hoe weet ik wanneer men op de nederlandse route kan overschakelen!?Gwendall wrote:3 Bloso parcours (doe de oude zwarte) en sluiten aan op de Nederlandse (Gulpen, Margraten, ..), als je graag >60km rijdt zeker doen !
of nog beter Aubel en Hombourg erbij combineren, verbindingen via oa Ravel
Voeren
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
-
albertbike
- Mountainbiker
snoei meidoorn = lekke banden
Post by albertbike »
Vandaag met een gezelschap van 7 bikers vertrokken vanuit Teuven om de vaste route (blauw-zwart) van de Voerstreek te doen. Afgelopen zomer had ik dit traject al gefietst en was er zo enthousiast over dat ik het wilde tonen aan enkele collega-bikers. Na 15 kilometers stond de teller der lekke banden echter op 11! Reden: recent werden de meidoornhagen gesnoeid en bepaalde stukken van de route lagen vol met de restanten hiervan: twijgen met vlijmscherpe, harde doornen die fietsbanden gewoon doorboren. Na de 11e lekke band hebben we maar besloten om over te schakelen op een asfaltritje...
Mijn advies voor wie hier gaat rijden: informeer op voorhand of er gesnoeid is en vertrek goed voorbereid (voldoende reservebinnenbanden / rijden met banden die bestand zijn tegen doornen)!
Verder: Enkele mensen uit het gezelschap waren niet in het bezit van een MTB en hadden er een gehuurd bij fietsverhuur Freddy Pinckers. Deze kostten 15 euro per dag en waren prima (degelijke fietsen (o.a. GT zaskar), goed onderhouden, reservebinnenbanden en reparatiekit meegeleverd). Voor de democratische prijs van 2 euro per fiets werden de MTB's geleverd aan ons vakantiehuis in Hombourg. Uitstekende service!
Mijn advies voor wie hier gaat rijden: informeer op voorhand of er gesnoeid is en vertrek goed voorbereid (voldoende reservebinnenbanden / rijden met banden die bestand zijn tegen doornen)!
Verder: Enkele mensen uit het gezelschap waren niet in het bezit van een MTB en hadden er een gehuurd bij fietsverhuur Freddy Pinckers. Deze kostten 15 euro per dag en waren prima (degelijke fietsen (o.a. GT zaskar), goed onderhouden, reservebinnenbanden en reparatiekit meegeleverd). Voor de democratische prijs van 2 euro per fiets werden de MTB's geleverd aan ons vakantiehuis in Hombourg. Uitstekende service!
Voeren !
wij zijn dit weekend in Voeren gaan biken.
de zwarte en de blauwe route, vertrekkende vanuit Sint Pieters voeren.
het leek wel zomer !
prachtige route, technische afdalingen, laaaange klimmen
goed aangegeven (ook met gps gevolgd, maar pijltjes deden het goed)
we gaan er zeker en vast nog eens terug.
over de lekke banden : we reden met 4 personen, 2 lekke banden. viel nog mee omdat het helemaal op het einde was.
zelf reed ik met 1 binnenband en 1 tubeless band , score :
tubeless 1, binnenband 0, dus al snel de binnenband vervangen door het melkje
grtz
stijn
de zwarte en de blauwe route, vertrekkende vanuit Sint Pieters voeren.
het leek wel zomer !
prachtige route, technische afdalingen, laaaange klimmen
goed aangegeven (ook met gps gevolgd, maar pijltjes deden het goed)
we gaan er zeker en vast nog eens terug.
over de lekke banden : we reden met 4 personen, 2 lekke banden. viel nog mee omdat het helemaal op het einde was.
zelf reed ik met 1 binnenband en 1 tubeless band , score :
tubeless 1, binnenband 0, dus al snel de binnenband vervangen door het melkje
grtz
stijn
zijn dus vandaag geweest :D volgens het bloso bord zouden we 40 km moeten doen :D maar.... kwam op het einde toch aan de 55km zonder verkeerd te rijden of omweg te maken XD
+ punten mooie hellingen en voor mij toch paar technische afdalingen ( moet nog veel leren e XD ) en een zeer mooi landschap :)
groot min punt, veel wandelaars omdat de mtb route zich ook op een wandel route bevondt, vaak moeten inhouden in de afdaling, was wel spijtig
maar in het algemeen sjiekste toer wat ik tot nu toe ooit gedaan had :D ideaal om een fijne zondag middag door te brengen :D en het leukste vanal, geen platte band gehad xD
greetz kenneth
+ punten mooie hellingen en voor mij toch paar technische afdalingen ( moet nog veel leren e XD ) en een zeer mooi landschap :)
groot min punt, veel wandelaars omdat de mtb route zich ook op een wandel route bevondt, vaak moeten inhouden in de afdaling, was wel spijtig
maar in het algemeen sjiekste toer wat ik tot nu toe ooit gedaan had :D ideaal om een fijne zondag middag door te brengen :D en het leukste vanal, geen platte band gehad xD
greetz kenneth
Zeer knappe route, leuke beklimmingen en afdalingen (zelfs een spannende afdaling waar in volle vaart ineens een bareel opdook)
Inderdaad spijtig van de wandelaars, zeker als deze nog eens schaapachtig blijven staan in het midden van de weg dat je er met moeite langs kan terwijl ze je aan staan te kijken, maarja...
Amper last gehad van lekke banden, slechts 1 lekke band met 3 man.
Inderdaad spijtig van de wandelaars, zeker als deze nog eens schaapachtig blijven staan in het midden van de weg dat je er met moeite langs kan terwijl ze je aan staan te kijken, maarja...
wanneer waren jullie geweest ?Stefan_ wrote:Zeer knappe route, leuke beklimmingen en afdalingen (zelfs een spannende afdaling waar in volle vaart ineens een bareel opdook)
Ik ga vanavond ook een weekendje naar de voerstreek.
We zitten dicht bij centrum van s' Gravenvoeren (Schophem).
ZIjn daar nog veranderingen betreffende de MTB routes? Aanraders?
We zullen met een gezelschap (aantal mindere sportievelingen) ook wat asfaltkilometers doen. Daarvoor een stuk van de knooppuntenroute voorzien. Veronderstel dat dat geen probleem zal zijn met bepijling?
We zitten dicht bij centrum van s' Gravenvoeren (Schophem).
ZIjn daar nog veranderingen betreffende de MTB routes? Aanraders?
We zullen met een gezelschap (aantal mindere sportievelingen) ook wat asfaltkilometers doen. Daarvoor een stuk van de knooppuntenroute voorzien. Veronderstel dat dat geen probleem zal zijn met bepijling?