Zo 29/04/2012 Wallers / Arenberg (Fr) :: ROC DES TERRILS
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Jemp
- Mountainbiker
Pas op hé, ik was om 7h30 al wegwinnitou wrote:Roc des terrils : de sappige versie.![]()
Gestart in mineur , 2 lekke banden de eerste 10 km , dat was iets minder.
Wat ook opviel : slechts 2 (gekende) forumbikers gezien , op zo'n supertocht?!
Zijn we bang voor de regen tegenwoordig?![]()
Enfin , zeer mooie tocht , zeer veel off road en leuke terrilpassages.
Door het weer van de voorbije week wel een paar ondoenbare beklimmingskes maar verder overal berijdbaar.
Bij aankomst nog een bakje pasta en een drankje , meer moet dat niet zijn.Laat ons dat eens rijden in de droge versie.![]()
![]()
![]()
Besluit : zeker voor herhaling vatbaar.![]()
![]()
Klein minpuntje: de terril na de 2 de bevoorading: Ik had liever tot heel boven gereden en daar nog een rondje gemaakt en dan die spectaculaire afdaling gereden. Maar, dit is met een vergrootglas zoeken naar negatieve puntjes.
Veel terrilpassage voor de eerste keer in deze richting gereden. sommige waren niet te doen, andere bijna niet. Serieus afgezien in die beklimmingen, maar het plezier van de afdaling maakt dit ruimschoots goed.
Prachtige MTB streek op amper 60 km van mijn deur.
Mooi op tijd thuis, dus goede punten gekregen en dinsdag naar Mons
[quote="winnitou"]Roc des terrils : de sappige versie.
Zijn we bang voor de regen tegenwoordig?
Nee, vandaag met Polar Beer gereden in Opwijk. Eerste 40 km rijden, laatste 25 km "schuiven".
Zijn we bang voor de regen tegenwoordig?
Nee, vandaag met Polar Beer gereden in Opwijk. Eerste 40 km rijden, laatste 25 km "schuiven".
Dat heb ik opgelost door 2x deze terril te doen ; dubbel plezier heet dat dan.Jemp wrote:Klein minpuntje: de terril na de 2 de bevoorading: Ik had liever tot heel boven gereden en daar nog een rondje gemaakt en dan die spectaculaire afdaling gereden. Maar, dit is met een vergrootglas zoeken naar negatieve puntjes.
- jägermeister
- Mountainbiker
Post by jägermeister »
Zoals beloofd reed taxi Danny
stipt om 7u. mijn oprit op. Zo vertrokken we met drie Erika's Baaikers richting Wallers. Na een verplaatsing van een 100km. kwamen we op de plaats van het gebeuren aan. Eens ingeschreven zijn we gestart en wisten we meteen al dat dit een immens grote speeltuin ging worden. Man,man, wat heb ik genoten ook als was het soms serieus stampen.
Terug aangekomen met een 51km op de teller.
Na Noyelles s/ Lens 2 jaar geleden was ik vergeten hoe leuk het was om op terrils te spelen. Eén ding weet ik zeker: het smaakt naar nog en nog en nog.......
Tot een volgende!!
Merci Manza en Sportbeestje voor de taxi.
Alvast de fotokes:
https://picasaweb.google.com/1000879374 ... 4888580866
Aan een zekere Eva, doe zo verder, je bent heel sterk bezig

http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
Terug aangekomen met een 51km op de teller.
Na Noyelles s/ Lens 2 jaar geleden was ik vergeten hoe leuk het was om op terrils te spelen. Eén ding weet ik zeker: het smaakt naar nog en nog en nog.......
Tot een volgende!!
Merci Manza en Sportbeestje voor de taxi.
Alvast de fotokes:
https://picasaweb.google.com/1000879374 ... 4888580866
Aan een zekere Eva, doe zo verder, je bent heel sterk bezig
http://users.telenet.be/Erikasbaaikers/
- stovie
- Mountainbiker
Aan de Erika's bikers: ook goed bezig
Tochtje was echt de max, ik heb gewoon geen baan gezien, bossen, bossen, bossen, en 2 (of 3) terrils? De ambiance was weer top, daar kunnen die fransen iets van, nooit zagen over het parcours of 'te lastig', maar lachen gieren brullen als het lekker afzien is; top organisatie, en je kunt idd stukken van het parcours dubbel doen
Tochtje was echt de max, ik heb gewoon geen baan gezien, bossen, bossen, bossen, en 2 (of 3) terrils? De ambiance was weer top, daar kunnen die fransen iets van, nooit zagen over het parcours of 'te lastig', maar lachen gieren brullen als het lekker afzien is; top organisatie, en je kunt idd stukken van het parcours dubbel doen
- mountainbiker66
- Mountainbiker
- mountainbiker66
- Mountainbiker
Post by mountainbiker66 »
Merci. zit er veel privé in of is het makkelijk te omzeilen?Jemp wrote:Heb het op Garmin Connect gezet. 20120429 Roc des Terrilsmountainbiker66 wrote:Iemand een gpx bestandje?![]()
![]()
![]()
-
meester biek
- Mountainbiker
Post by meester biek »
Hier ook tevreden over de gereden tocht, was de verplaatsing meer dan waard. Vlotte inschrijving even voor 9 uur, eerste km wat 'filerijden' maar nadien geen problemen meer. Idd. redelijke 'sappige' ondergrond, maar bijna overal berijdbaar.
Toch even schrikken rond km 30 toen er bij het beklimmen van een terril 2 herten boven onze hoofden sprongen
Enkel op het eind wat road, toen even misreden, was nogal verwarrend met de bepijling die toen plots rood op de grond was geschilderd ipv. wit.
Afspuit was zwakjes (6 spuitjes met een 'pisstraaltje) en douche zero, dan maar als 'koolmijner' naar huis. De organisatie was wel af : seingevers, pasta en biertje achteraf, en een parcours om U tegen te zeggen

Toch even schrikken rond km 30 toen er bij het beklimmen van een terril 2 herten boven onze hoofden sprongen
Enkel op het eind wat road, toen even misreden, was nogal verwarrend met de bepijling die toen plots rood op de grond was geschilderd ipv. wit.
Afspuit was zwakjes (6 spuitjes met een 'pisstraaltje) en douche zero, dan maar als 'koolmijner' naar huis. De organisatie was wel af : seingevers, pasta en biertje achteraf, en een parcours om U tegen te zeggen