Zo 29/04/2012 Opwijk :: 3de Straf In Bergaf Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
SD2E
Mountainbiker
Location: Scott Scale RC29 2016, Scott Scale 970 2016, Scott CR1SL 2005

Post by SD2E »

flaming_jakke wrote:
Xfrank wrote: hoedje af voor de rijders van de 90 en 100km =D>
ik zou eens willen weten hoeveel er bij de keuze "modder - normaal", voor de modder zijn gegaan? :-)
Ik had Streets vooraf gezegd voor de full monty te gaan dus :

De 100 gedaan en telkens voor modder gegaan .... die stroken lagen er al bij al nog goed bij in vergelijking met andere stroken omdat ze weinig bereden waren. :lol:
Dacht dat die bordjes van "modder" voor te lachen waren, na de bevoorrading op 64km heb ik niets anders meer gezien dan modder :roll:
Gelukkig waren de benen redelijk goed maar dat glijden ipv. rijden begon toch serieus tegen te steken tegen het einde.
Van mij mag de zomer morgen beginnen :-D
2chevauxke
Mountainbiker

Post by 2chevauxke »

Ja, dat was nen hoop modder, amai. Toch goed gereden met mijn Saguaro's. Een geluk dat ik tubeless had gekozen, zo kon ik overal door met ongeveer 1 bar in de bandjes. 100 trainingkms weeral in de benen voor den LCMT. En dinsdag kasseien vreten in Oudenaarde, jihaa
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

de 100 uitgereden maar meer afgezien dan mijn 2 laatste ardennenmarathons samen!
ik heb hem uitgereden op een half versleten racing ralf en ik moet zeggen dat ik toch redelijk wat heb zitten vloeken.
Sommige stukken zat ik precies op mijn rollen :P altijd maar terten en ter plaatse blijven :wink:
Moet zeggen tot aan bevoorrading 3 was het genieten!
Maar dan begon de lol! Volledig nr de kl.... gereden.
Maar moet zeggen dat bevoorradingen, uitpijling ed alles was in orde!

grootste tegenvaller was echter de douche ruimte!
waarschijnlijk niet veel volk verwacht? een doucheruimte waar 6 man in kan? da snap ik nu echt niet! Dat er geen warm water was kan gebeuren (leuk was het niet maar allé...)

Maar dat heeft de pret niet bedorven!
goei trainingske voor den LCMT, dinsdag nr Bergen voor de mijnterrils en daarna nog de Bocq marathon en we kunnen gaan doodgaan in Houffalize en omstreken :-D
foxy lady
Mountainbiker

Post by foxy lady »

prachtig parcours, maar wel wat te veel modder, en regen...
Zeker tot volgend jaar!
:-D :-D :-D
Phille81
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)

Post by Phille81 »

Vandaag ook in Opwijk komen rijden :-)

Met het nodige karakter en doorzettingsvermogen ben ik er toch in geslaagd om de volledige 100 km uit te rijden... maar het heeft serieus wat bloed, zweet en tranen gekost.

Deze morgen rond 9u15 vertrokken en al gauw was het duidelijk dat het een zwaar dagje zou worden. In het begin waren de modderstroken nog "goed" doenbaar.
Tot aan de eerste bevoorrading waren het vooral veldwegen die we moesten passeren. Relatief weinig bos tot dan toe, maar dat ging nog komen zeiden de 2 medewerkers daar.

Het leukste stuk was tussen de 1e en de 3e bevoorrading.

Toen ik aan de 3e bevoorrading kwam, begon het ook nog net iets harder te regenen. Ik heb een paar minuten gewacht maar beteren ging het toch niet doen. Dan maar verder gereden in de regen tot het technische bosje vlak naast de autostrade. Vanaf daar was het ploeteren en baggeren tot aan de 4e bevoorrading.
Ik had vooraan een redelijk nieuwe band opliggen en achteraan mijn modderband, maar helaas volstond dit niet om grip te vinden. Meermaals voet aan de grond moeten zetten of stukken te voet moeten gaan.

Soms had ik de indruk dat mijn voorwiel de onafhankelijkheid had uitgeroepen en gewoon deed waar het zin in had :-)
Sturen hielp op sommige stroken niet echt veel, het was balanceren en hopen om niet neer te gaan. Maar dat hoort erbij in dergelijke omstandigheden.
Ik had het bij momenten ook moeilijk tussen de 3e en de 4e bevoorrading. Dit was een stuk van 26 km waar enig doorzettingsvermogen wel nodig was, het modder-gehalte daar was nóg hoger dan de rest van het parcours.

Uiteindelijk aangekomen bij de 4e bevoorrading, waar men alles zo goed als opgeruimd had. De andere bikers die daar op dat moment aankwamen, hielden het voor bekeken en namen de shortcut richting start-finish.
Ik wou echter volharden en ging volle moed aan de laatste 20 km beginnen.

Met nog zo'n 9 km te gaan, zag ik in de verte iemand staan. Ik dacht dat de man pech had, maar het was een gekende papegaai (meer dood dan levend op dat moment). Het was StrammerMax die serieus aan 't vechten was met de ondergrond en de omstandigheden om zijn 75 km te voltooien. Omdat mijn gemiddelde snelheid vandaag absoluut niet van belang was, stelde ik voor om de resterende kilometers samen af te malen. Ik nam onze Strammer op sleeptouw en na 102 km zag ik in de verte de tent van de organisatie staan. Deze was echter al half afgebroken vermits het ondertussen al bijna 17u30 moet geweest zijn.
Na de bike proper gespoten te hebben, een doucheke genomen. Dat was wel behoorlijk fris... #-o

Daarna samen met Strammer nog een paar ice-tea's geconsumeerd en ne keer Mojo en Streets in levende lijve mogen ontmoeten :-)

Rond 18u40 kwamen er nog 2 jonge mannen het veld op gereden, ze werden met applaus onthaald. Zij hadden 90 km in de benen.
Ik kan me nog herinneren dat ze mij redelijk in het begin van de tocht onstuimig voorbij reden en tegen elkaar zeiden dat ze de 90 km gingen doen. Ik dacht toen bij mezelf... ofwel zijn die mannen echt goed om er zo'n tempo op na te houden... ofwel komen ze straks de man met de hamer tegen. En ik vrees dat het optie n° 2 is geworden, gezien het uur wanneer ze binnenkwamen. Maar hoe dan ook : hoedje af voor deze 2 jonge kerels !

Na de rustige babbel in het zonnetje met Strammer ben ik volledig voldaan huiswaarts gekeerd.
Dit is een tocht die ik niet snel zal vergeten, niet alleen omdat ik voor de eerste keer de kaap van 100 km heb overschreden, maar de zware omstandigheden maakte van deze tocht een ware uitputtingsslag.

Dikke pluim voor de organisatie =D> =D>
Perfecte afpijling, prima organisatie.
Alle bevoorradingen dik in orde !
Ik kan me voorstellen dat de kleine kleedkamer een minpunt is als je er met meer dan 6 man moet in douchen. Ik had dit probleem echter niet.
Het koude water daarentegen.

Zoals hierboven reeds meermaals aangehaald : zeer jammer van de weersomstandigheden.
Deze tocht wil ik volgend jaar zeker nog eens rijden, hopelijk dan onder een stralend zonnetje !

Tot volgende jaar !
Kezzemil
Mountainbiker

Post by Kezzemil »

te veel ùodder na de 3e bevoorrading en derailleur naar de kloten
Laatste 20 Km op kleinste kamwieltje moeten uitrijden of moet ik zeggen uitschuiven ??
Ook nog eens gegleden (onderuit gegaan) op enkele kasseien onderaan een afdaling.
Gevolg, een kapotte broek, een paar grammen vel weg van mijn knie en een snee in mijn vinger. Jammer van die broek, dat groeit niet dicht vrees ik. :-)
Gelukkig heb ik een mini ehbo-kitje in mijn rugzakske

Al met al mij toch goed geamuseerd

Onder de baan heb ik ergens een bevallige fotografe tegengekomen, waar kunnen we die foto's vinden ?
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Mannen, merci voor de massale opkomst, ondanks het slechte weer toch 950 bike(ste)rs mogen verwelkomen. Meer dan verwacht en gehoopt.

Doet me deugd dat jullie het goed vonden. We hebben ons uiterste best gedaan. En met plezier!

Wat de modderstroken betreft: vrijdag lag alles echt nog goed maar de regen van vrijdag en zaterdagnacht hebben ons de das omgedaan. Veel konden we hier niet meer aan doen op het laaste moment, een shortcutje meer had mss wel gemogen en gekunnen.

Onze douches dan, even zeggen dat we deze zelf ineen geknutseld hebben want een zaal met douches hebben we niet voor handen. Dat ons boilerke het begaf, daar maken we tegen volgend jaar werk van.

Foto's en andere info: www.strafinbergaf.be (maar ik weet nog niet vanaf wanneer)

Mojo
Mojobiker
Mountainbiker

Post by Mojobiker »

Heb hier ook nog wat verloren voorwerpen liggen:

- Helm
- Wantjes lange vingers (x2)
- Wantjes korte vingers

Rechtmatige eigenaars, pb me.

Mojo
sir Denis
Mountainbiker

Post by sir Denis »

Was zeer aangenaam verrast van deze tocht.
Wij kwamen helemaal uit Gent en zagen dat het goed was.

+ zeer goede signalisatie en prachtige organisatie in het algemeen
+ zeer vriendelijke medewerkers
+ prachtig parcours met amper stukken op de openbare baan
- 5 euro met lidkaard van wbv is toch iets veel

Ik ben plat gereden op 38km tijdens de 75km tocht en het blaadje die aangaf op hoeveel km' s de bevoorradingen stonden was zeer handig om te weten dat ik vlakbij was en dus kon wandelen.

Wij komen volgend jaar zeker terug!!! Een dikke proficiat aan de organisatie!
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

In de streek reed ik vroeger tweemaal de tocht van Daan en met deze herinneringen leek deze me een goede optie voor dit weekend, te meer daar de buienradar heel veel regen gaf voor de streek van Wallers. De hoopvolle berichten van Streets gaven de doorslag. Blijft natuurlijk nog steeds het gegeven dat het oordeel heel anders is wanneer het parcours al of niet door honderden bikers is bereden. Het eerste deel van de tocht was echt genieten, het laatste deel afzien en ploeteren door de modder (uitgezonderd de laatste kilometers). Dit is echter een pluim op de hoed van de organisatoren, want het ultieme bewijs dat ze echt een "off-road" parcours uitstippelden, dat in normale omstandigheden prachtig zou geweest zijn. Dit is een prachtorganisatie, die kan rekenen op een team zeer gemotiveerde medewerkers. Bedankt en tot een volgende keer, hopelijk in drogere omstandigheden.
Post Reply