Di 01/05/2012 Mons :: 21° Mons Chimay Mons "La Transbor

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
bruno_dirt
Mountainbiker

Post by bruno_dirt »

HEEEEL vettig maar tof!
Gestart met de bedoeling de 65 te rijden maar dan toch na de eerste bevoorrading voor de 55 gekozen. Jammer van die ene veel te vettige strook... Met de enkels tot in't sluik en de fiets begon te piepen door zijn modderallergie :-)
Afgesloten met enkele chimays en dan veilig huiswaarts gekeerd.
Voor herhaling vatbaar maar liefst droog, KURKdroog 8)
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

kris wrote:
G-love wrote:na lang twijfelen had ik toch de NN en roron combi op gezwierd!
en ik heb het mij niet beklaagd!
behalve de eerste terril die echt volledig nr de vaantjes was geregend en gereden vond ik het een machtige rit met alles waar je als mtb'er van zit te watertanden :-D
Maar op 26,6km (van de 90 route) sloeg het noodlot voor mij toe!
gevallen en mijn voet bleef op een of andere manier in de grond steken (zelfs terwijl die nog in mijn pedaal zat), resultaat:weggevoerd met de ambulance en kuitbeen gebroken!
daar gaat mijn lcmt :cry: en al mijn km's die ik al getraind heb.
Waarschijnlijk volgt een operatie en 8 weken gips :(
Maar volgend jaar kom ik hier zeker terug! Hopelijk in iets drogere omstandigheden...
Bedankt aan iedereen die stopte en hulp bood! ook bedankt aan mijn copains zodat ik toch thuis geraakt ben :-D
Wij zijn nog gestopt net na uw ongeval. Veel sterkte en beterschap. Na de zomer zijn er ook nog mooie marathons (roc d'azur enzo).

Kris, bedankt!!!
de roc ben ik al voor ingeschreven, dus ik weet al wat gedaan na mijn revalidatie :bounce:
morgen eerst nog de operatie en daarna 6 weken gips.
FCG
Mountainbiker

Geamuseerd

Post by FCG »

Hi,

Na heel wat goede commentaren gehoord te hebben over deze rit, hebben we besloten om deze ook eens te proberen. Met ons 4en (3 man en mijn vrouwtje) vertrokken om 10H20 (waarschijnlijk als laatste :-) ) voor de 65km.
Ondanks het overtollig slijk vonden we het parkoers prachtig, bepijling ok (nergens gemist) , 1e terril niet helemaal boven geraakt maar voor de rest allemaal te bereiden. de afdalingen vond ik nog het leukst vanal. lekker vettig en dus heel technisch. zelfs het vrouwtje is ze allemaal afgeraakt =D> .
laatste modderplas mochten ze inderdaad uit het parkoers gehaald hebben en de afspuitstand, tjah thuis moet je je fiets toch nog kuisen na iedere tocht. maar mocht inderdaad meer druk opgezeten hebben.
op de teller stonden 69km. Moe maar voldaan teruggekeert naar Brugge.
Volgend jaar staat deze terug op de agenda.
obrigado
Mountainbiker

Post by obrigado »

Hallo,

Hartelijk bedankt aan de 729 deelnemers die onze MTBtocht hebben gekozen.
Na succes van zijn Sint Guilinoise waar 1350 bikers hebben gekomen, de VTThalys is de Top organisatie van MTBtocht in de streek van Bergen (dankzij misschien aan onze tweetalige onthaal :-D ). Toch hebben wij een paar problemen ontmoeten ten gevolg aan een opeenvolging onvoorziene toestanden wegens slecht weeromstandigheden...

Wat betreft de bikewash, Is een menselijke fout of een probleem met waterdruk? sorry.

Tot binnenkort
Umberto "Obrigado"
mol
Mountainbiker

Post by mol »

iemand idee waar "alle" foto's zijn van die dag...?

heb er enkele op de site gevonden maar heb 2 maal een fotograaf gezien die van iedereen foto's nam?
obrigado
Mountainbiker

Post by obrigado »

mol wrote:iemand idee waar "alle" foto's zijn van die dag...?

heb er enkele op de site gevonden maar heb 2 maal een fotograaf gezien die van iedereen foto's nam?
... gedurende het week-end ...er zijn 1000 foto's
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

inderdaad ...ingeschreven bij een mooie madam in het vlaams.

aan het weer kan je niets doen

kwa afspuiten ,voor mij geen probleem maar ne tip ipv af te tappen op gewone leiding ,op ne brandweerleiding aftappen (kost wel iets).
obrigado
Mountainbiker

Post by obrigado »

spiermassa wrote:inderdaad ...ingeschreven bij een mooie madam in het vlaams.

aan het weer kan je niets doen

kwa afspuiten ,voor mij geen probleem maar ne tip ipv af te tappen op gewone leiding ,op ne brandweerleiding aftappen (kost wel iets).
... een blonde madam?.... normaal ze is mijn vrouw (mijn schatje :-D )

wij hebben materieel maar als de afspuiten niet goed werken wegens installatie....
Keystof
Mountainbiker

Post by Keystof »

We zijn hier met 7 keybones gestart voor een lekker tochtje. Zonnetje op kop, dus de dag kon niet meer stuk. Onze 2 felle die de 65 gingen doen, zijn toch teruggekomen op de 55 gezien het parcours 'ietsje' te vettig lag. Bepijling geen enkel probleem, vond ik zelfs zeer goed. Het eerste stuk terril 'hard' ben ik niet op geraakt, maar al de rest wel. Lekkere klimmetjes en dito afdalingen. Jullie zien ons zeker terug! En hopelijk met wat beter weer aan de voeten, maar daar kunnen jullie niks aan doen. Ondanks de vele modder konden we wel steeds blijven rijden, en dat is het belangrijkste.
Volgend jaar nog een goede afspuit en 't is helemaal in orde!

Merci!

Parcours van de 55: (GPX op aanvraag via pb)
http://maps.google.be/maps/ms?msid=2142 ... 1b33&msa=0
ravercolnago
Mountainbiker

Post by ravercolnago »

Idd een supertochtje =D>

Het was vettig, De laatste 10km zat er ergens een strook tussen waar alles bleef plakken aan de fiets, woog opeens wel 20 kilo :lol:

Ik ging normaal voor de 90, maar toch even overgeslagen en de 65 gedaan gezien de staat vant parcour.

Ok weinig druk op die slangen aan de afspuitstand, maar de lagertjes waren daar wel superblij mee :bounce:

grtzz
Post Reply