Zo 06/05/2012 Buggenhout :: 3 de Bergpallieterstoertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Ook gaan rijden bij onze buren uit Buggenhout.
't Was echt afzien voor de bike. Een gruwelijke chainsuck op de tweede klim van de Kruisborre maar net overleefd, crank ligt eraf nu om de schade op te nemen. :wink:

Toer was leuk, organisatie dik in orde.

Eerste maal in maanden eens geen last van de knie gehad. Wel echt om 't gemak gereden. Dat doet pijn om mensen zien voorbij te rijden en niet mogen aan te pikken. :P
Je hebt dan wel net dat extra energie over om de technische klimmekes te nemen. In Asbeek (net na bevoorrading) onverwacht bovengeraakt op het klimmetje met de wortels na het houten brugje. In zomer bovenrijden geen probleem maar met zo'n natte weer was het mij nog niet vaak gelukt.

Enige opmerking op de rit zelf dat ik niets origineels heb gezien. Voor diegenen die de TT van Straf In Bergaf kennen dat leek akelig veel op ons parkoers. :wink:
Streets
Mountainbiker
Location: rohloff-Streets-bike;Ronin 110 voorvork; Magura firm tech remmen; Rohloff naaf

Post by Streets »

Dr.Gonzo wrote:Enige opmerking op de rit zelf dat ik niets origineels heb gezien. Voor diegenen die de TT van Straf In Bergaf kennen dat leek akelig veel op ons parkoers. :wink:
bwa
er zitten wel een aantal leuke stukjes extra erbij. Ik vond de manier om van opstal naar Asse te rijden over Baardegem best goed uitgedacht.

Ook in opwijk lag het raject even wat anders.

@Dr. u niet tegengekomen. wij hebben de 55 km gedaan.

Streets
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

@streets: Geziet da ge vorig jaar niet veel rond de kerk hebt gereden.
Das vast stuk van mijne wekelijkse trainingstoer.
Ik zal der nu maar efkes wegblijven. Dat stuk is kapot gereden jong.
Ik ben in Buggenhout vertrokken daarmee da we elkaar niet hebben gezien.
Was om 11u00 al aan Joris.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Huffy
Mountainbiker

Post by Huffy »

vond het eigenlijk jammer dat er redelijk wat stukken van de tocht van vorige week van Opwijk in zaten .
veel slechtere modderstukken tegengekomen dan de stukken die als offroad werden aangegeven ook
maar ons toch wel nog goed geamuzeerd op de 75 km , bepijling meer dan in orde , bevoorradingen ook wel oke!
de ware
Mountainbiker

Post by de ware »

vandaag een rustig tochtje gebold, in 't begin wel een paar keer moeten afstappen(of was ik nog ni wakker genoeg) wegens de moos

goede organisatie maar vond de tocht van vorig jaar leuker(er zaten heel wat stukjes van Opwijk tussen
JCI-er
Mountainbiker

Post by JCI-er »

Het was dik in orde. Zeer goed afgepijld, 3 (!) bevoorradingen, vriendelijk. Kortom, superorganisatie!
schuppe
Mountainbiker

Post by schuppe »

de 55 gedaan en lag er "leuk modderig" bij. Het laatste stuk in da bos met de brede dreef mij echt kapot gereden. De brede paden leende zich er ook toe hé :P ! Voor de rest prima afpijling hoor mannen! =D>
PVDM
Mountainbiker

Post by PVDM »

Hartelijk dank voor jullie reactie, er zaten inderdaad heel wat stukken tussen van tt Opwijk maar dat is vrij normaal denk ik, als je met je tocht richting Asse trekt dan kun je niet anders dan stukken nemen die de mannen van Straf in bergaf nemen, iedereen wil de mooiste trajecten in zijn toertocht en wij hebben nu eenmaal de pech dat we juist een week na Droeshout komen. We wilden dit jaar ook niet gewoon dezelfde toertocht dan vorig jaar organiseren om zo voor wat afwisseling te zorgen, volgend jaar misschien nog een ander concept of andere datum, we moeten dit nog bekijken. Alvast bedankt voor jullie deelname en de opbouwende kritieken deze nemen we zeker mee naar volgend jaar.
Post Reply