Happy Bike Days 2012 O2bikers - bikerervaring

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Motorbiker
Mountainbiker

Happy Bike Days 2012 O2bikers - bikerervaring

Post by Motorbiker »

Eén van de belangrijkste bike evenementen van België toch nog even de titel geven die het verdient.

Aan de mannen die er vandaag en morgen bij zijn ondanks de watervloed. Graag jullie testervaringen wat betreft:
- verschil 26", 650b/27.5" en 29"
- het parcours van Malmedy
- opgevangen bike geruchten voor 2013
Kristof Huyck
Mountainbiker

Post by Kristof Huyck »

Mijn derde happy bike days gedaan vandaag, de eerste op een nat parcours en dat viel een beetje tegen aangezien je telkens je testbike moest afspuiten en de file aan de bike wash was nogal de moeite uiteraard #-o

Het parcours lag er vettig bij, zeker 's morgens, maar het was al bij al nog te doen, enfin afhankelijk van de band die op de testbike zat...
Ze hebben de laatste afdaling van het korte en medium parcours veranderd, waardoor je die bocht met boomwortels (en dropje) niet meer moest nemen... jammer.
Het langste parcours was wel fun, maar iets te lang als je veel bikes wenst te testen, dus meestal heb ik het medium parcours gereden.

Als laatste bike heb ik dan de Ridley 650b (prototype) getest en ik ben er feitelijk nog niet volledig uit, maar ik had toch de indruk dat het meer aanleunt bij 26"... maar ik zou meerdere 650b'ers moeten testen voor een vollediger beeld te hebben.
De bike die het best bij mij pastte was de GT Zaskar 29r, daar zou ik gerust Ardennenmarathons en -meerdaagsen willen op afhaspelen :-)

Veel geruchten heb ik niet zo opgevangen, behalve dat Magura op Eurobike 650b vorken met 80/100 mm veerweg zou aankondigen. Voorlopig hadden ze het enkel 650b vorken met 120-150mm veerweg aangekondigd.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Magura had zelfs een deel 29" vorken bij, die zijn allemaal in de Niner vrachtwagen verdwenen tegen den avond......
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Mijn 1e HBD gedaan vandaag. Erg goed georganiseerd. De eerste keer bij het lange parcours deed ik het toch even in mijn broek. Had al een tijdje niet meer gemountainbiked, en dan ineens op een hardtail daar naar beneden moeten..

Aangenaam verrast door de Granville 650b. Je voelt niet de inertie van grote wielen bij het versnellen en je bent wendbaar, maar je hebt toch het gevoel achter op grote wielen te rijden. Was wel in combinatie met een schitterend carbon kader en afgemonteerd met Sram X0 dus in hoeverre de wielen bijdroegen tot de leuke bike ervaring kon ik niet zeggen.

Voor het eerst ook op 29'ers gereden. Het bolt inderdaad wat vlot, maar ik heb soms toch het gevoel op een brommer te zitten, en niet meer op een fiets. Wel ook aangenaam verrast door de Cube Elite 29', was zeer wendbaar voor zijn grote wielen.

Uiteindelijk denk ik toch dat mijn nieuwe fiets een Cube of Canyon marathon fully wordt. Het zijn geen lichtgewichten, maar met de lock-out op dempen ze bijna niet in en in zulke technische afdaling biedt het toch een meerwaarde vind ik.
Maarten123
Mountainbiker

Post by Maarten123 »

Eerste keer gereden met 29. Ik Was aangenaam verrast, ik was er eerst van overtuigd dat het gewoon marketing was en het geen bijdrage zou hebben, omdat ik gewoon met een 26 ook een goed gevoel had. Maar nu met een niner gereden met vaste vork. Zalig gewoon. Verder nog enkele 29's getest. Fully 29 vond ik dan weer niks, geeft echt geen gevoel meer van een fiets. Gewoon bollen en sturen en meer niks. Daar is eene koersfiets voor..
wazabi
Mountainbiker

Happy Days

Post by wazabi »

Vandaag ook de eerste keer met ne 29 er gebold en dan nog wel op een deel van het BK parkoer in Malmedy.
Ik dacht ook dat die gans gedoe rond dat soort fietsen maar marketing was maar ook ik moet mijn mening herzien.
Vond wel dat ge soms lang op ne fiets moest wachten.
De lange lus van 6 km was geweldig met alles erop en eraan;
-ne zware klim om te beginnen
-een zone met boomwortelen
-nog een stukje klimmen en dan een reeks toch wel technische afdalingen
Toen ik de eerste keer in de laatste afdaling kwam was het wel even schrikken maar daarna ging het wel.
Het eten was lekker en regende niet.
Wa moe ne mens nog meer hebben.
Een geslaagde dag
cube biker ;-)
Mountainbiker

Post by cube biker ;-) »

Gebold met ne Sandbike met van die dikke brommerwielen, eerst eens goe gelachen met die fietsen maar na het parkoer te hebben afgelegd onze mening moeten bijstellen.
Bolde geweldig goe en nie zo zwaar als ze eruit zien, omhoog en omlaag door de modder alsof het niets was en boomwortels geen probleem.

Maar het blijft een vreemd zicht die joekels van banden, opvallen doe je er in ieder geval wel mee.
Dimitry
Mountainbiker

Post by Dimitry »

Weet er misschien iemand waar de foto's terechtkomen die er getrokken zijn langs de parcours? Zaterdag waren er nogal wat fotografen aanwezig :)
spaghetti_2
Mountainbiker

Post by spaghetti_2 »

Ook mensen met een tandem van Sandbike zien rondbollen, was wel grappig zicht :)
cube biker ;-)
Mountainbiker

Post by cube biker ;-) »

Oeps 't is Sandman bikes ipv Sandbike :oops:
Post Reply