Het weer hebt ge nu eenmaal niet in de hand, en dat is de oorzaak van het grootste minpunt van deze tocht. Al na 500 meter bleek dat het "verbazend droge parcours" toch maar een illusie zou blijven als we een akker mochten doorploegen
Ik moet zeggen dat ik het wel nog erger had gevreesd, en ben er ook van overtuigd dat de parcoursbouwers de nog ergere stukken hebben geweerd.
Laarbeekbos-light werd het enige haalbare uitgehaald gezien de ondergrond, maar had op deze manier jammer genoeg weinig meerwaarde. De lus Dilbeek was voor mij het meest onbekende terrein (behalve de -vele- blosostukken) en kon mij wel bekoren. Dan het borréboske... Moet met spijt zeggen dat ik er deze keer echt niet van heb kunnen genieten. Normaal zeker één van de hoogtepunten van de tocht, maar deze keer blubber van begin tot eind (er was tegen dan ook al wel wat volk gepasseerd). De sporen van vandaag zullen we de rest van de zomer nog wel zien
Daarna heb ik vanaf Asse dus een stuk langs de Steenweg gereden en vanaf Mazel de laat kms gedaan.
Jammer voor de organisatie van het slechte weer van de voorbije weken, want met droger weer is dit een schitterend toertje. Buiten de douche die koud en veel te klein is (het slechte weer zorgt natuurlijk ook voor meer douchers) scoort de organisatie immers wel nagenoeg perfect.