Alternatief powerbars van diverse merken ?

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
Stanny
Mountainbiker

Post by Stanny »

Gertus wrote:UP: Unlimited Power
super lekkere bars en perfect gedoseerd.
+1
provo
Mountainbiker

Post by provo »

Een paar jaar geleden stond daarover een artikel in Fiets magazine.
Bananen en peper-/ontbijt-/kandij koek kwamen er als beste uit.
Muesli bars waren ook niet slecht maar dat zou iets 'tevee'l inzitten waar je tijdens een rit niet veel aan zou hebben.
Zelf vind ik die vierkante multigranen koeken met rozijnen van Hema niet slecht (80 cent ofzo voor 6x2 stuks) en als het warm is worden ze niet zo een papje als die mueslibars. Ze zijn wel wat aan de droge kant.
Kwinta
Mountainbiker
Location: Bulls e-stream evo FS 3 27.5 & Cannondale RZ one twenty

Post by Kwinta »

Mijn partner en ik biken al 16 jaar samen en hebben de beste ervaring met de Powerbar Energize Bar. Veel koolhydraten en gaan langer mee bij langdurige inspanningen dan de 'supermarkt energierepen'. Als je even rondkijkt op ebay, kan je ze aankopen per doos van 25 stuks en worden ze een stuk betaalbaarder.
Ze zijn toch vacuum verpakt en bewaren lang.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

wie toch kiest voor een energiereep onderweg.... in de aldi liggen ze weer even, dacht nu zelfs wekelijks leverbaar.
de verpakking is 'wit product' maar de reep zelf is identiek (en zelfde fabrikant en lijn) dan een erg gekend merk waar je 2 a 2.5x meer voor betaald.
wie ze gebruikt : geschilt voor duurtrainingen, in combinatie met wat andere dingen onderweg.
recuptrainingen heeft het geen zin om energierepen mee te nemen, alhoewel toch veel fietsers dat wel doen.
Flippen
Mountainbiker

Post by Flippen »

de kleine fruitgellekes (reepjes uit een vruchtenpasta) uit de decathlon; merk Aptonia. Ze zijn in 3a4 smaken te verkrijgen.
Ik vind het lekker, geeft energie, eet gemakkelijk en niet teveel en is ook niet hard/droog. Prijs kwaliteit een toppertje. Ritten van >3u: 2 fruitgommekes en 1 W-cupke en rock& roll :bounce:
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Sunn Xtreme wrote: maar de reep zelf is identiek (en zelfde fabrikant en lijn)
Zelfde fabrikant en zelfde lijn; dit zegt nog altijd niet dat de repen hetzelfde zijn.

En ja, ik gebruik witte producten, ik ga geen polemiek in gang zetten, maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat een merk nog steeds beter is dan een wit product.
Het is belangrijk hoe je je producten gebruikt. Zoals je zelf zegt, indien een sporter al een energiereep gaat gebruiken tijdens een recup training, dan vermindert het effect van die reep tijdens een zware inspanning.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

vb : Ole en leo... 2 verschillende of 2 dezelfde ? antwoord : identiek !
maar de verpakking is anders, en omdat de verpakking en de naam 'leo' niet word gebruikt maar een zinspeling, scheelt het een pak in de prijs.
idem met de twix van de aldi : idem lijn en producent, andere verpakking en naam = verschil in prijs.
energiereep, idem systeem en prijsverschil

ken een eiwitshake product, dat gebaseerd is op caseine. bij de grote merknaam word het als 'whey' vooral genoemd en in kleine lettertjes staat ergens als basisstofcaseine en maar x % whey, en niet vol whey, en de onbekende noemt het een caseine shake product zoals het letterlijk ook is : prijs scheelt wel eventjes 56%
(caseine is een 3e rang-kwaliteits extract van ewit. de goedkoopste vorm en ook wel de 'bruikbare eiwit overschot' genoemd, en een pak goedkoper dan de whey eiwitten)

Specialized heeft identieke frames dan 2 andere bekende merken, komt van dezelfde producent en lijn, en toch verschillende prijzen sterk. de layout van de frames (bestickering, spuitwerk) word anders gedaan, en de PR erachter is ook anders en geldverslindender dan de ander.
de klant denkt wel dat hij een totaal ander frame heeft. andere stickers en kleuren wel, frame is gewoonweg identiek.

of een soep van een duur en bekend merk, dat je in het budget gamma met andere verpakking aan maar eventjes 60% mindere prijs terugvind.

het gaat erom wat de consument gelooft, en niet zozeer wat hij echt gekocht heeft in de marketing. :wink:
Als je echt moest weten wat we allemaal eten, dat we eigenlijk teveel betalen vanwege verpakkingen en pr kosten, en identiek leverbaar is in naamloze / witte producten en zogenaamde 'huismerken'... dan zouden we ons allemaal sterk bedrogen voelen.

vroeger kwamen de energierepen van de aldi, van een producent in Eghezee. Deze zaten te vol met suikers, wat vele mensen maagproblemen opleverde. Na 2x verschenen te zijn als 1 malige promotie, waren ze heel lang niet meer te krijgen, tot ze weer opdoken.
ze bleken ook van een andere leverancier te zijn die voor een bekend merk dezelfde produceerde. de verpakking is anders, en er staat hier geen naam op. je kan stellen dat er een pak pr-kosten bespaard zijn tegenover de bekende merken die vrijwel constant aan pr doen.
je kan ellenlange lijsten maken met zulke dingen, waarvan de klant denkt dat hij iets totaal anders heeft , om dat de prijs duurder is.... wat in realiteit hetzelfde is, buiten het prijsverschil zelf.
Bunga
Mountainbiker

Post by Bunga »

Wil ik best wel geloven. Heb zelf vakantiewerk gedaan in een fabriek waar gepekelde groentjes in bokalen werden gestoken. De ene dag werd er een stikker van HAK opgeplakt en de volgende dag weer iets anders. Dat wisselde elke dag af behalve de groenten, die kwamen elke dag uit dezelfde bakken en tonnen.
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Sunn Xtreme wrote:het gaat erom wat de consument gelooft, en niet zozeer wat hij echt gekocht heeft in de marketing. :wink:
Als je echt moest weten wat we allemaal eten, dat we eigenlijk teveel betalen vanwege verpakkingen en pr kosten, en identiek leverbaar is in naamloze / witte producten en zogenaamde 'huismerken'...
Ik ben het hier niet mee eens. Merkproducten zijn 9 vd 10 keer gewoon beter. Maar je moet ze ook juist gebruiken!

bvb wasmiddelen. Ariel, Dash etc is beter en meer efficient dan een wit product. Kijk maar eens verslagen na op Testaankoop, StiWa (=Duitse testaankoop) enzovoort. Telkens komen de merkproducten er beter uit tov witte merken.

Maar voor de gewone consument valt het kwaliteitsverschil misschien niet zo op. En dit komt door de mentaliteit van de consument.

Zeg nu zelf, wanneer was jij je kleren? Wanneer ze echt vuil zijn, of wanneer je je T-shirt enkele dagen hebt gedragen?

Als je je kleren na enkele dagen in de was zijn maar amper of niet vuil, tja, dan hoeft een wasmiddel niet veel te kunnen om je kleren fris en proper te maken. Wanneer kleren echt vuil zijn, dan komt de kwaliteit van een merkproduct naar boven. Maar wanneer zijn kleren echt vuil in de moderne samenleving? En met echt vuil bedoel ik bvb smeerolie, ...

Als je kinderen hebt, en ze hebben een groene broek van het spelen in het gras moet je eens een vergelijkende test doen met een wit product en een merk.
Ik weet welk product een beter resultaat zal opleveren.

Wat betreft die groentenconserven - het is niet omdat je enkel een andere sticker ziet, dat de samenstelling hetzelfde is gebleven. Er zal wel een verschil inzetten in beide producten. Een bedrijf dat zijn productielijn niet kan aanpassen naargelang een andere variant van product x, en dus enkel een productielijn heeft gebouwd voor slechts 1 doel, heeft een slechte investering gemaakt.
doctor
Mountainbiker

Post by doctor »

Probeer eens van mijn repen te eten en mijn nieuwe gellekes. Als je er betere vind van werking of gebruik. laat maar weten.
Post Reply