Eventuele oprichting MTB Club regio St - Truiden
Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
- Specialeke
- Mountainbiker
- Location: Specialized 29" Expert Carbon - Crossmax ST - S-works / Xx afmontage - Merida Reacto Cosmic car
Eventuele oprichting MTB Club regio St - Truiden
Post by Specialeke »
Ik ben mij de gedachte aan het maken om eventueel de oprchting van een MTB club op poten zetten in de regio van Sint - Truiden. Ik weet wel dat er hier reeds een club bestaat ( organisatie binkentocht ), maar ik wil het wat exclusiever aanpakken. Dit door middel van het fietsmerk. Ik ben een Specialized ( en ook wel Cannondale ) fanaat en ik zou het lidmaatschap enkel op deze 2 merken willen houden of slechts op Specialized alleen ( hangt een beetje af van de respons ).
Zijn hier eventueel andere zotten voor te vinden :)? Na verloop van tijd zullen we de kleding ontwerpen, gezamenlijke trainingsritten en tourtochten plannen en teamleden indelen in A, B, C op basis van hun prestatie.
Het is gewoon maar een idee en indien mogelijke negatieve respons omwille van het exclusieve karakter, dan voer ik dit idee ook af.
Ben zelf een gepassioneerd hobbyrijder met de nadruk op hobby ( heb ook nog mijn zelfstandige activiteit die de nodige aandacht vereist ) en het zou tof zijn gelijkgestemden te kunnen aantreffen.
Indien interesse of eventuele andere interessante ideeën, dan hoor ik het wel
Grtz
Yves
ps : jullie kunnen mij ook bereiken op smeetsyves@telenet.be
Zijn hier eventueel andere zotten voor te vinden :)? Na verloop van tijd zullen we de kleding ontwerpen, gezamenlijke trainingsritten en tourtochten plannen en teamleden indelen in A, B, C op basis van hun prestatie.
Het is gewoon maar een idee en indien mogelijke negatieve respons omwille van het exclusieve karakter, dan voer ik dit idee ook af.
Ben zelf een gepassioneerd hobbyrijder met de nadruk op hobby ( heb ook nog mijn zelfstandige activiteit die de nodige aandacht vereist ) en het zou tof zijn gelijkgestemden te kunnen aantreffen.
Indien interesse of eventuele andere interessante ideeën, dan hoor ik het wel
Grtz
Yves
ps : jullie kunnen mij ook bereiken op smeetsyves@telenet.be
- switch87
- Mountainbiker
dus eigenlijk wil je meer een team starten i.p.v. een club? Ik ben zelf van Tongeren, niet ver weg dus, en rij met Specialized.
Indien het een beetje fatsoenlijk word uitgewerkt en er ook marathons en andere ritten in het zuidelijk landsgedeelte worden gereden zie ik het wel zitten. Dat denk ik ook wel dat je bedoeling is met deze toch niet goedkoopste merken?
Als je al wat uitgewerkt hebt wil ik het wel eens aan enkele mensen voorleggen om je te proberen aan enkele sponsors te helpen, maar ik beloof niets. Bikes Claesens hier in Tongeren kan misschien wel interesse hebben aangezien zij Specialized als merk hebben.
Indien het een beetje fatsoenlijk word uitgewerkt en er ook marathons en andere ritten in het zuidelijk landsgedeelte worden gereden zie ik het wel zitten. Dat denk ik ook wel dat je bedoeling is met deze toch niet goedkoopste merken?
Als je al wat uitgewerkt hebt wil ik het wel eens aan enkele mensen voorleggen om je te proberen aan enkele sponsors te helpen, maar ik beloof niets. Bikes Claesens hier in Tongeren kan misschien wel interesse hebben aangezien zij Specialized als merk hebben.
- Specialeke
- Mountainbiker
- Location: Specialized 29" Expert Carbon - Crossmax ST - S-works / Xx afmontage - Merida Reacto Cosmic car
Post by Specialeke »
Allereerst bedankt voor je reactie.switch87 wrote:dus eigenlijk wil je meer een team starten i.p.v. een club? Ik ben zelf van Tongeren, niet ver weg dus, en rij met Specialized.
Een team is zeker iets wat mogelijk is, maar lijkt mij moeilijk in de eerste fase. Ik wou eigenlijk eerst gepassioneerde MTB-ers die met dit merk rijden samenbrengen.
De volgende stappen die dan logischerwijs ondernomen worden zijn in eerste fase :
- Ontwerpen van unieke kledij voorzien van het logo van Specialized ( na hun akkoord, want hier zit copyright op ). Natuurlijk dien je dan al een aantal leden te hebben om de ontwikkelingskost te drukken.
- Vinden van sponsors. Ik zal via mijn zaak zelf ook een duit in het zakje doen.
- Indelen van de leden op basis van hun rijcapaciteiten. Zoals dit ook plaatsvindt in de wegclubs. ( A, B, C )
- Jaarkalender opstellen, waarin marathons edm worden vastgelegd. Dit kan ook weer volgens de bovenstaande indeling. vb A ( 100 km ), B ( 60 km ), A ( 40 km ). Hier wordt zeker eveneens het zuiderse landsgedeelte aangedaan.
- Gemeenschappelijke trainingstochten plannen. Dit ook aan het begin van het jaar.
- Eventuele buitenlandse 3 daagse organiseren. ( oostenrijk, zwitserland ), dit al dan niet met begeleiding.
Indien dit een geoliede machine wordt, kan er in 2 de fase inderdaad leiden tot de oprichting van een team waarin in iedere categorie leden deelnemen aan wedstrijden edm. Maar dan moet het echt goed lopen en de nodige contacten ook aanwezig zijn in het sponsorwereldje.
Ik wil gewoon met dit ( mogelijke ) project niet gewoon weer de volgende fietsclub zijn, maar een extra dimensie geven aan het clubgebeuren door een vorm van exclusiviteit , die zal af te lezen zijn uit de unieke Specialized kleding voorzien van een subtiele vermelding van de naam van de club ( nog nader te bepalen ) alsook natuurlijk door het materiaal waarmee gereden wordt.
Ik heb zelf mijn nieuwe fiets gekocht bij Claes in Tongeren, dus ben ook wel een beetje vertrouwd met deze heren.
Is dat eveneens hoe jij de zaken ziet ?
Mvg
Yves
- Specialeke
- Mountainbiker
Post by Specialeke »
Interesse is de basis waarop we kunnen verder bouwen. Zoals ik reeds eerder aanhaalde dien ik eerst eens af te toetsen of er voor dit " project " interesse bestaat. Vanaf dat punt worden ideeën bijgestuurd.dago wrote:heb interesse maar nie het juste merk
Trouwens aan het merk kan men werken, aan de interesse is al moeilijker
- Harrehart123
- Mountainbiker
Post by Harrehart123 »
Elitair clubje precies dat jullie in gedachten hebben...
Vind het wat raar allemaal
Succes!
- Specialeke
- Mountainbiker
Post by Specialeke »
Ik denk dat je eerder moet zien als een deel gepassioneerde " merk" - MTb-ers. Vergelijkbaar met bvb een volkswagen club of audi club, maar dan naar het fietsen toe.Harrehart123 wrote:Elitair clubje precies dat jullie in gedachten hebben...Vind het wat raar allemaal
Succes!
Is eens iets anders, niet
- Specialeke
- Mountainbiker
Post by Specialeke »
Iedere leeftijd is welkom. Maakt het alleen maar interessanter. Ben er zelf ook al 36 ondertussen, dit tot mijn grote spijt welliswaar :)Rikske01 wrote:ben wel geintereseerd merk is ok maar aan welke groep hadden jullie gedacht kwa leeftijd?
Het doel is en blijft een liefhebbersclubje en dat is toepasbaar op iedere leeftijdsgroep.
Grtz