Wat doen jullie.

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Galluzi
Mountainbiker

Post by Galluzi »

Voor een toertocht vind ik een verplichting niet meer dan normaal, maar iedereen zen mening ... dus als je er geen draagt en er toch iets gebeurd (wegens pech, niet elke val is te wijten aan gebrek aan rij-ervaring) moet je de gevolgen maar dragen en kan ik inkomen dat de organisatie niet tussenkomt in de kosten.

Je kan het langs 2 kanten bekijken: toch chic dat een hele hoop mtb-ers ervoor zorgt dat veiligheid meer gedragen wordt dan een gestyled kopje op zondagmorgen? :roll: You only have brain ... use it.
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Galluzi wrote:
Spijtig genoeg wel ja ... persoonlijk vind ik van het moment ge op ne koersfiets of ne mtb kruipt dat ge verplicht nen helm moet aandoen. Het is misschien kort door den bocht, maar het helpt ooooh zo veel ...
Alleen op de racefiets en MTB ? Dus niet op de broodhaalfiets , school , werk fiets ? rare opvatting.
Montieken
Mountainbiker

Post by Montieken »

ik snap die heisa niet zenne over de helm dragen...ik draag hem altijd maar mensen zijn NOG altijd vrij of ze hem op hunne kop zetten of niet, ik lig daar nie wakker van en zal er nooit een opmerking over geven.
ongelooflijk hoe sommige mensen zich ergeren aan dingen waar ze eigenlijk geen zaken mee hebben.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Montieken wrote:ik snap die heisa niet zenne over de helm dragen...ik draag hem altijd maar mensen zijn NOG altijd vrij of ze hem op hunne kop zetten of niet, ik lig daar nie wakker van en zal er nooit een opmerking over geven.
ongelooflijk hoe sommige mensen zich ergeren aan dingen waar ze eigenlijk geen zaken mee hebben.

amen...

Image
superm
Mountainbiker

Post by superm »

Ik zou een ander niet willen verplichten om een helm te dragen, dat moet iedereen immers zelf weten, dat was ook niet mijn vraag.
Het gaat er mij meer om dat dan mijn dag verpest zou zijn omdat je het je dan toch aantrekt (of ben ik dan te sociaal?) :-?
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Even het helm-gedoe laten rusten, ik zal eens antwoorden ivm het wieltjeszuigen.

1. Zelf in het wiel gaan hangen.
Tijdens een training gebeurt dit quasi nooit omdat ik rij op hartslag. In het wiel gaan hangen verlaagt je hartslag waardoor ik in een verkeerde zone aan het rijden ben.

Wanneer ik 's avonds van op mijn werk naar huis aan het rijden ben en ik word ingehaald door een snellere rijder/groep van rijders, tja, natuurlijk ga ik dan in hun wiel hangen een krijg ik een lift. Altijd meegenomen.

2. Op kop rijden
Wederom, op training telt mijn hartslag. Dus wanneer er iemand in mijn wiel hangt zal ik niet versnellen om hem/haar uit het wiel te rijden. Die persoon mag gerust profiteren, maar het risico is natuurlijk dat ik op sommige momenten van hartslagzone verwissel. Ik kan dus ineens versnellen of vertragen naargelang de training.

Bij mijn woonwerk verkeer profiteer ik soms van snellere rijders dus de omgekeerde wereld is voor mij geen probleem. Wie wil er geen lift hebben?

Nu is het wel zo dat ik enkele maanden geleden (toen het s avonds nog donker was) er een lifter heb afgereden. Ik rij met een fluovest, een fluorugzak (op de bagagedrager), een fluolint rondom mijn been en uiteraard de nodige verlichting. Ik had toen een fietser ingehaald dat niets fluo had, alsook stelde zijn verlichting niets voor. Wetende dat ik door straten rij waar auto's amper kunnen passeren en hij mijn zichtbaarheid teniet deed, heb ik even doorgetrokken zodat hij uit mijn wiel was...
gidonhanger
Mountainbiker

Post by gidonhanger »

ik heb alleen oude menskes met e-bikes in
men wiel en die dragen ook geen helm...en
dan rijden ze mij er nog af bergop :(
bastard
Mountainbiker

Post by bastard »

Met mtb zet ik altijd nen helm op!

Wat mij betreft doet iedereen wat hij zelf wil.Bij TT is het gewoon zo als ge geen helm opzet geen verzekering (En zo hoort het ook )

Als ze op hun kopke vallen zullen ze het wel merker :-)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

bastard wrote: Wat mij betreft doet iedereen wat hij zelf wil.Bij TT is het gewoon zo als ge geen helm opzet geen verzekering (En zo hoort het ook )
Goed zo..

En alle rokers gooien we van de ziekenkas... :-k

Nu, tijdens een TT draag ik ook een helm, eigenlijk altijd als ik met de MTB op pad ben.
Maar geen verzekering? Moeten ze dan ook geen inschrijving betalen of hoe ziet ge da??
Want wel betalen voor verzekering en er geen recht op hebben is dan ook weer geen eerlijke zaak.
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

ik heb deze winter redelijk wat tochten in NL gereden en daar hing bijna overal een papier aan de inschrijving van helm verplicht voor de verzekering!

voor de rest "ge denkt nog te veel" :lol:
Post Reply