Wat doen jullie.

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
superm
Mountainbiker

Wat doen jullie.

Post by superm »

Wie kent het niet, je bent lekker onderweg en haalt een medebiker in die promt in je wiel kruipt en meelift.
Normaal heb ikzelf daar geen problemen mee maar deze biker heeft geen helm op en dan heb ik er eigenlijk wel een probleem mee.
Stel je valt en je neemt hem ook mee maar omdat hij geen helm op had heeft hij een lelijke hoofdwond en daar sta je dan.
Ok als hij wel een helm op zou hebben zou hij natuurlijk ook gewond kunnen raken maar ik zie het als een extra risico.
Wat zouden jullie doen in zo een geval?
Hem laten meerijden of vriendelijk verzoeken om alleen verder te gaan?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Gij denkt teveel na...
Edlisjas
Mountainbiker

Post by Edlisjas »

kawa wrote:Gij denkt teveel na...
+1
sonny_g
Mountainbiker

Post by sonny_g »

als anderen het nut van een helm niet in zien is dat hun probleem :-)
zij nemen meer risico, dus dan moete ze de eventuele gevolgen maar dragen! :-)
Corleone
Mountainbiker

Post by Corleone »

Geef hem uw helm!
Galluzi
Mountainbiker

Post by Galluzi »

Chic dat ge zo ver nadenkt :lol: Maar ik zou ook zeggen: zijn/haar probleem ... Meestal geef ik dan een opmerking à la ''Jammer da de centjes op waren voor ne helm te kopen'' :-)
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Galluzi wrote: Meestal geef ik dan een opmerking à la ''Jammer da de centjes op waren voor ne helm te kopen'' :-)
Er zijn nog fietsers die ervoor kiezen om zonder helm te rijden ook he... :roll:
Galluzi
Mountainbiker

Post by Galluzi »

kawa wrote:
Galluzi wrote: Meestal geef ik dan een opmerking à la ''Jammer da de centjes op waren voor ne helm te kopen'' :-)
Er zijn nog fietsers die ervoor kiezen om zonder helm te rijden ook he... :roll:
Spijtig genoeg wel ja ... persoonlijk vind ik van het moment ge op ne koersfiets of ne mtb kruipt dat ge verplicht nen helm moet aandoen. Het is misschien kort door den bocht, maar het helpt ooooh zo veel ...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Galluzi wrote:
kawa wrote:
Spijtig genoeg wel ja ... persoonlijk vind ik van het moment ge op ne koersfiets of ne mtb kruipt dat ge verplicht nen helm moet aandoen. Het is misschien kort door den bocht, maar het helpt ooooh zo veel ...
Verplichten??? Laat maar gauw zijn.... #-o

Ik beslis ook graag nog een paar dingen zelf... er moeten niet overal regelkes voor bestaan.

En om de moraalridders hier gerust te stellen... ik rij (bijna altijd) met een helm. Enkel in de winter als ik kou aan m'n oren heb zet ik een muts op ipv een helm.

Met de MTB draag ik m'n helm altijd..

Ben 'm één keer vergeten tijdens een TT. Amai, ik heb nogal wa gezichten gezien toen... :roll:
Zielig..
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Je kan ook zeggen dat ze mtb scholing moeten volgen zodat er minder gevallen wordt.
Post Reply