.

Da's meteen ook de reden achter de lage prijs waarschijnlijk (veel lagere aankoopprijs voor de winkel).

En zo lang de distri het oogluikend toelaat (het is en blijven verkoopscijfers, zij het met een kleinere marge)...
Qube
Mountainbiker

Post by Qube »

Was het ook een retail versie?

Want vele winkels verkopen OEM spul...
Het gaat hier blijkbaar over mijn vork :drunk: .Hij zat in een plastieken zak, dus eigenlijk kan je dan zeker zijn dat het OEM is (gewees) 8-[ .

En ja ze is 85mm :wink:
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

OEM of niet, maakt niet uit. De doos monteer ik toch niet op mijn fiets :)
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Er zit wat beterschap in mijne MXC. 'k Ga nog wat verder prullen... wie weet krijg is ze nog naar mijn zin.
Jack77
Mountainbiker

Post by Jack77 »

Kleine update: wat meer spelen met de rebound en de luchtdruk (onder de waarden die Marzocchi zelf aangeeft voor mijn 60-62 kg) geeft een verschil van dag en nacht met mijn MXC.

Mijn (test)rit van vandaag met 25 psi en "50% rebound" wel niet kunnen uitrijden wegens geforceerde knie (en terugrijden met 1 been :( ), maar de eerste indruk met deze instelling was erg positief. De vork is veel actiever en absorbeert veel beter de kleine oneffenheden (in plaats van er meer over heen te hobbelen). Ze gebruikt nu ook een stuk meer veerweg, evenwel zonder dicht te slaan. De SAG blijft ondanks de lage druk ook binnen aanvaardbare grenzen ('k heb al gasten met een Marz gezien met 4 centimter SAG #-o ).

Ik was al aan het uitkijken naar een andere vork, maar nu is dat al helemaal niet meer zo zeker. De positieve commentaren hier (vooral over het geboden comfort, want dempen van de grote schokken deed mijn vork wel) vallen nu veel beter te begrijpen.
MoC
Mountainbiker

Post by MoC »

Ik sta momenteel op het punt een nieuwe vork te kopen, maar ik weet nog niet direct welke, ze mag niet te duur zijn dus dacht ik aan de Marzocchi Comp MX of de Marzocchi Comp MX eta. Kan mij iemand het verschil eens klaar de duidelijk uitleggen. Termen zoals rebound, en preload, ... ik snap er niet echt veel van :s
En 105 of 85 mm? wat is het beste? kan mij iemand deskundig advies geven? :lol: Ik weeg ongeveer 93 kg.
Post Reply