Transalp 2013 - aankoop materiaal
Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
- Flashy
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er
''daardoor lijkt een 29-er voor mij zo'n groot gevaarte''
Kom eens naar de kust hier rijden bijna alle beachbikers (inc 15/16j) met 29ers.
Voor langere marathons is de 29er ideaal (ge moet wel de power hebben om hem vlot op gang te trekken maar eenmaal weg .....)
PS: Je zal wel zien na test
Kom eens naar de kust hier rijden bijna alle beachbikers (inc 15/16j) met 29ers.
Voor langere marathons is de 29er ideaal (ge moet wel de power hebben om hem vlot op gang te trekken maar eenmaal weg .....)
PS: Je zal wel zien na test
Last edited by Flashy on Mon 23 Apr 2012 12:49, edited 2 times in total.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Zeker eens testen, en niet om de anderen een plezier te doen maar om jezelf een plezier te doen!
Mogelijk ben je er niet voor te vinden, maar er zijn toch veel mensen wel voor te vinden, en onderdelen worden vlot verkrijgbaar.
1,8 is al niet klein meer hé, dan zit de geometrie wel goed!
Het zijn meestal ook sterk slooping frames met de bracket een beetje lager zodat je nog vlot aan de grond kan.
Mogelijk ben je er niet voor te vinden, maar er zijn toch veel mensen wel voor te vinden, en onderdelen worden vlot verkrijgbaar.
1,8 is al niet klein meer hé, dan zit de geometrie wel goed!
Het zijn meestal ook sterk slooping frames met de bracket een beetje lager zodat je nog vlot aan de grond kan.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
ik heb dit weekend een carbonnen flash vastgehad, en ik heb me daar toch niet echt een breuk aan gehoffen?
Maar, gemiddeld is een 29'er wat zwaarder natuurlijk!
Ja, er is een verschil in wendbaarheid, vinnigheid, maar niet in die mate dat die fiets plots niet meer stuurt hé
Die paar korte bochtjes wringen wat, mede doordat je met het breed stuur al eens een boom toucheert.
Maar, er zijn ook een paar voordelen, en voor veel mensen zijn die groter dan de nadelen.
Maar, gemiddeld is een 29'er wat zwaarder natuurlijk!
Ja, er is een verschil in wendbaarheid, vinnigheid, maar niet in die mate dat die fiets plots niet meer stuurt hé
Die paar korte bochtjes wringen wat, mede doordat je met het breed stuur al eens een boom toucheert.
Maar, er zijn ook een paar voordelen, en voor veel mensen zijn die groter dan de nadelen.
- Flashy
- Mountainbiker
- Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er
2 maand geleden reed ik (en nu nog ) met een hardtail 26 er .Sindsdien heb ik een 29er fully (alu) .Het grootste verschil is het comfort , het gemak van rijden en voor mij ook het gemak van klimmen. Al mooie trainingstochtjes (in Wissant) gedaan om te testen en er zijn 2 dingen die opvallen .Het breede stuur is wennen maar hierdoor gebruik ik geen barends meer en het gemak van rijden op wortelpaden en dergelijken ambetante keien. Deze fiets in eigenlijk aangekocht om de Cristalp te doen , dus voor het langere chronowerk.
Kwa gewicht ben ik best tereden met 11,6Kg voor een 29er.
De 26er gebruik ik nog voor de Beachraces (vaste vork)en om in het slijk te spelen.
Kwa gewicht ben ik best tereden met 11,6Kg voor een 29er.
De 26er gebruik ik nog voor de Beachraces (vaste vork)en om in het slijk te spelen.
ga dat gewoon testen,
op een parkoer dat je kent
pak ook bochtjes die je "moeilijk" vindt met je eigen fiets
ik ben nogal dominant recht
dwz dat ik bochtjes naar links minder goed neem
dan die naar rechts
had in een zeer moeilijk links bochtje met de 29er geen enkel probleem
toen wist ik dat het meer aan het manneke ligt dan aan de fiets
mijn bezwaar tegen 29er is dat ge dat extra gewicht moeilijker kunt "tillen"
over hindernissen etc. maar dat is dan vooral als ge gaat "spelen"
ipv te gaan "koersen"
op een parkoer dat je kent
pak ook bochtjes die je "moeilijk" vindt met je eigen fiets
ik ben nogal dominant recht
dwz dat ik bochtjes naar links minder goed neem
dan die naar rechts
had in een zeer moeilijk links bochtje met de 29er geen enkel probleem
toen wist ik dat het meer aan het manneke ligt dan aan de fiets
mijn bezwaar tegen 29er is dat ge dat extra gewicht moeilijker kunt "tillen"
over hindernissen etc. maar dat is dan vooral als ge gaat "spelen"
ipv te gaan "koersen"
Wij willen hem misschien ook gaan rijden, maar gaan toch eens eerst kijken in de Alpen voordat het definitief wordt. Ik ga hem gewoon op mijn fully rijden (Cube AMS 100), de extra paar kg's tov een hardtail neem ik met plezier mee. Op die afdalingen vol keien en boomwortels ga ik er sowieso mijn voordeel uithalen en meer kunnen rusten dan met een hardtail. Het enige wat me echt onontbeerlijk lijkt is een goed stel banden die niet constant leeglopen, en een goede voorbereiding. Je fiets mag nog zo goed/licht/duur zijn als je wil, uiteindelijk moet je nog altijd zelf trappen.
Hier ook nog een filmpje met wat impressies van de ritten wat wel de moeite is:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... khwvOH6460
Hier ook nog een filmpje met wat impressies van de ritten wat wel de moeite is:
https://www.youtube.com/watch?feature=p ... khwvOH6460
Deelnemers van dit jaar aan de craft transalp 2012 mogen altijd hun ervaringen en verse tips doorgeven in dit deel van het forum, ik en mijn teammaat zullen jullie zeer dankbaar zijn!
is er voor een dergelijke tocht een verschillende set banden nodig afhankelijk van het weer? of is één goed allround-type meer dan goed genoeg voor de 8 dagen?
is er voor een dergelijke tocht een verschillende set banden nodig afhankelijk van het weer? of is één goed allround-type meer dan goed genoeg voor de 8 dagen?