Geen garantie volgens Scott

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
mountain-biker
Mountainbiker

Post by mountain-biker »

blazer wrote:Alvast bedankt voor de vele reacties , en ben al blij dat ik niet de enige ben met dit fenomeen .

Jossen ,

Ik heb dit rechtstreeks aan Scott Benelux gemeld , en deze hebben het ook doorgestuurt naar de fietswinkel , natuurlijk trekken die beide aan dezelfde koord hé .

Ikzelf vind het gewoon geen kwaliteit voor het geld dat ge ervoor betaald punt uit.

Kan evengoed een chinees carbon frame kopen van 500 € is misschien beter afgewerkt ?

Misschien ook de rede dat Scott tegenwoordig(vind ik toch ) beetje op de achtergrond is verdwenen, en dat de iets mindere A merken goede zaken doen .

Het is zoals Hoezo zegt hé , wat levert Scott ? een frame , en voor de rest heeft Scott er niet veel mee te maken .

We zien wel wat het word , heb nog op een mail geantwoord van de fietswinkel , voorlopig daar nog geen reactie op gehad .
Hoewel in mijn geval bij m'n CR1 er wel een ander frame werd geleverd kan ik beamen dat Scott niét meer het Scott is van enkele jaren geleden .
Ook ik had die lijn op de bovenbuis , maar dit is echt wel "normaal" tegenwoordig en heb je bij vele merken , al dan niet zichtbaar . (door lak etc...)
Ik had echter ook nog strepen en groeven dwars over de buis en een soort van "vakken op andere buizen .
Ook heeft Scott écht wel een probleem met de achterpatten , zowel bij de (carbon) racers als mtb's , dit zijn géén alleenstaande gevallen .
Die zijn in vele gevallen gewoonweg véél te ver uitgefreesd zodat je wiel verspringd onder belasting etc.. UItleg van Scott was toen snelspanner houd wiel vast , gewoon véél vaster zetten , nja ...
Kijk maar eens op het stickertje onder aan het bracket , tenzij bij de rc's , made in ****** (Nee niet China :wink: )

Grtz.
blazer
Mountainbiker

Post by blazer »

TAIWAN #-o
mountain-biker
Mountainbiker

Post by mountain-biker »

blazer wrote:TAIWAN #-o
Innige deelneming :-?
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

Wat is er mis met Taiwan? 99% van de carbonframes komt uit Taiwan.
blazer
Mountainbiker

Post by blazer »

Maar oké , voor mijn part laten ze hun frame's op de noordpool maken

Maar ik vind dat ze wel hun verantwoordelijkheid moeten nemen als er probs zijn .

Ben eigenlijk eens benieuwd of ik nog reactie ga krijgen op mijn laatste mail.

In ieder geval als winkel ben je beter met een ander merk af , als Scott dit aanvaarbaar vind zou ik het gewoon niet meer verkopen , hier haal je alleen maar slechte reclame mee.
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

blazer wrote:Maar oké , voor mijn part laten ze hun frame's op de noordpool maken

Maar ik vind dat ze wel hun verantwoordelijkheid moeten nemen als er probs zijn .

Ben eigenlijk eens benieuwd of ik nog reactie ga krijgen op mijn laatste mail.

In ieder geval als winkel ben je beter met een ander merk af , als Scott dit aanvaarbaar vind zou ik het gewoon niet meer verkopen , hier haal je alleen maar slechte reclame mee.
Vind het wel raar dat je nu over een afwerkingsdetail begint, zoiets zie je toch direct bij de aankoop?
Als je een auto wil kopen en je vind hem niet goed afgewerkt voor de prijs koop je hem toch gewoon niet?
Moest het nu een scheur zijn die erin komt of de lak lost dan zou ik het begrijpen...
blazer
Mountainbiker

Post by blazer »

fiets stond op de bovenverdieping , beetje uit het licht zal ik maar zeggen is me gewoon niet opgevallen , waarschijnlijk ook omdat je dit niet verwacht bij een nieuwe fiets van zulk merk en van die prijsklasse .

als ik het had gezien , had ik hem niet genomen zeker weten .

heb de fiets nog niet lang hoor .
veewee
Mountainbiker

Post by veewee »

als je goed zie, zie je heel goed dat het frame niet aan het barsten.

u letters van scale staan op het frame en daarna is hij vernist.
als hij echt aant barsten is zoude u letters ook moete scheuren.
blazer
Mountainbiker

Post by blazer »

zou maar erg zijn moest dit een barst zijn #-o zit over bijna heel de bovenbuis

heb ik ook niet gezegd hé dat het een barst is , ik zie dit ook dat de letters over de lijn zijn gekleeft en dan met blanke lak is gespoten .
mountain-biker
Mountainbiker

Post by mountain-biker »

Swannie wrote:Wat is er mis met Taiwan? 99% van de carbonframes komt uit Taiwan.
Helemaal niets , denk dat ge met 99% er niet ver naast zit .
Wel zou je denken dat wanneer je bij Scott USA gaat winkelen een USA kwaliteit krijgt en niet Taiwan of Maleisië , of dat dat kwalitatief nu beter of slechter zou zijn . Er word toch meestal wel een "USA" prijs geteld hé ...
Dit slaat trouwens heus niet op Scott alleen , zoals je zelf aangeeft worden de meeste frames wel ergens anders gemaakt .
Een beetje jammer als er "made in Taiwan" en "designed in USA" op je fiets staat dan ..
Post Reply