Ketting blokkeerd

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
serge
Mountainbiker
Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.

Post by serge »

Kristof. wrote:Lx bladen zijn redelijk gevoelig voor chainsuck.
BBB, stalen bladeren, Ta bladen,...
Genoeg alternatieven.
Heb mijn Lx blad vervangen door BBB en momenteel geen last meer gehad.
Ik heb ook LX
ToM5
Mountainbiker

Post by ToM5 »

Over chainsuck vind je op onze site een hele tekst, misschien vind je hier de verklaring of de oplossing wel :wink:
Stimpie
Mountainbiker

Post by Stimpie »

SYN LUBE van Pedro's : Schitterend materiaal =D> =D>
Vorig jaar de panne meegedaan en redelijk veel last van chaisuck gehad daar hoewel mijn fiets net één maand oud was :evil: . Dus ligt niet altijd noodzakelijk aan slijtage. Sindsdien mijn ketting beginnen onderhouden met de produkten van pedro's en ben daar zéér tevreden van. Gewoon onderhoud pedro's ice wax en voor extreme omstandigheden pedro's syn lube. Vorige zondag tijdens LATF en de week daarvoor in Heverlee (beiden zéér modderig) niet één keer last gehad van chainsuck.
Guest

Post by Guest »

up
Rudy D
Mountainbiker

Post by Rudy D »

ToM5 wrote:Over chainsuck vind je op onze site een hele tekst, misschien vind je hier de verklaring of de oplossing wel :wink:
Die tekst komt me bekent voor. Kijk is op http://www.lexasoft.com/rood/FAQ/3_Chainsuck.htm
de webite van de rode lintjes. Wie pikt hier van wie?
Tokke
Mountainbiker

Post by Tokke »

Kunde da ni wa vermijde door als het wat bergop gaat wat lager te schakelen? Soms hebje dit door te hoog te staan.
Kweet ni hoor, kben ni egt ne super-kenner :oops:
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

SPECI wrote:ik heb vroeger met Lx nooit chain suck gehad, nu met xt af en toe wel eens.
Chainsuck is onvoorspelbaar en zal je nooit volledig wegkrijgen, de enige oplossing is Rohloff :wink:
Deze bewering kan ik niet snappen :drunk:
om de eenvoudige reden LX en XT zijn dezelfde middenbladen
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

Serge R wrote:
SPECI wrote:ik heb vroeger met Lx nooit chain suck gehad, nu met xt af en toe wel eens.
Chainsuck is onvoorspelbaar en zal je nooit volledig wegkrijgen, de enige oplossing is Rohloff :wink:
Deze bewering kan ik niet snappen :drunk:
om de eenvoudige reden LX en XT zijn dezelfde middenbladen
:wink: Ge ziet wat zo 1 letterke kan doen hé :wink:
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

jekas wrote:
ToM5 wrote:Over chainsuck vind je op onze site een hele tekst, misschien vind je hier de verklaring of de oplossing wel :wink:
Die tekst komt me bekent voor. Kijk is op http://www.lexasoft.com/rood/FAQ/3_Chainsuck.htm
de webite van de rode lintjes. Wie pikt hier van wie?
Eindelijk.........dat er nog mensen zijn die weten wat SC juist is ik had de hoop ondertussen al opgegeven :wink:
Jakke
Mountainbiker

Post by Jakke »

Nullius wrote: Ik heb dan LX bladen en m'n vader Deore, dus je zou denken dat het andersom zou moeten zijn :(
;)
Als ik me niet vergis zijn Deore bladen stalen bladen.
Post Reply