Lummen
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- Phille81
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Blauw en rood gaan ongeveer dezelfde richting uit (Willekesberg). De Rode heeft gewoon een extra lus (richting Meldert) die wel schoon is.destruise wrote:Ik ga deze morgen ook eens rijden, maar twijfel nog tussen de rode lus of de blauwe. Enige voorkeuren hier? En, is het daar een beetje te doen met dit weer?
Van de permanente routes is de rode mijn favoriete route.
Er is ook nog de oranje lus : da's tussen de rode en blauwe route in : zie het onderste foto'ke op de 1e pagina van dit topic.
Rood = 11 km
Oranje = 7,7 km
Blauw = 6 km
De gele en groene gaan richting Schulen en zijn redelijk vlak en daar staat ook ergens een ambetant poortje (vorig jaar geïnstalleerd) waar ge uwe fiets maar juist door krijgt... Deze 2 kleuren vind ik minder de moeite.
Staat van parcours : hier en daar zijn grote plassen maar die kan je normaal gezien omzeilen aan de zijkant.
Voor de rest zullen er een paar modderstukjes zijn, maar echt baggeren zal het zeker niet zijn gezien het een paar dagen weinig geregend heeft.
Bedankt voor de info! Wel vreemd dat Bloso het over totaal andere afstanden heeft - http://www.bloso.be/sportpromotie/mount ... oepID=5433Phille81 wrote:Blauw en rood gaan ongeveer dezelfde richting uit (Willekesberg). De Rode heeft gewoon een extra lus (richting Meldert) die wel schoon is.destruise wrote:Ik ga deze morgen ook eens rijden, maar twijfel nog tussen de rode lus of de blauwe. Enige voorkeuren hier? En, is het daar een beetje te doen met dit weer?
Er is ook nog de oranje lus : da's tussen de rode en blauwe route in : zie het onderste foto'ke op de 1e pagina van dit topic.
Rood = 11 km
Oranje = 7,7 km
Blauw = 6 km
De gele en groene gaan richting Schulen en zijn redelijk vlak en daar staat ook ergens een ambetant poortje (vorig jaar geïnstalleerd) waar ge uwe fiets maar juist door krijgt... Deze 2 kleuren vind ik minder de moeite.
Staat van parcours : hier en daar zijn grote plassen maar die kan je normaal gezien omzeilen aan de zijkant.
Voor de rest zullen er een paar modderstukjes zijn, maar echt baggeren zal het zeker niet zijn gezien het een paar dagen weinig geregend heeft.
Die spreken van beide routes rond de 30 km...
- Phille81
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Comp (2012) + Cube Reaction GTC Team (2011) + Ridley Compact (baanslet)
Ik heb die foto van het infobord eind vorige zomer genomen, maar dan waren dit blijkbaar nog niet de "nieuwe" routes, hoewel het bord er wel nieuw uitzag.destruise wrote:Bedankt voor de info! Wel vreemd dat Bloso het over totaal andere afstanden heeft - http://www.bloso.be/sportpromotie/mount ... oepID=5433
Die spreken van beide routes rond de 30 km...
De routes op de Bloso-site zijn idd veel langer, maar of ze even plezant zullen zijn dan de oude routes, weet ik niet want heb die nog niet gereden.
Als ik zie dat ze (braafjes) dwars door de Willekesberg rijden, dan denk ik dat de oude routes iets meer uitdaging boden (want daar kon ge redelijk hoogtemeters rapen
Zal deze routes eens zo snel mogelijk gaan rijden.
Als ge verderklikt naar routeyou, kunt ge de gps-files afhalen, ideaal dus
- ES64F4
- Mountainbiker
Phille81 wrote:Blauw en rood gaan ongeveer dezelfde richting uit (Willekesberg). De Rode heeft gewoon een extra lus (richting Meldert) die wel schoon is.destruise wrote:Ik ga deze morgen ook eens rijden, maar twijfel nog tussen de rode lus of de blauwe. Enige voorkeuren hier? En, is het daar een beetje te doen met dit weer?
Rood = 11 km
Oranje = 7,7 km
Blauw = 6 km
Dat zijn wandelroutes.
Dat verklaart natuurlijk ook dat poortje :)BR186 wrote:Phille81 wrote:Blauw en rood gaan ongeveer dezelfde richting uit (Willekesberg). De Rode heeft gewoon een extra lus (richting Meldert) die wel schoon is.destruise wrote:Ik ga deze morgen ook eens rijden, maar twijfel nog tussen de rode lus of de blauwe. Enige voorkeuren hier? En, is het daar een beetje te doen met dit weer?
Rood = 11 km
Oranje = 7,7 km
Blauw = 6 km
Dat zijn wandelroutes.
Had al ergens zo een vermoeden in die richting
ben zondag de bloso route eerste maal gaan rijden .
kan maar zeggen wel een tof parcour .
heb de blauwe gereden ongeveer 32 km
dan half weg uitgebreid naar de zwarte . 12.7 km
deze vond ik het tofste de zwarte en het einde van de blauwe met de zalig single tracks . langs het kanaal en snelweg klaverblad .
over 2 weken ga ik de rode eens rijden .
had op en af huis fietsen 61 km gedaan
kan maar zeggen wel een tof parcour .
heb de blauwe gereden ongeveer 32 km
dan half weg uitgebreid naar de zwarte . 12.7 km
deze vond ik het tofste de zwarte en het einde van de blauwe met de zalig single tracks . langs het kanaal en snelweg klaverblad .
over 2 weken ga ik de rode eens rijden .
had op en af huis fietsen 61 km gedaan
- Rex007
- Mountainbiker
Heb tot nu toe ook veel op dit parcours gereden omdat het op een boogscheut van mijn huis ligt. De blauwe vind ik leuker dan de rode in ieder geval omdat er veel meer offroad, singeltrack en variatie inzit maar de rode is ook zeer leuk . In ieder geval deze zomer ga ik ze samen is uitrijden.
De zwarte lus heb ik voorlopig nog niet gedaan maar die ga ik er volgende keer is bijpakken.
De zwarte lus heb ik voorlopig nog niet gedaan maar die ga ik er volgende keer is bijpakken.