Ja kuisen sucks enorm.
Nadeel is dat het materiaal enorm snel slijt.
Prepare for the 650b wheel-sized revolution
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Guide to 650b wheels
Was al langer aan het denken om mijn voorwiel te vervangen door 650b, maar werd verleden jaar ontraden door fietsenmaker/mecanicien. Wegens gebrek aan banden, etc. Misschien nu toch doorzetten.
650b zal wel de vervanger worden van 26".
Of van 29", wie weet, aangezien 650b zowel voor grote als kleine rijders geschikt is, ongeacht hun conditieniveau. En aangezien de wielen klein en sterk genoeg zijn voor het zwaardere werk.
Was al langer aan het denken om mijn voorwiel te vervangen door 650b, maar werd verleden jaar ontraden door fietsenmaker/mecanicien. Wegens gebrek aan banden, etc. Misschien nu toch doorzetten.
650b zal wel de vervanger worden van 26".
Of van 29", wie weet, aangezien 650b zowel voor grote als kleine rijders geschikt is, ongeacht hun conditieniveau. En aangezien de wielen klein en sterk genoeg zijn voor het zwaardere werk.
- Kristof Huyck
- Mountainbiker
Post by Kristof Huyck »
Nog wel iets grappig gelezen in de laatste O2bikers: Nino Schurter rijdt eigenlijk met ETRTO 601mm wielen en niet met 650B (=ETRTO 584mm), blijkbaar door een vergissing van een leverancier. Nino verkoos overigens die 'fout geleverde' wielen boven echte 650B wielen...
Ik ga binnen kort 27,5 wielen testen in mijne 26er bij lbs waren er onlang en deze passen in de 26er nog even wachten en hij heeft wielen die ik eens mag testen.
Heb op mijne 29er mijn stamp omgekeert gezet zonder tussenringen om dat ik vond dat ik veel er te recht op zat t.o.v. 26er en nu vind ik dat ik al ongeveer het zelfde zit op bijde fietsen iets korter op 29 dan op 26 maar ga daarom nu een langere stamp steken.
Heb op mijne 29er mijn stamp omgekeert gezet zonder tussenringen om dat ik vond dat ik veel er te recht op zat t.o.v. 26er en nu vind ik dat ik al ongeveer het zelfde zit op bijde fietsen iets korter op 29 dan op 26 maar ga daarom nu een langere stamp steken.