06/05/2012 - Bocq Bike Marathon (Anhee/Lustin)

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Tabula Rasa
Mountainbiker

06/05/2012 - Bocq Bike Marathon (Anhee/Lustin)

Post by Tabula Rasa »

Hallo,

Ik vond deze niet meteen terug op het forum (?)

13° BOCQ BIKE MARATHON

Province: Namur
Catégorie: Chrono
Distance: 65-75 km
Dénivelée+: 1774-2119 m
Nombre de ravitaillements: 4
Heure de départ: 7.30-11.00
Lieu: Complexe sportif, Rue du Petit Bois
Code postal: 5537
Prix: 8 €

Wil deze rijden om wat klim-km's in de benen te hebben. Best wel een pak hm's op 'slechts' 75km (bijna evenveel als RDHF / 90km). Iemand ervaring met deze marathon? Waaraan kan ik me verwachten?

Greetz,
el gordo
Mountainbiker

Post by el gordo »

Dit topic ga ik volgen.
Ik twijfel nog tussen deze en Esneux.
DodgeW200
Mountainbiker

Post by DodgeW200 »

Ik zou wel willen gaan maar zit met een dochter die haar eerste communie doet die dag.
En als ik het wordt fiets uitsprak zeiden de blikken al genoeg. :-?
MNG
Mountainbiker

Post by MNG »

Knap gebied. Daar ooit iets rond de 65km gereden (droog) en dat begon zeer te doen op het einde :-)
BENd over
Mountainbiker

Post by BENd over »

Heb deze al 4x gereden.
Mooie streek met veel klimwerk en goed steil met momenten.
Vraag me enkel af of het nog hetzelfde parcour is als afgelopen jaren vermits de start nu in Anhee is en niet meer in Lustin.
Iemand hier meer info over?
Dean
Mountainbiker

Post by Dean »

Ik vrees dat het er wel zwaar zal bijliggen met al die s""""tregen.
rex 111
Mountainbiker

Post by rex 111 »

iemand meer info over de staat van het parcours???
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Ik ga hier morgen naartoe voor de 75 km 8-)
Hopelijk valt de staat van het parcours een beetje mee... [-o<
jfcb
Mountainbiker

Post by jfcb »

jawadde, wat was me dat een modderploeterij! jammer van de vele regen die daar gevallen was. Ik weet dat het daar zeer mooi rijden is, maar de afdalingen waren beekjes geworden en reed je niet door de modder dan reed je door de plassen. Ik denk dat ik nog eens terug kom om de tocht na te rijden als het parcours wat opgedroogd is.
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Ben vandaag ook naar Anhée getrokken om te vertrekken voor de 75 km.

Al heel snel (250 meter na de start) was het ploeteren geblazen toen we langs een weide op moesten rijden.
Dan ging het linksaf voor een lange klim in de natte modder. De ene helft van het wegje was veranderd in een beekje, de andere helft was glibberige modder.

Zo ging het nog een tijdje door tot er een strook kwam met nogal grote stenen (kasseien).
Hier heeft mijn achterband het hard te verduren gekregen en toen we terug op asfalt kwamen, hoorde ik iets abnormaal :-(

Er zaten 2 scheurtjes in de zijkant van mijn achterband en de 2 blazen van mijn biba raakten mijn achterbrug :-(
Iets te riskant om hiermee verder te rijden.

Even naar het noodnummer gebeld en uitgelegd waar ik ergens stond.
Blijkt dat ik nog maar 300 meter van de 1e bevoorrading verwijderd was.
Daar heeft iemand van de organisatie mij terug naar de start gebracht, waarvoor dank !
Ik was al de 4e biker die de man terug had gebracht.

Toen ik naar de organisatie gebeld had, kwam er een andere biker ook nog de weg terug vragen naar de start. Dankzij mijn gps kon ik hem de juiste richting uit sturen. Hij had ook genoeg van al de modder en wou op zijn gemak langs de asfalt terug rijden. Hopelijk heeft hij het gevonden.

Dus het was voor mij helaas maar een korte rit...
Ik had over een afstand van een goei 16 km amper een gemiddelde van 11,4 km/u... het parcours was echt zeer zwaar en modderig. Een paar stukken bergop moeten wandelen... en voor zover mogelijk de grootste en diepste plassen vermijden.
Er waren plassen bij waarbij beide voeten volledig onder water gingen... je moet niet vragen...

Ik heb mijn rit (voor zolang ze duurde) gefilmd en zal binnenkort een link plaatsen naar het filmpje... dan zal duidelijk zijn hoe erg het erbij lag.

Als iemand de gps-track zou hebben van één van de langs afstanden, dan mag je mij altijd een pb'ke sturen.
Deze rit wil ik ook wel eens rijden als het parcours er beter bijligt.

Organisatie was prima, warme douches.
De 1e bevoorrading was ook in orde.

Hopelijk volgend jaar beter weer en geen mechanische pech voor mij
Post Reply