Zo 29/04/2012 Opwijk :: 3de Straf In Bergaf Toertocht

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
mahna-mahna
Mountainbiker

Post by mahna-mahna »

Hopelijk iedereen goed en wel binnengereden , want het was op verschillende plaatsen toch erg glad.
Zelf in een afdaling bijna gevallen , mtb schoof gewoon onder mij weg , den deze over het stuur gesprongen en dan maar verder lopen.... #-o
Vandaag om 10u15 vertrokken voor de 75 km , prima parcours, 3 goede bevoorradingen ,... maar zo jammer van de modder op het laatste was de fun er wel af.
Bedankt organisatie en tot de volgende
DDT-STAS
Mountainbiker

Post by DDT-STAS »

de chauffage bikers van Londerzeel hebben 64km pure fun gehad :-D :-D
Meer moet da écht ni zijn.
Organisatie ; wat ons betreft een 10/10 =D> =D>
net toen we onder de douche stonden was er ww 8) merci aan da manneke da da knopke net op tijd terug heeft opgezet :P :P
bike4fun
Mountainbiker

Post by bike4fun »

Heb ook 100 gedaan en kan Murdock bijtreden in zijn coment. na lus 90/100 alles kapot gereden. vanaf dan glibberen. Maar toch content thuisgekomen na ritje van dikke 5 uur (heen en weer thuis in). Had de offroad km's nodig, mooie marathons komen er aan, cimes, a-trophee, malmedy,...Dikke pluim voor mannen van Straf in bergaf (bergop nog werk aan).
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Content dat ik toch afgekomen ben en aangenaam verrast door de staat vh parcours.
Samen met Sliekske vertrokken net voor 8h, voor de 100km #-o, en de eerste 65km waren schiek. Heel weinig volk onderweg en ook het parcours was subliem droog.
Goeie bandenkeuze en druk maken het schuiven plezant en controleerbaar :P
Na de 3de controle begon het glij gedeelte en bleef er steeds meer modder kleven aan de velo. Dat bosje was een en al fun, al snappen sommigen niet dat traag door de modder rijden technischer is dan de vaart erin houden #-o Gelukkig gaan de meeste saloncoureurs mooi aan de kant.
Tussen km 70 en de 4de bev was het duidelijk dat de korte afstanden de boel hadden omgeploegd. Goodbye fun, goodbye goesting. De hemelsluizen werden tevens geopend en als wtc plooier beslist om via de steenweg naar de start/aankomst te rijden. 90km was genoeg voor vandaag, mn pleziertje gekregen op de eerste 65km :wink:

Merci aan het ganse team hoor.
Bepijling was top!
Bev was top!
Bikewash prima!
Parcours goed!

Jammer van de mindere opkomst, volgend jaar terug zomerse editie :wink:
ROCKYROELANDT
Mountainbiker

Post by ROCKYROELANDT »

Kan volledig beamen wat Uncle Sam hier komt te vertellen.
Ik heb me heel goed geamuseerd tot na het borréboske. Heel veel gegleden ende geschoven nadien. Gelukkig had ik nog genoeg jus in de benen om me erdoor te ploegen. Spijtig genoeg duurde het ploegwerk te lang zodat het fungehalte verdween. En dan ook wijselijk besloten om na de 4de bevoorrading de shortcut te nemen.

Al bij al content de 90km uitgebold.

Pluim aan de organisatie om alles in goeie banen te leiden.
Tot volgend jaar met stralend weer! [-o< [-o<
Xfrank
Mountainbiker

Post by Xfrank »

het bolde in ieder geval beter dan vorige week in Lot! mede door mijn betere bandenkeuze (NN)
de 65km voelde voor mij hetzelde aan als de droge 80 van vorig jaar.
alles wat de organisatie in eigen handen had, was in orde. =D> =D> =D>

Er was zelfs voor een stuntman gezorgd aan de eerste bevoorrading! #-o
(zij die er op dat moment waren, weten wel waar ik het over heb)
De gevallen bikers zou ik vanavond niet aan mijn tafel willen hebben...
tot volgend jaar, hopelijk in drogere omstandigheden. :bounce:

hoedje af voor de rijders van de 90 en 100km =D>
ik zou eens willen weten hoeveel er bij de keuze "modder - normaal", voor de modder zijn gegaan? :-)
Butch
Mountainbiker

Post by Butch »

Murdock wrote:Zoals voorzien de 100 gereden, met heen en terug van thuis erbij een mooie 135 km op de teller. Tot de 3de bevoorrading dik geamuseerd, goed berijdbaar, hier en daar een vettige strook, maar dat stoorde absoluut niet. De laatste 40 km daarentegen was de lol er al rap af, op de asfaltstukken na was alles kapotgereden. Ik geloof best dat de vroege starters van de kortere afstanden hier nog vlot konden rijden, maar na de lus 90/100 was dit gemeenschappelijke stuk behoorlijk vettig, te vettig om nog plezant te zijn. Qua organisatie deel ik met plezier een paar pluimen uit aan de mannen (en vrouwen) van Straf in bergaf : vriendelijke mensen, goeie bevoorradingen en voor mij perfect uitgepijld, ge voelt dat die mannen ervoor gaan ...
Hier van hetzelfde laken een broek! Na de 3e bevoorrading vliegen we da bosje in, ik heb daar liggen vloeken! Nadien was het ni veel beter meer helaas. Uiteindelijk voor asfalt gekozen en zo naar huis gereden, dikke 115km op de teller. Op zich mooi, maar spijtig van het weer!
Huffy
Mountainbiker

Post by Huffy »

de 100 km gereden , met de crossfiets
zoals al vermeld tot +-75 km heel mooi , op het einde een stuk minder en een stuk zwaarder , er waren niet veel zijkantjes meer om toch nog te kunnen blijven rijden :-) , maar toch maar een paar keer van de fiets gemoeten

Bevoorrading en bepijling idd zeer goed , gelukkig opt einde nog een van de laatste aquariusen gehad :-)

Buiten de laatste kilometers en de klapband(scheur in buitenband na 70 km) me goed geamuzeerd!
flaming_jakke
Mountainbiker

Post by flaming_jakke »

Xfrank wrote: hoedje af voor de rijders van de 90 en 100km =D>
ik zou eens willen weten hoeveel er bij de keuze "modder - normaal", voor de modder zijn gegaan? :-)
Ik had Streets vooraf gezegd voor de full monty te gaan dus :

De 100 gedaan en telkens voor modder gegaan .... die stroken lagen er al bij al nog goed bij in vergelijking met andere stroken omdat ze weinig bereden waren. :lol:
MTBert
Mountainbiker

Post by MTBert »

Vandaag met companen Dirk en Tim voor de 100 km gegaan maar zoals o.a Murdock al zei, na de 3e bevoorrading begon de ellende. Dit was in het begin nog wel grappig maar als je 10 minuten over een kilometer doet is de fun er inderdaad wel af. En als je er dan nog een paar regenbuitjes bijkrijgt is de sfeer rap weg.

Na nog een akker doorglibbert te hebben zijn we dan ook wijselijk via de weg teruggereden. Dankzij Tim zijn GPS ding terug in Opwijk beland, waar het zonnetje dan scheen :roll:

95 kilometer en iets meer dan 1000 hoogtemeters. Maar ons al bij Al zéér goed geamuseerd. Parcours was, ondanks de weersomstandigheden zeer uitdagend en op de meeste stukken was het wel goed berijdbaar.

Bevoorradingen zéér goed, uitpijling niks op aan te merken en wij hadden wel lekker warm water bij de douches :lol:

Als 't volgend jaar opgedroogd is komen we terug :P
Post Reply