Lummen

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
destruise
Mountainbiker

Post by destruise »

Is deze route wat te doen na een fikse regenbui? Normaal gezien niet zoveel modder in die streek, toch?
nicocorsa wrote:ben zondag de bloso route eerste maal gaan rijden .

kan maar zeggen wel een tof parcour .
heb de blauwe gereden ongeveer 32 km
dan half weg uitgebreid naar de zwarte . 12.7 km
deze vond ik het tofste de zwarte en het einde van de blauwe met de zalig single tracks . langs het kanaal en snelweg klaverblad .

over 2 weken ga ik de rode eens rijden .

had op en af huis fietsen 61 km gedaan
Rollo
Mountainbiker

Post by Rollo »

destruise wrote:Is deze route wat te doen na een fikse regenbui? Normaal gezien niet zoveel modder in die streek, toch?
Valt heel goed mee, alleen het stukje aan het kanaal/klaverblad kan een beetje tegenvallen qua water/modder...
Rex007
Mountainbiker

Post by Rex007 »

vandaag de blauwe en de rode lus samen gedaan, goed voor een 62 km + naar huis terug was een mooi tochtje van een 80 km.
Had een kleine opmerking naar degene die instaan voor het onderhoud van deze route. Op de blauwe lus heb je naar het einde toe een klein technisch stukje (waar nog een oude trap staat van ooit een vroegere veldcross vermoed ik). Daar staan de netels nu een meter hoog. Juist daartussen loopt dus het pad en dat is niet zo aangenaam als je daar tussen de netels moet doorrijden met een korte broek. Voor de rest een tof parcours dat heel goed uitgepeild is.

met vriendelijke groeten
Bart
Rex007
Mountainbiker

Post by Rex007 »

Vandaag nog maar is deze route gedaan.
Wil langs deze weg even de mensen bedanken die dit parcours onderhouden, was vandaag geweest en tov van vorige week was nu alles netjes gesnoeid , pijltjes goed zichtbaar terug, netels weggemaaid, zalig terug. Bedankt nogmaals aan degene die hun tijd hier insteken =D>

Met vriendelijke groeten
Bart
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Deze voormiddag de blauwe, groene en zwarte lus gereden.
57km in totaal.

Mooi tochtje.
Wacky-S
Mountainbiker

Post by Wacky-S »

Twee weken geleden de blauwe route in de gietende regen gereden.
Parcour had voldoende afwisseling, was goed bewegwijzerd en heeft een paar mooie single tracks. Ondanks de modder en regen, een plezante en zeer geslaagde route!!!
Scarefox
Mountainbiker

Post by Scarefox »

waar begint deze route ik zou deze ook wel eens graag willen rijden
Bantu
Mountainbiker

Post by Bantu »

Er zijn verschillende inrijpunten maar gewoon starten aan het zwembad van Lummen is misschien het eenvoudigste:

Sportweg 8
3560 Lummen

Vandaag de blauwe nog gereden, super!
lucky7
Freelance medewerker

Post by lucky7 »

Scarefox wrote:waar begint deze route ik zou deze ook wel eens graag willen rijden
Van Meldert naar Lummen,aan de brug van de autostrade kom je wel een pijltje tegen. :wink: :wink:
frits motaar
Mountainbiker

Re: Lummen

Post by frits motaar »

Kraura wrote:Hallo bikers van in en rond Lummen. Ik had gisteren mijn 'vast parcours' wat uitgebreid (start in Diest) en was richting Lummen gereden. Ik ben blijven doorrijden en toen ik aan de oprit in Lummen richting klaverblad kwam lag daar een mooi bosje, dacht eerst dat het privé was of bedrijventerrein, maar toen ik een vuilbak zag staan en wandelpaden ben ik erin gereden. Tot mijn grote verbazing, want blijkbaar is dit de grootste put/steile hellingen van de wijde omtrek die ik al tegengekomen ben! Heb daar zeker een uur in rondgespeeld! Weet iemand wat ik bedoel en hoe dit 'boske' genaamd is? Lagen ook veel sporen van moto's...
dat was hier zo hé :lol: ;
Post Reply